RAM
New member
Gürcistan’da Kafkasya’nın en büyüğü olacak tünelin üretimine başlandı
Gürcistan Başbakanı İrakli Garibaşvili, inşaatın temel atma merasiminde yaptığı konuşmada, Gürcistan’da üretimine başlanan tünelin Kafkasya’nın en büyük tüneli olacağını belirtti.
Garibaşvili, projenin yalnızca Gürcistan için değil, tüm bölge için büyük ehemmiyete sahip olduğuna vurgu yaparak, “Gün boyunca, yolun bu kısmında yüzde 70’i araba, geri kalanı yük kamyonu olmak üzere 3-4 bin araç geçiyor. Bu, Kafkasya’nın en büyük ve parametreleri açısından dünyada gibisi olmayan tek tünel olacak. Tünelin maliyeti yaklaşık 1.2 milyar lari (yaklaşık 385 milyon dolar) olacak” dedi.
Daha evvel, 15 metre çapındaki bu tünelin üretimi için özel olarak üretilen sondaj ve tünel açma makinesinin Gürcistan’a teslim edildiği bildirilmişti.
Proje tamamlandığında, şu anda 34 kilometre olan Kvesheti-Kobi yolu kısalarak 11 kilometreye düşmekle kalmayacak, beraberinde yıllardır araçların çığ ve heyelan tehlikesi niçiniyle karşılaştıkları problemler çözülerek, Gürcistan ve Ermenistan’ı Rusya’ya bağlayan tek kara yolu olan Gürcistan Askeri Karayolu’nun bu güç kısmında araç trafiği inançlı bir biçimde sağlanmış olacak.
Asya Kalkınma Bankası ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile Gürcistan hükümeti tarafınca finanse edilen projenin 2024 yılında tamamlanması planlanıyor.
Gürcistan Başbakanı İrakli Garibaşvili, inşaatın temel atma merasiminde yaptığı konuşmada, Gürcistan’da üretimine başlanan tünelin Kafkasya’nın en büyük tüneli olacağını belirtti.
Garibaşvili, projenin yalnızca Gürcistan için değil, tüm bölge için büyük ehemmiyete sahip olduğuna vurgu yaparak, “Gün boyunca, yolun bu kısmında yüzde 70’i araba, geri kalanı yük kamyonu olmak üzere 3-4 bin araç geçiyor. Bu, Kafkasya’nın en büyük ve parametreleri açısından dünyada gibisi olmayan tek tünel olacak. Tünelin maliyeti yaklaşık 1.2 milyar lari (yaklaşık 385 milyon dolar) olacak” dedi.
Daha evvel, 15 metre çapındaki bu tünelin üretimi için özel olarak üretilen sondaj ve tünel açma makinesinin Gürcistan’a teslim edildiği bildirilmişti.
Proje tamamlandığında, şu anda 34 kilometre olan Kvesheti-Kobi yolu kısalarak 11 kilometreye düşmekle kalmayacak, beraberinde yıllardır araçların çığ ve heyelan tehlikesi niçiniyle karşılaştıkları problemler çözülerek, Gürcistan ve Ermenistan’ı Rusya’ya bağlayan tek kara yolu olan Gürcistan Askeri Karayolu’nun bu güç kısmında araç trafiği inançlı bir biçimde sağlanmış olacak.
Asya Kalkınma Bankası ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile Gürcistan hükümeti tarafınca finanse edilen projenin 2024 yılında tamamlanması planlanıyor.