Muqe
New member
MİLANO – İlki Ekonomi Bakanıydı, Giancarlo Giorgetti. Manevrayı yazarken dikkatli olunması gerektiğini, çünkü kaynakların kıt olduğu bir ortamda seçim yapmak gerektiğini açıkça belirttiğinizde ışığı yaktınız. Bu durum, etkili bir emeklilik reformu gerçekleştirmenin imkansızlığı ve özellikle de düşen doğum oranlarının getirdiği yük ile iyi bir örnek teşkil etmektedir. Bu noktada, AB içinde yeni İstikrar Paktı konusunda bir anlaşmaya varılması yönündeki umudunuzu da dile getirdiniz. Pandemi ve savaş nedeniyle ulusal bütçelere ilişkin kurallar kaldırıldı ancak 2024’ten bu yana yeniden ayağa kalktı.
Sonra bakan geldi Raffaele FittoPnrr’ın yanı sıra Avrupa İşleri Başkanı da endişelerini daha da net bir şekilde dile getirdi: “Pakt’ın yeni modeli üzerinde bir anlaşmaya varılmazsa, eski kuralların Ocak ayında geri dönme riski vardır ve bu, çok karmaşık bir yapısı var” dedi Rimini’den. CL ile aynı seyirci, son hamle: başbakan yardımcısı ve dışişleri bakanı, Antonio TajaniAçık/GSYİH oranının “hükümet veya Devlet tarafından istenmeyen harcamalar tarafından” yük altına girmemesi için dün Komisyon’un yeni kurallara ilişkin önerileriyle ilgili “birkaç düzeltme daha” yapılmasını talep eden, ancak aşağıdaki gibi harcamalar yapıldı: Ukrayna’nın bağımsızlığını savunmak için desteklediklerimiz”, Savunma harcamalarına atıfta bulunarak, “ve belki de Pnrr’nin harcamaları”. Tajani ile pasaportu paylaşan Ekonomiden sorumlu komiserin gündeme getirilmesi için gelen bir talep: “İyimser olmak istiyorum: Ben ikna oldum – dedi bakan – komiserin Gentiloni Üzerine düşeni yapmalı ve umarım İtalya’nın ve üreten bir AB’nin çıkarlarını korumak için bunu yapar”.
Roma’dan görülen yeni İstikrar ve Büyüme Paktı’na uyumun, hükümetin, kamu maliyesi dengelerini daha da bozma tehdidi oluşturan bir ekonomik yavaşlamanın asılı olduğu Manevra ile ilgili sorunlarıyla giderek daha fazla iç içe geçtiği açıktır. Komisyon tarafından kuralların revize edilmesi önerisi masada. Bilindiği gibi, GSYİH’nın yüzde 3’ü açık ve yüzde 60’ı borçlanma sınırlarını korumayı planlıyor, ancak bütçe hedeflerini, yatırımları ve reformları ana hatlarıyla ortaya koymak için orta vadeli (4-7 yıl) ulusal planlama getiriyor. Parametrelerin dışında kalanlar için, borcun otomatik olarak düzeltilmesi söz konusu değil (eski anlaşma yılda yirmide bir oranında bile öngörülüyordu) – ki Almanya bunun yerine bunu talep etmişti – ancak Komisyon’un rehberliğinde yeniden düzene girebilecek bir yolun tanımı var. .
Anlaşmanın imzalanmasına yönelik müzakereler Eylül ortasında yapılacak ekonomik zirvelerle canlanacak. Aşırı sonuçlar, saati eski kurallara, kemer sıkmaya geri getiren bir anlaşma eksikliğidir; ve anlaşma eksikliği ancak pandemiyle birlikte alınan istisnaların yenilenmesiyle. Birincisi İtalya için bir felaket, ikincisi ise on iki ay daha esneklik için beklenmeyen bir hareket olacaktır. Açıkçası, ECB’den aşağıya doğru, Paktı yeni bir yıldız altında da olsa tekrar rayına oturtacak bir uzlaşmaya varmak için çaba sarf ediliyor.
Gerçek şu ki, Komisyon daha bahar aylarında yapısal dengenin 2024 için GSYİH’nın en az %0,7’si oranında iyileştirileceğini ve ulusal olarak finanse edilen net faiz dışı harcama büyümesinin %1,3’ten fazla olmayacak şekilde azaltılacağını belirtmişti. Sonuçlar Def’e dahil edildi, ancak makroekonomik tablo artık kötüleşiyor. Parametreleri zorlamak, dikkatleri 2023’te dondurulan ancak 2024’te tekrar yoluna girebilecek bir prosedüre çevirebilir.
Giorgetti’nin Avrupa’ya “zaman duygusu” sahibi olması çağrısında bulunmasının nedeni budur. Aslında bunu, topluluk desteğine yönelik benzeri görülmemiş silahları serbest bıraktığı salgın sırasında yaşadı. Ve ardından Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin tetiklediği krizle. Bu aşamalardan sonra bile Giorgetti için, oyunun kuralları Batı’dan çok farklı olan ülkelerle (Çin’i düşünün) zorlu bir uluslararası ticari rekabet dönemi devam ediyor. Ayrıca ilgili maksimum yatırımlarla enerji dönüşümü de gerçekleştirilecek. Kısacası İtalya’nın bütçe kısıtlamalarını daha az külfetli hale getirmek için açığın hesaplanmasından ayırmayı umduğu kalemler. Bu noktada mümkün olduğunca çok sayıda idari makamın bir araya gelmesini sağlamak hükümetin önündeki zorlu bir görevdir.
