Henkel, daha yüksek maliyetler nedeniyle fiyatları daha da artırmak istiyor

RAM

New member



Deterjan üreticisi Henkel, bu yıl fiyatları daha da artırmayı planlıyor. Ayrıca bazı ürünler süpermarket raflarından kaybolabilir.


Persil üreticisi Henkel, daha fazla fiyat artışı açıkladı. “Rheinische Post” CEO’su Carsten Knobel, bu yıl tüketim mallarındaki artışların gerekli olduğunu söyledi.


Perakende zincirleriyle fiyat pazarlığı yapmak kolay değil. “Ayrıca, herhangi bir anlaşmaya varılamazsa artık tek tek ürünleri teslim edemeyebiliriz.”


Gerekçe olarak artan hammadde fiyatları gösterildi


Yönetici emtia ve enerji fiyatlarından bahsetti. Henkel için bunlar 2021 ve 2022’de üç milyar avro arttı. “Bu, tüm tasarruf çabalarımıza rağmen kar marjımızı önemli ölçüde zorladı.”


Spee, Pritt ve Schwarzkopf gibi markaların da arkasında bulunan grup, geçen yıl 2 bin kişiyi işten çıkaracağını açıklamıştı. Knobel, “Almanya’daki 300 pozisyon da dahil olmak üzere, etkilenen pozisyonların 1.300’den fazlası için şimdiden bireysel çözümler bulduk” dedi.


Aynı zamanda kendisini Henkel’in bulunduğu Düsseldorf lokasyonuna adadı. Göreve geldiğinden beri oradaki iş sayısı 5.600’den 5.900 civarına çıktı. “En önemli lokasyonumuz olarak Düsseldorf’un yanındayız.”