Muqe
New member
Büyük antoloji Helmut Newton hak sahibi 'Miras' varmak Venedik en Fotoğraf Odalarıprojesi Cini ve Marsilio Arte Vakfı. Küratörü Matthias Daha Sert, Yöneticisi Helmut Newton VakfıVe Denis Curti, sergi alanının sanat yönetmeniSan Giorgio Maggiore AdasıSergi, Alman fotoğrafçının kariyerinin kronolojik olarak izini sürüyor. 24 Kasım'a kadar sergilenecek olan sergide, 80'i yayınlanmamış 250'den fazla görsel, girişim vesilesiyle ilk kez basıldı. Helmut Newton Vakfı, küratörlerin fotoğrafçının arşivlerine erişmesine ve onun mirasını altı bölüm halinde anlatmasına izin verdi.
31 Ekim 1920'de Berlin'de zengin bir Yahudi ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Helmut Neustadter, 1938'de Nazi zulmünden kaçmak için Almanya'yı terk etmek zorunda kaldı. 1940'ta Avustralya'daydı ve burada soyadını Neustadter'den Newton'a değiştirdi ve küçük bir fotoğraf stüdyosu açtı. 1945'te Melbourne'da aktris, fotoğrafçı ama her şeyden önce ilham perisi olan June Browne, diğer adıyla Alice Springs ile uzun duygusal ve profesyonel bir yolculuğu paylaştığı kişiyle tanıştı. 1961'de sözleşme imzaladığı dönüm noktası Vogue Paris moda çekimleri yapacak. Newton, karısıyla birlikte yaratıcı dehasının 'zamanın ruhunu yakaladığı' Fransa'ya taşındı.
Sergi programı, 40'lı ve 50'li yıllarda Avustralya'daki başlangıçlardan başlayarak arşiv malzemeleri, dergiler ve kitaplar aracılığıyla anlatılıyor ve ardından üç temel temayı analiz ediyor: moda, portre ve çıplak. Özellikle Newton, moda fotoğrafçılığının kelime dağarcığını modalite yoluyla yenilemeyi başarıyor. hikaye anlatımı. Çekimleri suç haberleri, sanat, kara edebiyat ve sinemayla bağlantılı hikaye dizilerinden oluşuyor. Örneğin Yves Saint Laurent'in 1975'te Vogue Paris'te yayınlanan kampanyasında durum böyledir. Paris'teki Marais'in kırmızı ışıklı semtinde geçen dizide, karanlıkta birini bekleyen modern, zarif ve kendine güvenen bir kadın canlandırılıyor. Bu esrarengiz sahnede Newton muhtemelen Ernst Ludwig Kirchner'in Berlin'deki Pariser Platz'da müşterileri beklerken 'cocotte'lerin sigara içtiği yirminci yüzyılın başlarından kalma tablolarına gönderme yapıyor.
Sergilenen kareler, fotoğrafçının toplumdaki sürekli değişiklikleri yakalama yeteneğini vurguluyor. Bu, diğerlerinin yanı sıra, kanepede uzanmış gömleksiz bir adamı gözlemleyen kadın görüntüsü için de geçerlidir. Portrelere ayrılan bölümde Newton, fotoğrafı çekilen sanatçıların kişiliklerini tek çekimde yakalama yeteneğini gösteriyor: Gianni Versace'den Andy Warhol'a, Catherine Deneuve'den Mick Jagger'a, Nastassja Kinski'den David Bowie'ye.
31 Ekim 1920'de Berlin'de zengin bir Yahudi ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Helmut Neustadter, 1938'de Nazi zulmünden kaçmak için Almanya'yı terk etmek zorunda kaldı. 1940'ta Avustralya'daydı ve burada soyadını Neustadter'den Newton'a değiştirdi ve küçük bir fotoğraf stüdyosu açtı. 1945'te Melbourne'da aktris, fotoğrafçı ama her şeyden önce ilham perisi olan June Browne, diğer adıyla Alice Springs ile uzun duygusal ve profesyonel bir yolculuğu paylaştığı kişiyle tanıştı. 1961'de sözleşme imzaladığı dönüm noktası Vogue Paris moda çekimleri yapacak. Newton, karısıyla birlikte yaratıcı dehasının 'zamanın ruhunu yakaladığı' Fransa'ya taşındı.
Sergi programı, 40'lı ve 50'li yıllarda Avustralya'daki başlangıçlardan başlayarak arşiv malzemeleri, dergiler ve kitaplar aracılığıyla anlatılıyor ve ardından üç temel temayı analiz ediyor: moda, portre ve çıplak. Özellikle Newton, moda fotoğrafçılığının kelime dağarcığını modalite yoluyla yenilemeyi başarıyor. hikaye anlatımı. Çekimleri suç haberleri, sanat, kara edebiyat ve sinemayla bağlantılı hikaye dizilerinden oluşuyor. Örneğin Yves Saint Laurent'in 1975'te Vogue Paris'te yayınlanan kampanyasında durum böyledir. Paris'teki Marais'in kırmızı ışıklı semtinde geçen dizide, karanlıkta birini bekleyen modern, zarif ve kendine güvenen bir kadın canlandırılıyor. Bu esrarengiz sahnede Newton muhtemelen Ernst Ludwig Kirchner'in Berlin'deki Pariser Platz'da müşterileri beklerken 'cocotte'lerin sigara içtiği yirminci yüzyılın başlarından kalma tablolarına gönderme yapıyor.
Sergilenen kareler, fotoğrafçının toplumdaki sürekli değişiklikleri yakalama yeteneğini vurguluyor. Bu, diğerlerinin yanı sıra, kanepede uzanmış gömleksiz bir adamı gözlemleyen kadın görüntüsü için de geçerlidir. Portrelere ayrılan bölümde Newton, fotoğrafı çekilen sanatçıların kişiliklerini tek çekimde yakalama yeteneğini gösteriyor: Gianni Versace'den Andy Warhol'a, Catherine Deneuve'den Mick Jagger'a, Nastassja Kinski'den David Bowie'ye.