Iveco Magirus'u satıyor: İtfaiye araçlarını icat eden marka 50 yıl sonra İtalyan gruptan ayrılıyor

Muqe

New member
Iveco, Magirus'un mülkiyetini devretti. 160 yılı aşkın süredir dünyanın her yerinde itfaiyecilere ve kurtarma ekiplerine hizmet veren, kurucusu Konrad Dietrich Magirus'un itfaiye aracının öncüsü olan ilk seyyar yangın merdiveninin icadından sorumlu olduğu Alman markası, yangın söndürme konusunda uzmanlaşmış çok uluslu bir şirkete aitti. 50 yıldır Exor grubunun ticari ve endüstriyel şirketlerinin araçları. Artık Alman özel sermaye sahibi Mutares'e devredildi. Bütün bunlar, daha önce geçen Mart ayında açıklanan anlaşmanın şartlarına göre gerçekleşiyor. Sahiplik değişikliğiyle eş zamanlı olarak CEO Thomas Hilse, Ulm şirketinden ve Iveco grubundan ayrılıyor.

Mobil yangın merdiveni Viyana Fuarı'nda ödüllendirildi


İtfaiye araçlarının yüksek mekanik ve teknolojik seviyesiyle hâlâ dünya çapında tanınan ve yaygınlaşan bir marka olan Magirus Deutz, 1864 ile 1865 yılları arasında, kurucusu itfaiyeci Conrad Dietrich'in 14 metreye kadar tırmanabilen iki tekerlekli bir merdiveni icat etmesiyle doğdu. Kurtarma dünyası için “teknolojik devrim”, birkaç yıl sonra Viyana'da düzenlenen Evrensel Fuar'da altın madalya kazanmayı başardı. 1865'te kuruldu, 1936'da Humboldt-Deutz grubunun (şimdi Deutz) bir parçası oldu. 1975 yılında Magirus-Deutz AG, %80'i Fiat'ın kontrolünde olan %100 Iveco oldu. Geriye kalan %20 ise 1980 yılına kadar Deutz'a aitti, daha sonra bu da Fiat'a satıldı.

Rölenin etkileri


Bugün 4 fabrikayla birlikte el değiştiriyor. Satın almanın fiyatı açıklanmadı. Mali açıdan bakıldığında, Turin grubu kendisini “Iveco Grubu'nun sonuçlarının 2024'ün ilk çeyreğinde yaklaşık 115 milyon Euro'luk olumsuz bir etkiye maruz kalacağını” bildirmekle sınırladı. Bu tek seferlik olumsuz etki, tüm düzeltilmiş sonuçların dışında tutulacak. ölçümler”. Iveco için yeniden yapılanma ana faaliyet alanına odaklanmaya hizmet ediyor ve Magirus için yeni bir yatırımcı yeniden faaliyete geçme anlamına gelebilir.

2023 yılında Magirus, Iveco Grubu'nun gelirlerine yaklaşık yüzde 2 puan katkıda bulunarak 35 milyon euroluk vergi öncesi borç kaydetti. Bunlardan 7 milyonu, yaklaşık 200 kişinin (174 çalışan) istihdam edildiği Brescia'daki tesis Magirus Italia'nın işletme zararıdır.

Ticaret Odası'nın son bilançosunda gelirler 54,9 milyon düştü, brüt faaliyet marjı 2,84 milyondan 5,97 milyon eksiye düştü ve net zarar ikiye katlanarak 3,1'den 6,4 milyona çıktı. Operasyonun değerinin bir taslağını çıkarmak için Iveco'nun 5 Aralık'ta Magirus Italia'yı 5 milyon euro karşılığında Magirus Gmbh'ye sattığını hatırlayabiliriz.

Biri İtalya'da olmak üzere dört fabrika


Magirus, dünya çapında 150 ülkede faaliyet göstermektedir ve ekipmanların yanı sıra, itfaiyecilere, yerinde bakım ve servis ile araçların operasyonel hazırlığını garanti altına alacak bir yardım ağı da sunmaktadır. Grubun kalbi Almanya'nın Ulm kentinde kaldı. Diğer bir fabrika ise Avusturya'nın Premstätten kentinde bulunuyor; Magirus burada Avusturya itfaiye teşkilatı, Alto Adige ve komşu Doğu Avrupa ülkeleri için araçlar üretiyor; bir diğeri Fransa'da Chambery'dedir ve İtalyan olanı havaalanı yangın söndürme araçları, özel araçlar ve ormancılık araçlarının üretimine yoğunlaşmaktadır.

Kurucusu Robin Laik liderliğindeki Mutares, yatırımıyla portföyünün Otomotiv ve Mobilite segmentini güçlendirmek istiyor.