Sonra bakan geldi Raffaele FittoPnrr’ın yanı sıra Avrupa İşleri Başkanı da endişelerini daha da net bir şekilde dile getirdi: “Pakt’ın yeni modeli üzerinde bir anlaşmaya varılmazsa, eski kuralların Ocak ayında geri dönme riski vardır ve bu, çok karmaşık bir yapısı var” dedi Rimini’den. CL ile aynı seyirci, son hamle: başbakan yardımcısı ve dışişleri bakanı, Antonio TajaniAçık/GSYİH oranının “hükümet veya Devlet tarafından istenmeyen harcamalar tarafından” yük altına girmemesi için dün Komisyon’un yeni kurallara ilişkin önerileriyle ilgili “birkaç düzeltme daha” yapılmasını talep eden, ancak aşağıdaki gibi harcamalar yapıldı: Ukrayna’nın bağımsızlığını savunmak için desteklediklerimiz”, Savunma harcamalarına atıfta bulunarak, “ve belki de Pnrr’nin harcamaları”. Tajani ile pasaportu paylaşan Ekonomiden sorumlu komiserin gündeme getirilmesi için gelen bir talep: “İyimser olmak istiyorum: Ben ikna oldum – dedi bakan – komiserin Gentiloni Üzerine düşeni yapmalı ve umarım İtalya’nın ve üreten bir AB’nin çıkarlarını korumak için bunu yapar”.
Roma’dan görülen yeni İstikrar ve Büyüme Paktı’na uyumun, hükümetin, kamu maliyesi dengelerini daha da bozma tehdidi oluşturan bir ekonomik yavaşlamanın asılı olduğu Manevra ile ilgili sorunlarıyla giderek daha fazla iç içe geçtiği açıktır. Komisyon tarafından kuralların revize edilmesi önerisi masada. Bilindiği gibi, GSYİH’nın yüzde 3’ü açık ve yüzde 60’ı borçlanma sınırlarını korumayı planlıyor, ancak bütçe hedeflerini, yatırımları ve reformları ana hatlarıyla ortaya koymak için orta vadeli (4-7 yıl) ulusal planlama getiriyor. Parametrelerin dışında kalanlar için, borcun otomatik olarak düzeltilmesi söz konusu değil (eski anlaşma yılda yirmide bir oranında bile öngörülüyordu) – ki Almanya bunun yerine bunu talep etmişti – ancak Komisyon’un rehberliğinde yeniden düzene girebilecek bir yolun tanımı var. .
Anlaşmanın imzalanmasına yönelik müzakereler Eylül ortasında yapılacak ekonomik zirvelerle canlanacak. Aşırı sonuçlar, saati eski kurallara, kemer sıkmaya geri getiren bir anlaşma eksikliğidir; ve anlaşma eksikliği ancak pandemiyle birlikte alınan istisnaların yenilenmesiyle. Birincisi İtalya için bir felaket, ikincisi ise on iki ay daha esneklik için beklenmeyen bir hareket olacaktır. Açıkçası, ECB’den aşağıya doğru, Paktı yeni bir yıldız altında da olsa tekrar rayına oturtacak bir uzlaşmaya varmak için çaba sarf ediliyor.
Gerçek şu ki, Komisyon daha bahar aylarında yapısal dengenin 2024 için GSYİH’nın en az %0,7’si oranında iyileştirileceğini ve ulusal olarak finanse edilen net faiz dışı harcama büyümesinin %1,3’ten fazla olmayacak şekilde azaltılacağını belirtmişti. Sonuçlar Def’e dahil edildi, ancak makroekonomik tablo artık kötüleşiyor. Parametreleri zorlamak, dikkatleri 2023’te dondurulan ancak 2024’te tekrar yoluna girebilecek bir prosedüre çevirebilir.
Giorgetti’nin Avrupa’ya “zaman duygusu” sahibi olması çağrısında bulunmasının nedeni budur. Aslında bunu, topluluk desteğine yönelik benzeri görülmemiş silahları serbest bıraktığı salgın sırasında yaşadı. Ve ardından Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin tetiklediği krizle. Bu aşamalardan sonra bile Giorgetti için, oyunun kuralları Batı’dan çok farklı olan ülkelerle (Çin’i düşünün) zorlu bir uluslararası ticari rekabet dönemi devam ediyor. Ayrıca ilgili maksimum yatırımlarla enerji dönüşümü de gerçekleştirilecek. Kısacası İtalya’nın bütçe kısıtlamalarını daha az külfetli hale getirmek için açığın hesaplanmasından ayırmayı umduğu kalemler. Bu noktada mümkün olduğunca çok sayıda idari makamın bir araya gelmesini sağlamak hükümetin önündeki zorlu bir görevdir.