RAM
New member
İzmir’in yeni metrosu 2023’te açılıyor
İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında hizmete açılacak Narlıdere-Fahrettin Altay Metro Hattı’ndaki son kademe çalışmalarını inceledi. Üniversite öğrencileri ile Çağdaş İstasyonu’nda buluşan Lider Tunç Soyer’e İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Lideri Mehmet Ergenekon da eşlik etti. Gençlerle sohbet eden Lider Tunç Soyer, kent ortasında yapılan raylı sistem projeleri hakkında bilgi verdi.
“Demirağlarla öreceğiz dedik, örüyoruz”
İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, “En geç Mart ya da Nisan ayı üzere treni indirip birinci deneme seferlerini yapmak istiyoruz. daha sonrasında Ağustos ya da Eylül aylarında açılışı gerçekleştirme niyetindeyiz. Bu ekonomik şartlar maalesef bizim de belimizi büküyor. ‘Mutfakta yangın var’ deniyor, gerçek ancak İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin mutfağında da yangın var. Bizim de fazlaca ağır maliyetlerimiz var ancak güçlü bir mali yapımız olduğu için yıkılmadık, ayaktayız. Devam ediyoruz. Hem Narlıdere Metrosu’nu birebir vakitte Çiğli Tramvayı’nı 2023 yılı ortasında açmayı hedefliyoruz. Bu ortada Buca Metrosu başladı. O da bizim büyük hayalimizdi, İzmir tarihinin en büyük projesi. Gaziemir-Karabağlar metrosu projesi de hazır. ‘Kentimizi demir ağlarla öreceğiz dedik’, örüyoruz” biçiminde konuştu.
“Mümkün olduğu kadar yeraltına taşımamız lazım”
Raylı sistemin her mevzuda daha cazip bir ulaşım sistemi olduğunu söyleyen Lider Tunç Soyer, “Çok pak bir ulaşım modeli. Kentin üstü epey kaotik bir hal aldı. Lastik tekerlekli araçlar, otobüsler, arabalar trafiği hayli sıkıştırdı. Aşağıdan kanal açarsak yukarıyı da rahatlatmış olacağız. İnsanlara daha çağdaş, daha konforlu bir ulaşım imkanı sağlamış olacağız. Maliyet de düşüyor. Uzun vadede hem ekonomik açıdan epeyce cazip, hem kent konforu ile hayat kalitesi açısından epeyce cazip tıpkı vakitte daha pak. Sonuçta karbon salımını da keder ediyoruz. Gelecekte bu fazlaca daha ağır problemler üretecek bize. Bütün çağdaş dünyada olduğu üzere bizim de ulaşımı mümkün olduğu kadar yeraltına taşımamız lazım” dedi.
“Bu memleketin sahibi siz gençlersiniz”
Gençlikten umutlu olduğunu lisana getiren Lider Soyer, “Biz siz ergenlerden ışık ve umut buluyoruz. Bu memleketin sahibi siz gençlersiniz” diye konuştu.
Gençliğinde de daima siyasete niyetlendiğini söyleyen Soyer, “Üniversiteye yeni başladığım senelerda günlük tutuyordum. Günlüğüme kesinlikle siyaset yapacağımı, Türkiye ile ilgili söylemek istediğim şeyler olduğunu yazmışım. Aslında ortaokul ikinci sınıfta başlıyor benim ömrü sorgulamam, memleketi sorgulamam. Hiç vazgeçmedim ondan. Benim için siyaset hayatı dönüştürme sanatıdır. Siyaset sahiden büyük ve değerli bir iş. Bu kadar çirkinleştiğine bakmayın. Siyaset bu değil; insanların yüzünü güldürebilmek, güzelleştirebilmek, hayatı güzelleştirebilmek. Bununla ilgili bir şey siyaset. Bu yaşananların hiç biri baht değil. Biz apayrı hayatı kurabiliriz bu topraklarda. Cennet bir coğrafyadayız” dedi.
Narlıdere Metro sınırında ağır tempo
Sınır üzerinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Lideri Mehmet Ergenekon, “Mart sonunda trenleri hatta alacağız. Maksadımız cumhuriyetin yüzüncü yılında sınırı işletmeye açmak. Ağustos ya da Eylül ayına yetiştirmeye çalışıyoruz” dedi.
Bornova Evka 3’ten Narlıdere Kaymakamlığı’na aktarmasız ulaşım
Fahrettin Altay-Narlıdere metro çizgisinde; 14 bin 183 metrelik demiryolu inşaatının yüzde 88’i yani 12 bin 528 metresi tamamlandı. Yürüme yolu montaj ve ray kaynağı çalışmaları devam ediyor. İstasyonların hafriyat ve destekleme işlerinin yüzde 100’ü tamamlandı. Betonarme imalatları devam ediyor. İstasyonlarda elektrik ve elektromekanik çalışmalar sürüyor. Yaklaşık 7,2 kilometre uzunluğundaki Fahrettin Altay-Narlıdere Kaymakamlık ortası hatta 7 adet istasyon yer alacak. Büyükşehir Belediyesi, bu çizgiyle birlikte yavaşça raylı sistem ağındaki istasyon sayısını 24’e, raylı sistemin uzunluğunu da 186,5 kilometreye ulaştırmış olacak. Çalışmaların tamamlanmasıyla, Bornova EVKA-3’ten metroya binenler, Narlıdere Kaymakamlığı’na kadar aktarmasız gidebilecek.
İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında hizmete açılacak Narlıdere-Fahrettin Altay Metro Hattı’ndaki son kademe çalışmalarını inceledi. Üniversite öğrencileri ile Çağdaş İstasyonu’nda buluşan Lider Tunç Soyer’e İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Lideri Mehmet Ergenekon da eşlik etti. Gençlerle sohbet eden Lider Tunç Soyer, kent ortasında yapılan raylı sistem projeleri hakkında bilgi verdi.
“Demirağlarla öreceğiz dedik, örüyoruz”
İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, “En geç Mart ya da Nisan ayı üzere treni indirip birinci deneme seferlerini yapmak istiyoruz. daha sonrasında Ağustos ya da Eylül aylarında açılışı gerçekleştirme niyetindeyiz. Bu ekonomik şartlar maalesef bizim de belimizi büküyor. ‘Mutfakta yangın var’ deniyor, gerçek ancak İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin mutfağında da yangın var. Bizim de fazlaca ağır maliyetlerimiz var ancak güçlü bir mali yapımız olduğu için yıkılmadık, ayaktayız. Devam ediyoruz. Hem Narlıdere Metrosu’nu birebir vakitte Çiğli Tramvayı’nı 2023 yılı ortasında açmayı hedefliyoruz. Bu ortada Buca Metrosu başladı. O da bizim büyük hayalimizdi, İzmir tarihinin en büyük projesi. Gaziemir-Karabağlar metrosu projesi de hazır. ‘Kentimizi demir ağlarla öreceğiz dedik’, örüyoruz” biçiminde konuştu.
“Mümkün olduğu kadar yeraltına taşımamız lazım”
Raylı sistemin her mevzuda daha cazip bir ulaşım sistemi olduğunu söyleyen Lider Tunç Soyer, “Çok pak bir ulaşım modeli. Kentin üstü epey kaotik bir hal aldı. Lastik tekerlekli araçlar, otobüsler, arabalar trafiği hayli sıkıştırdı. Aşağıdan kanal açarsak yukarıyı da rahatlatmış olacağız. İnsanlara daha çağdaş, daha konforlu bir ulaşım imkanı sağlamış olacağız. Maliyet de düşüyor. Uzun vadede hem ekonomik açıdan epeyce cazip, hem kent konforu ile hayat kalitesi açısından epeyce cazip tıpkı vakitte daha pak. Sonuçta karbon salımını da keder ediyoruz. Gelecekte bu fazlaca daha ağır problemler üretecek bize. Bütün çağdaş dünyada olduğu üzere bizim de ulaşımı mümkün olduğu kadar yeraltına taşımamız lazım” dedi.
“Bu memleketin sahibi siz gençlersiniz”
Gençlikten umutlu olduğunu lisana getiren Lider Soyer, “Biz siz ergenlerden ışık ve umut buluyoruz. Bu memleketin sahibi siz gençlersiniz” diye konuştu.
Gençliğinde de daima siyasete niyetlendiğini söyleyen Soyer, “Üniversiteye yeni başladığım senelerda günlük tutuyordum. Günlüğüme kesinlikle siyaset yapacağımı, Türkiye ile ilgili söylemek istediğim şeyler olduğunu yazmışım. Aslında ortaokul ikinci sınıfta başlıyor benim ömrü sorgulamam, memleketi sorgulamam. Hiç vazgeçmedim ondan. Benim için siyaset hayatı dönüştürme sanatıdır. Siyaset sahiden büyük ve değerli bir iş. Bu kadar çirkinleştiğine bakmayın. Siyaset bu değil; insanların yüzünü güldürebilmek, güzelleştirebilmek, hayatı güzelleştirebilmek. Bununla ilgili bir şey siyaset. Bu yaşananların hiç biri baht değil. Biz apayrı hayatı kurabiliriz bu topraklarda. Cennet bir coğrafyadayız” dedi.
Narlıdere Metro sınırında ağır tempo
Sınır üzerinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Lideri Mehmet Ergenekon, “Mart sonunda trenleri hatta alacağız. Maksadımız cumhuriyetin yüzüncü yılında sınırı işletmeye açmak. Ağustos ya da Eylül ayına yetiştirmeye çalışıyoruz” dedi.
Bornova Evka 3’ten Narlıdere Kaymakamlığı’na aktarmasız ulaşım
Fahrettin Altay-Narlıdere metro çizgisinde; 14 bin 183 metrelik demiryolu inşaatının yüzde 88’i yani 12 bin 528 metresi tamamlandı. Yürüme yolu montaj ve ray kaynağı çalışmaları devam ediyor. İstasyonların hafriyat ve destekleme işlerinin yüzde 100’ü tamamlandı. Betonarme imalatları devam ediyor. İstasyonlarda elektrik ve elektromekanik çalışmalar sürüyor. Yaklaşık 7,2 kilometre uzunluğundaki Fahrettin Altay-Narlıdere Kaymakamlık ortası hatta 7 adet istasyon yer alacak. Büyükşehir Belediyesi, bu çizgiyle birlikte yavaşça raylı sistem ağındaki istasyon sayısını 24’e, raylı sistemin uzunluğunu da 186,5 kilometreye ulaştırmış olacak. Çalışmaların tamamlanmasıyla, Bornova EVKA-3’ten metroya binenler, Narlıdere Kaymakamlığı’na kadar aktarmasız gidebilecek.