RAM
New member
Enerji tedarikçisini değiştirmek yine zahmete değer – ve dolayısıyla sonlandırma sayısı da artıyor. Ancak sağlayıcılar ayak uydurabilecek gibi görünmüyor.
Almanya’nın en büyük enerji sağlayıcısı, temel elektrik arzı fiyatlarını artırmak istediğini açıkladığında makbuzu aldı. Hizmet sağlayıcı Aboalarm aniden önceki haftalara göre altı kat daha fazla Eon sözleşmesi feshedildi; sayıları bir önceki yıla göre on kat arttı. Tüketicilerin fiyat artışlarına direnmeye ne kadar istekli olduğunun bir işareti.
Aboalarm’ın patronu Jan Hendrik Ansink, “Birçok müşteri için, fiyat artışının yanıtı, özellikle ucuz alternatifleri varsa, iptal” şeklinde gözlemliyor. Sonlandırma hizmeti sağlayıcıları Aboalarm ve Volders aracılığıyla elektrik ve gaz sözleşmelerinin özel olarak feshedilmesi, bu yılın ilk üç ayında 2022’ye kıyasla neredeyse iki katına çıktı (artı yüzde 82).
Genel olarak, yüksek hacimli fesihler de bildiriyorlar: Ocak ve Mart 2023 arasında bir önceki yıla göre yaklaşık üçte bir oranında daha fazla müşteri elektrik ve gaz sözleşmelerini feshetti. Değerlendirme, 2022’nin başından bu yana Aboalarm ve Volders aracılığıyla gönderilen 100.000 iptale dayanmaktadır.
Fesih onayı bekleniyor
Ancak, analizin daha da gösterdiği gibi, her zaman sorunsuz çalışmazlar: Çünkü sağlayıcılar genellikle müşterilerini iptal onayını bekletirler. Ancak bu, yeni bir sözleşme akdedebilmek için gereklidir. Volders’a göre, 2023’ün ilk çeyreğinde, değişmek isteyen on kişiden birinden fazlası, yalnızca açıkça talep ettikten sonra onay aldı. Aslında enerji sağlayıcılar, temel tedarik dışındaki özel müşterilerine fesihlerini bir hafta içinde teyit etmek zorundalar.
Peki enerji tedarikçileri müşteri sorguları yığını altında mı inliyor? Orada bunu bu şekilde ifade etmekten pek hoşlanmıyorlar, ancak sağlayıcılar aynı zamanda müşteri hizmetlerinin şu anda iyi kullanıldığını da onaylıyor. Bir Eon sözcüsü t-online, “Enerji krizinin başlangıcından bu yana, tüm kanallardaki sorgulama hacminde keskin bir artış gördük” dedi. “Almanya’da bize gelen müşteri talepleri yaklaşık üçte bir oranında arttı – ancak bu elbette tüm sektörü etkiliyor.”
Enerji politikası elektrik ve gaz müşterilerini tedirgin ediyor
Her şeyden önce, elektrik ve gaz fiyatı frenleri ve ısıtma tartışması ile ilgili siyasi kararlar, görünüşe göre müşteriler arasında belirsizliğe yol açıyor. Bir Vattenfall sözcüsü t-online, “Enerji fiyatlarındaki frenler, önemli ölçüde daha yüksek müşteri iletişim hacmiyle sonuçlandı” dedi. “Yüksek yeni müşteri sayısıyla birlikte bu durum, ilk birkaç ay hizmet hattında daha uzun bekleme sürelerine de yol açabilir. Durum şimdi yeniden normale dönüyor.” Eon, bireysel durumlarda şu anda biraz daha uzun sürebileceğini de kabul ediyor.
EnBW, yeni müşteri sözleşmesi sayısının şu anda yeniden arttığının bilinmesini sağladı. Bir sözcü, “Müşteri ayrılmaları söz konusu olduğunda, biraz daha yüksek bir hareketlilik fark ediyoruz, ancak yine de matematiksel olarak tahmin edilen seviyenin altındayız” dedi. Açıklığa kavuşturmaya gerek olmadığı sürece, sözleşme değişikliği genellikle “birkaç gün içinde” gerçekleşir.
Tekrar değiştirmeye değer
Elektrik veya gaz sağlayıcınızı şimdi değiştirmek isterseniz, hızla devlet fiyat kontrollerinin altında bir tarife bulacaksınız. Karşılaştırma portalı Verivox’tan alınan verilere göre, şu anda yeni müşteriler için bir kilovat saat elektrik ortalama 32,4 sent ve bir kilovat saat gaz 10,3 sent (9 Mayıs 2023 itibariyle). Tüm tüketiciler pahalı temel hizmetten ucuz alternatif sağlayıcılara geçerse, devlet de bundan faydalanacaktır. Çünkü o zaman Check24 hesaplamalarına göre fiyat frenleri için yaklaşık dört milyar avro tasarruf edebilirdi.