Geleneksel Ziegler içki fabrikası böyle tepki verir

RAM

New member
Yemekten sonra nadiren bir meyve brendi vardır. Giderek daha fazla insan alkolsüz alternatiflere yöneliyor. Geleneksel Ziegler içki fabrikası bu nedenle kendisini yeniden konumlandırmak istiyor.


“Uzo mu?” Yunan hancı yemekten sonra sorar. “Limoncello mu, grappa mı?”, İtalyanca. Alman muadili klasik Obstler, restoranlarda nadiren sunuluyor – bu da geleneksel schnapps damıtıcıları için giderek daha fazla sorun haline geliyor.


Etkilenen şirketlerden biri de Bavyera, Freudenberg’deki Ziegler içki fabrikası. On yıllardır Ziegler, alışılmadık kare şişedeki vişne likörleriyle biliniyor.


Patron Andreas Rock için artık yeniden düşünme zamanı. Bir fabrika turu sırasında t-online’a “Dijital gıda pazarı biraz geriliyor. On yıllardır Ziegler sadece yemek yedikten sonra gerçekleşti, şimdi harika bir akşamın başlangıcı olmak ve aperatiflere dahil olmak istiyoruz” dedi.


Yuvarlak, koyu renkli ahşap bir kapı, 150 yılı aşkın bir geçmişe sahip çeşitli şişelerle dekore edilmiş ve ahşap bir masa ve 16 kadife sandalye ile donatılmış, yakın zamanda yenilenmiş meyhaneye açılmaktadır. Arkalarındaki parlak, cilalı fotoğraflar alışılmadık derecede sessiz – şu anda yanmada bir ara var ve sadece sonbaharda yeni meyveler devam edecek. Arkasındaki küçük bir satış odasında, koyu ahşap raflarda klasik schnapps şişeleri, ev viskisi ve daha yakın zamanda yeni bir aperatif sunulmaktadır.


Almanlar daha az alkol tüketiyor


Rock ve ekibi, yeni ürünle değişen pazara yanıt veriyor. Düşen sadece sindirim sıvılarının tüketimi değil. Genel olarak, Almanlar birkaç yıl öncesine göre daha az alkol tüketiyor. 1990 yılında Almanya’da 15 yaş ve üzerindekilerin kişi başı saf alkol tüketimi yılda 13,4 litre iken, 2020’de bu değer ortalama 10 litreye düştü.

Genel Müdür Andreas Rock yeni kreasyonunu sunuyor zamanın ruhu önce.
Genel Müdür Andreas Rock yeni kreasyonunu sunuyor zamanın ruhu önce.

Genel Müdür Andreas Rock, yeni eseri “Zeitgeist”ı sunar. (Kaynak: Frederike Holewik)

Bira tüketimi özellikle önemli ölçüde azaldı. Yıllık kişi başına tüketim 142,7 litreden (1990) 94,6 litreye (2020) düştü – yüzde 33’ten fazla düşüş. Ancak ruhlarda da bir düşüş oldu. 1990’da Almanlar yılda ortalama 6,2 litre alkollü içki ve schnapps içiyordu. 2020’de hala 5,2 litreydi.


Özellikle gençler önemli ölçüde daha az alkol tüketiyor. Federal Sağlık Eğitimi Merkezi’nin 2021’de yaptığı sözde alkol anketinde, 12 ila 17 yaşındakilerin yalnızca yüzde 8,7’si düzenli olarak, yani haftada en az bir kez alkol aldıklarını belirtti. 2004 yılında bu değer hala gençlerin yüzde 21,2’siydi. Ve gençlerin önemli bir kısmı hiç içmiyor: Fikir araştırma enstitüsü YouGov tarafından 2022’de yapılan bir ankette, 18 ila 24 yaşındakilerin neredeyse yarısı (yüzde 49) hiç alkol tüketmediğini belirtti.


Kadife çiçeği ve elma çiçeği ile yeni hedef kitleye


Giderek daha fazla marka, değişen bu içme alışkanlıklarına hakkını vermek istiyor. Birkaç yıl önce neredeyse hiç alkolsüz köpüklü şarap yoktu, ancak şimdi Rotkummel ve Freixenet gibi büyük isimler de dahil olmak üzere birçok süpermarkette seçebileceğiniz birkaç tane var. Ve ruhlar bile artık alkolsüz. “Nuchtern Berlin” çevrimiçi mağazasında 200’den fazla alkolsüz ikame ürün bulacaksınız.


Freudenberg’deki Ziegler henüz tamamen alkolsüz başlamak istemiyor. Bu tür ürünlerin de planlanıp planlanmadığı, Rock düşük profil tutuyor. Her şeyden önce, daha düşük alkol içeriğine sahip bir varyantın, geleneksel şirket için yeni bir hedef kitle açması amaçlanıyor.


İstediği takdirde yaz, gelecekte bektaşi üzümü, kiraz, kadife çiçeği ve elma çiçeği tadında olacak. Çünkü bunların hepsi Wildwiesen aperitifi “Zeitgeist”ta var. Üzerinde çalışmak on bir ay sürdü, ardından 2022 yazında başlamalı: sadece tonik su veya köpüklü şarap dökün, bir dilim portakal ekleyin, bitti. Aslında.


Ancak Ukrayna savaşı cam endüstrisinde darboğazlara yol açtı ve teslimatı geciktirdi. Artık bunun üstesinden gelinmiştir ve Rock başarılı bir ilk sezon geçirmeyi umar. Talep büyük. Rock, “Yaz içeceğimizle terasta Aperol’e meydan okumak istiyoruz” diyor.


150 yılı aşkın tarih ve yerel bağlar


Hedefler aynı zamanda şirketin tarihi ile de ilgilidir. 1865 yılında Ziegler ailesi, damıtma haklarına sahip bir bira fabrikası olarak işine başladı. Büyük atılım, 1980’lerde, o zamanın genel müdürü Thomas Ziegler’in yabani kiraz likörünü yıldızlı restoranlara tanıtmasıyla geldi. Ardından, Lufthansa’nın birinci sınıf içecek menüsüne hızla indi. Eski Şansölye Helmut Kohl bile meyve brendisini övdü.