Hakim durumun kötüye kullanılması nedeniyle Antitröst tarafından hedef alınan rezervasyon

Muqe

New member
Rekabet Kurumu, Federalberghi ve Confindustria Alberghi'den gelen raporların ardından, otel tesislerine yönelik çevrimiçi aracılık ve rezervasyon hizmetleri pazarındaki hakim konumunu kötüye kullanıp kullanmadığını doğrulamak için Booking'i hedef alıyor.

Kurum bunu bir notla duyurdu ve dün Kurum yetkililerinin, Booking.com (İtalya) srl ofislerinde Özel Antitröst Birimi'nin yardımıyla denetimler gerçekleştirdiğini ekledi. Mali Polis.

Söz konusu hükümde, online acenteler arasında “Rezervasyonun yıllar içinde mutlak bir önem kazandığı” ve 2019 yılında “birçok Avrupa ülkesinde hakim operatör olduğu ve otel rezervasyonlarının ortalama yaklaşık %68'ine dijital platformlar üzerinden aracılık ettiği” belirtiliyor. . “İtalya’da bu pay yüzde 70 civarına ulaşıyor”.

Bu mutlak güç konumunda, Agcm'ye göre rezervasyon, AGCM'nin bir parçası olan otel yapılarına bahşedilecektir. Tercih Edilen Ortak Programı (ve Favoriler Plus uzantısı), teklifinizin arama sonuçlarında görünürlüğü açısından aşağıdaki avantajlara sahiptir: daha yüksek komisyonlar ve booking.com'da 'rekabetçi' fiyatlar sunma taahhüdüyani tesislerin kendi web sitelerinde veya diğer çevrimiçi seyahat acentelerinin platformlarında uyguladıkları değerlerden daha yüksek değildir.

Ancak platform, kapsamlı ve ayrıntılı izleme sonucunda bir yapının diğer çevrimiçi sitelerde daha iyi fiyatlar sunduğunu tespit ederse, Booking, yapıların izni olmadan indirim ('Rezervasyon' olarak adlandırılan) uygulama hakkını saklı tutar. Booking.com teklifini çevrimiçi olarak sunulan teklifler arasında en iyilerle uyumlu hale getirmek için Sponsorlu Avantaj').

Bir bütün olarak ele alındığında, Otoriteye göre bu strateji şu amaçlar için uygun görünmektedir: etkili rekabeti engellemek Çevrimiçi otel aracılığı ve rezervasyon hizmetleri pazarında, en azından ulusal düzeyde, diğer çevrimiçi seyahat acentelerinin zararına olacak şekilde, konaklama tesisleri ve sonuçta daha yüksek fiyatlar ve aracılık hizmetleri ve çevrimiçi rezervasyon konusunda daha az seçenek açısından tüketiciler üzerinde olumsuz etkiler yaratır. .