Ita, %41’de Lufthansa var. 325 milyon ödeyin. “Sermayenin tamamını elde etme seçenekleri”

Muqe

New member
ROMA – Lufthansa’nın Ita Airways’e katılması için resmi bir anlaşma var. varlığı ile tahmin edilen Lufthansa CEO’su Carsten Spohr Roma’da ve muhatabı Ekonomi Bakanı Giancarlo Giorgetti’nin “gün içinde haberler” açıklaması yapan sözlerinden, beyaz duman öğleden sonra geldi (imza hala eksik olsa bile).

Ön sözleşmeye yeşil ışık yaktı, Alman grubu %41 hisse ile İtalya’nın başkentine giriyor. Ayrılmış sermaye artırımı yoluyla ödenen tutar 325 milyon Euro’dur. İtalyan Devleti’nin sermayeden geriye kalan payı (%5 veya 10) elinde tutma olasılığı ortadan kalkar.

Tersine, Almanların elinde seçenekler var bu da – isterlerse – gelecekte hisselerin yüzde 100’ünü almalarına izin verecek. Piyasalar için sevindirici görünen senaryo Alman şirketinin hisseleri hafif de olsa ilerleme kaydetti.

Ortak sanayi planı, “bu yıl için beklenen 2,5 milyar avroluk gelir artışı öngörüyor. ve 2027 için 4,1 milyar avro”.

Lufthansa İtalya’yı fethediyor. Alman devi kara döndü (791 milyon). 109.509 çalışanı var



kaydeden Aldo Fontanarosa

25 Mayıs 2023





LUFTHANSA HEYETİYLE BAKANLIKTA GÖRÜŞME

LUFTHANSA HEYETİYLE BAKANLIKTA GÖRÜŞME

LUFTHANSA HEYETİYLE BAKANLIKTA GÖRÜŞME

Şimdi Brüksel sınavı


Resmi pasajlar şimdi Sayıştay’dan, İtalyan Antitröst’ten onay bekliyorlar ve Avrupa Birliği Rekabet Genel Müdürlüğüne bildirim.

Hazine, “ITA’nın geliştirme stratejisi iki hissedar (MEF ve Lufthansa) tarafından paylaşılmaya devam edecek” dedi. “Bu sonuçlar filonun büyümesini ve yenilenmesini sağlayacak, 2027’nin sonunda mevcut 71’e kıyasla 94 uçağı sayacakortalama yaşı 5 olan”.

Ve yine: “Bu yıl, tamamlanan 1.200 işe alım sayesinde 4.300 çalışana çıkması gereken iş gücü, Planın sonunda 5.500 birimin üzerine çıkacak“.






Fiumicino’nun rolü


Notta, yeni ITA’nın ana stratejik yönlerinden bahsediliyor: “Diyorlar ki, kendisini üç kıtalararası, uluslararası ve yerel sektördeki tam hizmet taşıyıcıları arasında baş kahramanuzun mesafeli trafiğe özellikle dikkat edilerek”.

Hazine, “merkez trafiğini daha da güçlendirmeyi de mümkün kılacak bir strateji” konusunda güvence veriyor. Roma Fiumicino“, Lufthansa Group’un çok merkezli modelinde merkezi bir rol oynayacak”.

Diyor Giorgetti anlaşmayı imzalamak için. “Bugün, ulusal bayrak taşıyıcı tarihinde, önemli bir Avrupa hava yolu şirketi ile entegrasyon ihtimaline yol açan bir yolculuğun sonunu işaret ediyor.”

ülkenin çıkarları


“Bu hükümetle bugün İtalya’da hava taşımacılığı pazarını otuz yıldır şartlandıran bir düğüm çözülüyor. Bu kararın doğru olacağına inanıyoruz. havacılık pazarının İtalya’nın çıkarına gelişmesine izin verecek“.

Spohr bunun yerine “İtalya, Ita ve Lufthansa Group için bir kazan-kazan durumu”ndan bahsediyor. AB’nin karşı karşıya kalacağı rekabet sorunlarını öngören CEO, “Daha güçlü bir ITA, İtalya pazarındaki rekabeti yeniden canlandıracaktır. Modern bir filoya sahip genç bir şirket olarak,Roma’da verimli ve genişleyen bir merkezIta, Lufthansa Grubu için mükemmel.”

Ancak Spohr, “Ita’nın aynı zamanda büyüme potansiyeli de sunan güçlü bir hizmet alanına hizmet ettiği Milano’yu unutmuyor. Lufthansa Group ailesinin bir parçası olarak, Ita, sürdürülebilir ve kârlı bir havayolu şirketi haline gelebilir, İtalya’yı Avrupa’ya ve dünyaya bağlayan. Bu yatırım aynı zamanda en önemli pazarlarımızdan birinde büyümemizi sürdürmemizi sağlayacak.”






Miktarı hafifletti


Son haftalarda (satan) İtalyan hükümeti ile satın alan Lufhansa arasındaki müzakereler, Almanların ödemek zorunda kalacağı paraya odaklandı. Lufthansa uzun süre olumsuz oynadıysa, şimdi 325 milyon euroya yakın bir meblağı ödemeyi kabul etti.

Rakam oldukça prezentabl ve milliyetçi bir profile sahip İtalyan hükümetinin, tasfiye satışını reddetmek Alitalia’nın küllerinden doğan devlet havayolu şirketi.

karşılık olarak hükümet Ita’ya 250 milyon euro enjekte etmeye hazır. Bu son rakam – açıklıyor özelleştirmeyi düzenleyen kararname – AB’nin (devlet yardımını sıkı bir şekilde düzenleyen) vetosunu karşılamadan taşıyıcıya devredebileceği.

Ita, Lufthansa’nın yaklaşma yürüyüşü

Anlaşmanın siyasi sunumundan bahsetmişken, son birkaç saat içinde yöneticimiz anlaşmanın devam etmesini istedi. (2025 ile 2026 arasında) bile Ita’da minimum bir pay Almanlar hisselerin büyük çoğunluğunu alacak.

Böyle bir senaryo şunu söylememize izin verir: İtalyan bayrağı tamamen indirilmeyecek sivil havacılık sektöründe Ama şimdi bu olasılık geçerli görünmüyor.

Almanların elinde “seçenekler var” kalan hisselerin daha sonraki bir tarihte potansiyel olarak satın alınmasına izin vermek. Kalan hisselerin satın alma fiyatı, ITA’nın işinin gelişimine bağlı olacaktır.”

Ita-Lufthansa, eski bir Alman pilot – kesim uzmanı – operasyonun direktörü



kaydeden Aldo Fontanarosa

25 Mayıs 2023