İtalya’da elektrikli arabalar: arz artıyor, talep artmıyor

Muqe

New member
İtalya’da elektrikli otomobil arzı artıyor ancak talep henüz artmıyor Bölge genelinde şarj istasyonlarının zayıf kılcal kapasitesi, araçların fiyatı, aşırı şarj süreleri ve kendi kendine şarj etme maliyeti gibi geniş ölçekli yayılmalarını yavaşlatmaya devam eden kronik engeller nedeniyle.

Verilerden böyle çıkıyorEnerji ve Strateji Grubunun Akıllı Hareketlilik Gözlemevi itibaren Milano İşletme Politeknik Okulu Yurt dışında çift haneli büyümenin devam ettiğini gösteren elektrikli otomobil pazarına ilişkin raporun yedincisi bugün yayımlandı – Avrupa’da 4 yılda toplam yeni taşıtların yüzde 2,5’undan yüzde 22’sine çıktı. %9’a bile ulaşmıyor.

Mutlak rakamlarla 2022’de büyümeyi desteklemek, Almanya (820.000’den fazla birim), Birleşik Krallık (neredeyse 370.000) e Fransa (330.000), bunun yerine yüzde olarak Norveç (yeni kayıtların neredeyse %90’ı elektriklidir), İsveç (%56) e Danimarka (%39). Ancak en büyük artışlar Eylül ayında kaydedildi. Çin (+%82) e Amerika Birleşik Devletleri (+%51).






“Hız değişikliğine” ihtiyacımız var


Zıt işaretin 2022’de kayıtlarda belirgin bir yavaşlama kaydeden İtalya (2021’e kıyasla %-15) ve 2023’ün ilk yarısında bile, yalnızca yeni politikanın öngördüğü yukarıya doğru hedef göz önüne alındığında değil, kesinlikle gerekli olan “hız değişikliğinin” de gösterilmediği görülüyor. Pniec (Önceki 6 milyona kıyasla 2030 yılına kadar 6,6 milyon araba dolaşımda olacak ve geleneksel araçların giderek azalması), ama her şeyden önce ulusal endüstriyel doku üzerinde olumlu etkiler sağlamak.

Öte yandan, beklenen pazar beklentilerini operatörlerin bakış açısından analiz edersek, onların geçen yıla göre aynı doğrultuda, hatta daha iyimser olduklarını görüyoruz. “Bu, sektördeki operatörlerin bu trende odaklandığını ve hala güçlü bir şekilde odaklandığını doğruluyor” yorumunu yapıyor Simone Franzò, Akıllı Hareketlilik Gözlemevi başkanı – Ülkenin önümüzdeki yıllarda ulaşacağı dönüm noktası, öncelikle hem toplumsal hem de ulusal politika yapıcıların olumlu bir düzenleme bağlamı tasarlama becerisine ve aynı zamanda alıcılardan gelecek katkıya bağlı olacaktır. Elektrikli araçların araç kullanma alışkanlıklarını değiştirmeye çağrılması çağrısında bulundu,” diye ekliyor Franzò.






Şarj noktalarının merkezi


Ayrıca şarj altyapısı pazarı İtalya’daki büyüme oranı Avrupa’dakiyle aynı doğrultuda olmasına rağmen müzik değişmiyor: 2022’nin sonunda halka açık neredeyse 40.000 şarj noktası, bunların %85’i “normal şarj” (2021’e göre +%41) ve geri kalanı “hızlı şarj” (+%57). Konutlardan başlayarak özel erişimli şarj noktalarında daha da hızlı bir artış görüldü (370.000, +%170). Süper ikramiyeDolaşımdaki araç sayısının aşılması: teşvikin yeniden düzenlenmesiyle ne yazık ki daha da kötüleşecek olan bir durum, elektrikli araçların büyümesine paralel olarak kamuya açık şarj altyapılarının daha hızlı yaygınlaştırılması çağrısında bulunan raporu kınamaktadır. Tam tersine, belirlenen ulusal hedeflere göre Pniec Ve Pnrriçin öngörülüyorİtalya 2030 yılında şarj noktaları ile BEV ve PhEV araçları arasında 1’e 40 oranında dengesiz bir oranın olacağı bir senaryo. Aslında bu oran, her ne kadar önceki yıllara göre daha vurgulu bir gelişme beklense de, mevcut büyüme oranında kamunun şarj noktaları 2022’nin sonunda 38.500’den önümüzdeki 8 yıl içinde yalnızca 106.000’e çıkacak; Pnrr tarafından tanımlanan kurulum hedeflerinden başlayan bir senaryoda bu sayı 161.000’e yükselecektir ancak bu durumda bile yeni Pniec hedeflerinin öngördüğü 6,6 milyon araç dikkate alındığında yeterli kapsama alanı olmayacaktır. Yalnızca “tamamen karbondan arınmış” bir senaryoda 225.000’den fazla halka açık şarj istasyonu olabilir.






Teşviklere ve çevreye dikkat edin


İtalyanların ruh halini test etmek için Gözlemevi ayrıca yaklaşık 1.000 elektrikli otomobil kullanıcısı üzerinde bir görüş anketi gerçekleştirdi: Aslında yanıt verenlerin %53’ü elektrikli otomobillerinSeçim konusunda belirleyici bir itici güç olarak bu araçların olumlu çevresel etkisiDiğer bir iyi kısım ise arabanın kullanımına yönelik teşviklerin (%33) ve ilk maliyetin (%30) önemli olduğunu düşünüyor. Aksine, kullanımdaki ana engeller, şarj istasyonlarının bölge genelinde sınırlı yaygınlığı (görüşme yapılanların %36’sı için yetersiz), araçların fiyatı, aşırı şarj süreleri (%24’ü için ihtiyaçlarıyla uyumlu değil) ve kendini şarj etmenin maliyeti.

Anket aynı zamanda nasıl olduğunu da gösteriyor Görüşülen kişilerin yaklaşık dörtte üçü (%78) araçlarını teşviklerden yararlanarak satın aldı – den başlayarakEkobonus (%80) ama aynı zamanda bölgesel teşvikler (%29) ya da il teşvikleri (%17) var ve bunu yapmayanlar ya varlığından haberdar olmadıkları için (%45) ya da teşviksiz modellere yöneldikleri için (41) oldu. %) ; fonların tükenmesi nedeniyle yalnızca %6’sı dışarıda kaldı.

Konuyla ilgili olarak şarj moduÖrneklemin gerçekleştirdiği şarjların büyük çoğunluğu yerli halktan oluşuyor, çünkü mülk sahiplerinin üçte biri halka açık şarj istasyonlarını çok pahalı buluyor: Aslında bu istasyonları ağırlıklı olarak kullananlar, enerji fiyatındaki olası artışlardan endişe ediyor. Bev aracının ekonomik sürdürülebilirliği üzerinde önemli bir etki (geleneksel araçların yakıt maliyetinden çok daha küçük olsa da) olacaktır.