İçeceğin maliyeti çok daha fazla

RAM

New member



“Premium bira” sandığı başına 9,99 € perakende satışta nadir görülen bir ürün haline geldi. Bir analize göre promosyon fiyatları artıyor. Ve taban fiyat?


Bira içenler yeni perakende fiyatlarına alışmak zorunda. Bu sadece kalıcı teklifler için değil, aynı zamanda tüketicilerin aynı anda birkaç kez eriştiği özel teklifler için de geçerlidir. Çok sayıda bira fabrikasının fiyat artışlarından sonra, bira içenler sandık başına 9,99 Euro’luk özel fiyatları zor buluyor.


Pazar araştırma firması NielsenIQ’dan alınan verilere göre, bira ve bira bazlı içeceklerin promosyon fiyatları üst üste ikinci yılda hafifçe arttı. Buna göre 2023’ün ilk dört ayındaki promosyon fiyatları litre başına ortalama 1,18 euro oldu. Her biri 0,5 litrelik 20 şişe içeren büyük bir sandığa dönüştürüldü, bu 11,80 Euro.


2022 yılında büyük kutu başına ortalama promosyon fiyatı 11,50 idi. 2021 ve 2020’de bira kasası başına hala 11,10 avroydu.


Pazar araştırmacıları: Tüketiciler onlarca yıldır şımartıldı


Alman Basın Ajansı’ndan pazar araştırmacısı Marcus Strobl, “Kutu başına 9,99 avroluk promosyon fiyatı yavaş yavaş ortadan kalkıyor” dedi. Ona göre tüketiciler, sözde birinci sınıf bira için bu kadar düzenli promosyon fiyatlarıyla onlarca yıldır şımartılıyor. Kampanyalarda Pils’ten bile daha fazla satılan sadece kahve var.


Promosyon fiyatları, daha büyük alım miktarları için dereceli fiyatlar, freebies ve çekilişler, özellikle de genellikle TV reklamlarında reklamı yapılan büyük Pilsner markalarında rol oynar. Uzun bir süredir, ortalama olarak, perakende satışların neredeyse üçte ikisi promosyonlardan ve satışların yalnızca üçte biri taban fiyattan geldi.


Baz fiyatlar üç yıldır artıyor


Almanya’da Pils’ten sonra en çok tercih edilen ikinci bira türü olan Hellbier’de perakendede de fiyat kampanyaları gözlemlenebiliyor. Strobl, “Pazar yalnızca, buğday biraları ve hafif biralar önemli ölçüde daha pahalı olduğu için bira fiyatlarının genel bağlamında artık premium olmayan ulusal pilsner markalarından oluşmuyor” diye açıklıyor.


NielsenIQ’ya göre, bira ve karışık bira içeceklerinin taban fiyatları üst üste üçüncü yıldır değişiyor: litre başına fiyat 2021’de ortalama 5 sent, 2022’de ise 6 sent arttı. 2023 litresi 1,61 oldu – 2022 ortalamasının 7 sent üzerinde. Büyük kutuya çevrildi, yani artı 70 sent şimdi 16,10 avro.


Alkolsüz bira trendi


Strobl, bunların fiyat sıçraması olmadığını ve diğer ürünlerin fiyatlarının daha da arttığının altını çiziyor. Ayrıca, en düşük fiyat aralığında bira söz konusu olduğunda “yutturmaca” yoktur. Ancak tüketiciler artık eskisi kadar çok bira almıyorlardı. Bu sadece enflasyon karşısında tasarruf etmekle ilgili değil. Toplumun yaşlanması, alkolsüz içeceklere yönelmesi gibi etkileri de var.


Bir dizi bira fabrikası, perakendecilere ve restoranlara satış fiyatlarını artırdı. Bunlar arasında geçen yıl ve bu yıl fiyatları artıran büyük bira fabrikaları da var. Şirketler, yalnızca enerji için değil, büyük maliyet artışları bildirdiler. Alman Bira Üreticileri Derneği geçtiğimiz günlerde, sektör açısından acilen ihtiyaç duyulan fiyat artışlarının ancak kısmen uygulanabileceğinden, ticaret açısından şikayet etti.


Bununla birlikte, Veltins gibi bira fabrikalarının da akıllarında tüketici kısıtlaması vardır. Veltins Pazarlama ve Satış Genel Müdürü Volker Kuhl, dpa’ya “Maliyetlerdeki muazzam artışlar nedeniyle, on iki ay içinde ilk kez bira fiyatını iki kez artırmak zorunda kaldık” dedi. Ancak, tüm maliyet artışları aktarılmadı. “Tüketicileri bunaltmak istemiyoruz” diye vurguladı. Veltins’te önümüzdeki aylarda gündemde herhangi bir fiyat artışı yok.