Muqe
New member
Bağışlanan bir atın ağzına bakmazsınız, ancak gerçekten beğenmezseniz, onu kullanılmadan bırakmak yerine her zaman yeniden satabilirsiniz. Orada alınan hediyelerin yeniden satışı – sözde 'yeniden hediye verme' – artık İtalya'da da giderek yaygınlaşan bir uygulama; bu uygulamayı destekleyenlerin oranı 2019'da %7'den 2024'te %15'e yükselirken, kesinlikle karşı olduğunu beyan edenlerin oranı 5 yılda %42'den %34'e düştü. . Sadece keşfedilme korkusuyla hediyeleri tekrar satmayanların oranı %16'da sabit kalıyor. Bu, tarafından yapılan bir araştırmayla ortaya çıktı. İpsos Adına eBay küresel pazar yeri Ekim ve Kasım 2024 arasında, 18 ile 65 yaşları arasındaki 1.800 İtalyan'dan oluşan temsili bir örneklemi içeriyordu.
“'Kayıt yaptırma' özellikle genç nesiller arasında giderek daha fazla kabul görüyor ve yaygınlaşıyor çünkü döngüselliği ve sorumlu tüketimi teşvik ediyor.” Barbara Bailinikategori başkanı eBay İtalya – Araştırma, 2019'a kıyasla alışkanlıklarda önemli bir değişiklik olduğunu ortaya koyuyor: İtalyanlar, nesneleri yeniden satma ve satın alma hareketine daha fazla önem veriyor ve 'yeniden hediye etme' sayesinde diğer insanlara da fayda sağlamanın mümkün olduğunu bilmekten mutluluk duyuyor.”
Çalışan ve yüksek eğitimli her iki cinsiyet için de ortak bir uygulama olan 'yeniden hediye verme'nin, 3 İtalyan'dan 1'inin ayrıcalığı olduğu, vakaların %14'ünde en az bir kez ve %20'sinde birden fazla kez olduğu söyleniyor. Onları harekete geçiren şey şunlar olabilir: zayıf tat benzerliği (%37), kopya (%29) ve mutlak uyumsuzluk (%28). Ayrıca, hayat pahalılığı nedeniyle istenmeyen hediyeleri yeniden satmaya karar verenlerin %51'i birikimleriyle birlikte elde ettikleri geliri bir kenara bırakırken, %34'ü istenmeyen 'hediyeleri' kendi zevklerine daha benzer bir şeyle değiştirirken, %34'ü ise istenmeyen 'hediyeleri' kendi zevklerine daha benzer bir şeyle değiştirirken, Yüzde 27'si elde edilen ekstra gelirleri Noel dönemi masraflarını desteklemek için yatırıma yatıracaktı. Giysiler, ayakkabılar ve aksesuarlar (%41), ev eşyaları (%32), kitaplar ve çizgi romanlar (%20), saatler ve mücevherler (%20) hem Noel hem de Noel için genel olarak en çok yeniden satılan nesne kategorileridir. doğum günleri. Para kazanmak için.
“'Kayıt yaptırma' özellikle genç nesiller arasında giderek daha fazla kabul görüyor ve yaygınlaşıyor çünkü döngüselliği ve sorumlu tüketimi teşvik ediyor.” Barbara Bailinikategori başkanı eBay İtalya – Araştırma, 2019'a kıyasla alışkanlıklarda önemli bir değişiklik olduğunu ortaya koyuyor: İtalyanlar, nesneleri yeniden satma ve satın alma hareketine daha fazla önem veriyor ve 'yeniden hediye etme' sayesinde diğer insanlara da fayda sağlamanın mümkün olduğunu bilmekten mutluluk duyuyor.”
Çalışan ve yüksek eğitimli her iki cinsiyet için de ortak bir uygulama olan 'yeniden hediye verme'nin, 3 İtalyan'dan 1'inin ayrıcalığı olduğu, vakaların %14'ünde en az bir kez ve %20'sinde birden fazla kez olduğu söyleniyor. Onları harekete geçiren şey şunlar olabilir: zayıf tat benzerliği (%37), kopya (%29) ve mutlak uyumsuzluk (%28). Ayrıca, hayat pahalılığı nedeniyle istenmeyen hediyeleri yeniden satmaya karar verenlerin %51'i birikimleriyle birlikte elde ettikleri geliri bir kenara bırakırken, %34'ü istenmeyen 'hediyeleri' kendi zevklerine daha benzer bir şeyle değiştirirken, %34'ü ise istenmeyen 'hediyeleri' kendi zevklerine daha benzer bir şeyle değiştirirken, Yüzde 27'si elde edilen ekstra gelirleri Noel dönemi masraflarını desteklemek için yatırıma yatıracaktı. Giysiler, ayakkabılar ve aksesuarlar (%41), ev eşyaları (%32), kitaplar ve çizgi romanlar (%20), saatler ve mücevherler (%20) hem Noel hem de Noel için genel olarak en çok yeniden satılan nesne kategorileridir. doğum günleri. Para kazanmak için.