İki Alman eseri yok olma tehlikesiyle karşı karşıya

RAM

New member
Toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında anlaşma


VW'de atılım: 35.000 kişi işten çıkarılacak


Güncelleme: 20.12.2024 – 19:15Okuma süresi: 3 dakika

Wolfsburg'daki fabrikada VW logosu (sembolik resim): İki yönetici şirketi dezavantajlı olmakla suçluyor.

Resmi büyüt


Wolfsburg'daki fabrikada VW logosu (sembolik resim): Grubun önümüzdeki birkaç yıl içinde zayıflaması bekleniyor. (Kaynak: dts haber ajansı/imago-images-bilder)

Haberleri takip et
Paylaş menüsü açık
Makaleyi paylaş

IG Metall, VW ile yaptığı toplu sözleşme görüşmelerinde işten çıkarmaları ve fabrika kapatmaları önledi. Ancak anlaşmada büyük değişiklikler öngörülüyor.


Volkswagen, 2030 yılına kadar 35.000'den fazla kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. Şirket, Berlin'de düzenlediği basın toplantısında, azaltmanın sosyal açıdan sorumlu bir şekilde yapılması gerektiğini duyurdu. Bu karar, otomobil üreticisi ile IG Metall'in toplu pazarlık sırasında üzerinde anlaştıkları anlaşmanın bir parçası.


VW marka patronu Thomas Schäfer, “Müzakerelerde üç önceliğimiz vardı: Almanya'daki lokasyonlardaki fazla kapasiteyi azaltmak, işçilik maliyetlerini azaltmak ve geliştirme maliyetlerini rekabetçi bir düzeye indirmek” dedi. “Her üç konuda da uygulanabilir çözümlere ulaştık.”


Otomobil üreticisi, Almanya'daki lokasyonlarındaki teknik kapasiteyi 700.000'den fazla araç azaltacak. Bunlar zor kararlardır ama aynı zamanda gelecek için de önemli kararlardır.” Bu, Volkswagen'i 2030 yılına kadar teknolojik açıdan lider seri üreticisi haline getirmenin temelini oluşturuyor.


Hannover'deki paralel bir basın toplantısında IG Metall müzakerecisi Thorsten Gröger acı veren kesintilerden bahsetti. Sendika, fabrika kapanışlarının ve işten çıkarmaların önlendiğini vurguladı. Genel çalışma konseyi başkanı Daniela Cavallo, “Hiçbir yer kapatılmayacak, hiç kimse operasyonel nedenlerle işten çıkarılmayacak ve şirket içi tarifemiz uzun vadede güvence altına alınacak” dedi. Toplu sözleşme imtiyazlarının yanı sıra 2030 sonuna kadar yeni iş güvencesi de var.


Açıklamadan önce yapılan görüşmelerde iki VW fabrikasının kapanmak üzere olduğu ortaya çıkmıştı. “Bild” ve Almanya editoryal ağının haberine göre Dresden ve Osnabrück, grubun en küçük iki lokasyonu.


VW iş konseyi, Dresden'deki “cam fabrikasında” araç üretiminin 2025 yılında sona ermesinin planlandığını duyurdu. Konsey, 2026'dan itibaren “alternatif bir genel konseptin geliştirileceğini” söyledi. Osnabrück'teki üretimin 2027 yazının sonlarında sona ermesi planlanıyor ve ardından “konum için gelecek perspektifi” geliştirilmeli.

  • Osnabrück'te VW: Şirketin yıllar önce konumu nasıl kaydettiği
Osnabrück'teki Volkswagen

Resmi büyüt

Osnabrück'teki VW fabrikası: Üretimin 2027 yılında sona ermesi planlanıyor. (Kaynak: Hauke-Christian Dittrich/dpa/dpa-bilder)

Ayrıca beş Alman fabrikasının kapasitesi birkaç yüz bin araç kadar azaltılacak. Şirket şu anda satabileceğinden çok daha fazla araba üretebiliyor. Bu aşırı kapasite, grubun karşılaştığı en büyük zorluklardan biridir.


70 saatten fazla maraton müzakeresi


Anlaşma, Almanya'nın en büyük otomobil üreticisindeki en uzun ve en zorlu toplu sözleşme görüşmelerinden birini sona erdiriyor. VW yönetimi ve IG Metall sendikasından heyetler, hafta başından bu yana Hannover'deki bir otelde toplam 70 saatten fazla bir süre boyunca müzakerelerde bulunuyordu. Beşinci ve son tur müzakerelere 70 şirket ve sendika temsilcisi katıldı.


Her iki tarafın talepleri birbirine son derece uzaktı. Kurul, çalışanlara yönelik istihdam garantisini iptal etti ve fabrikaların kapatılması ve toplu işten çıkarmalarla tehdit etti. Ayrıca milyarlarca doları kurtarmak için maaşların yüzde on oranında kesilmesi gerekiyor.


VW ayrıca daha az stajyer almak ve daha önce VW'den ek ücret alan geçici işçilerin ücretlerini normal geçici çalışma düzeyine indirmek istiyordu. VW, gerekli kesintileri yüksek maliyetler ve tesislerin düşük kullanımıyla gerekçelendirdi.


Sendika, ücretlerde yüzde yedi artış talebiyle müzakerelere girdi ancak hemen vazgeçti. Bunun yerine, iş konseyi lideri Daniela Cavallo birçok “kırmızı çizgi” çizdi ve tesislerin kapatılmasını, işten çıkarmaları ve şirket ücretlerinde kalıcı kesintileri reddetti.


IG Metall, Aralık ayının başından bu yana yaygın uyarı grevleriyle otomobil şirketine iki kez saldırdı. Sendikaya göre her iki eyleme de dokuz lokasyonda yaklaşık 100.000 çalışan katıldı.