RAM
New member
Japonya'da tedarikçi darboğazı
Devasa robot sistemi kamyon şoförlerinin yerini alacak
11/10/2024 – 01:05Okuma süresi: 2 dakika
Japonya'da planlanan ürün montaj hattının grafiksel temsili.
Japonya, karayollarında malları şeritler arasında taşımayı planlıyor. Hayal edilemeyecek boyutlardaki bir koridorda ilerlemeleri gerekiyor.
Japonya, hızlı insan taşımacılığı konusunda öncülerden biri olarak kabul ediliyor. Shinkansen Ekspresi, 1964 yılında hizmete giren bir vitrin projesidir. 320 km/saatlik azami hıza sahip tren ağı, diğer şehirlerin yanı sıra Tokyo, Osaka, Kyoto ve Hiroşima şehirlerini birbirine bağlamaktadır. Şimdi bir sonraki proje planlanıyor ama bu sefer mallar için ve artık raylar üzerinde değil.
“Montaj hattı yolu”nun Osaka ve Tokyo arasında mal taşıması amaçlanıyor. Arka plan, Japonya'da giderek daha az kamyon ve teslimat kamyonu sürücüsünün bulunmasıdır. Aynı zamanda özellikle online siparişler artıyor. AP haber ajansının haberine göre, gelecekte iki şehir arasında hızlı bir şekilde taşınabilmesi için robot konteynerlere doldurularak 515 kilometrelik yolculuğa gönderilecek. İlk modellere göre konteynerler tekerlekler üzerine monte edilecek, elektrikli tahrike sahip olacak ve bağımsız olarak hareket edecek. Yolculuğunuz sırasında şarj istasyonlarında otomatik olarak durabilirsiniz.
Hükümet tarafından oluşturulan bir bilgisayar grafik videosu, bir otoyolun ortasında “otomatik akış yolu” olarak da adlandırılan üç şeritli bir koridor boyunca hareket eden tekerlekli büyük konteynerleri gösteriyor. Bir test sisteminin 2027'de veya 2028'in başlarında devreye alınması ve 2030'ların ortalarında tam olarak faaliyete geçmesi bekleniyor.
Projeyi denetleyen Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı kıdemli müdür yardımcısı Yuri Endo, AP'ye “Yollarda yenilik yapmamız gerekiyor” dedi. Amaç, mevcut yollarda malların taşınması için özel alanlar oluşturularak, 24 saat otomatik ve insansız bir taşıma sisteminin kullanılmasıdır. Benzer kavramlar İsviçre ve Büyük Britanya'da da zaten mevcut.
Japon sistemi, konteynerlerin bilgisayar kontrollü forkliftlerle otomatik olarak yüklenmesini içeriyor. Bu şarj istasyonları, malların sürekli akışını sağlamak için limanlara ve havalimanlarına bağlanacak. Kaplar 180 santimetre yüksekliğinde, 11 santimetre genişliğinde ve derinliğinde olmalıdır. Başarılı olması durumunda başka rotaların da planlanması planlanıyor. Son istasyonda, insan sürücüler malları teslim alacak ve evlere ve mağazalara giden son birkaç kilometreyi devralacak
Japonya'nın kamyon şoförü sıkıntısı, bu yılın başlarında yürürlüğe giren yasalar nedeniyle daha da kötüleşti. Sürücülerin çalışabileceği fazla mesai miktarını sınırlıyorlar. Amaç aşırı yüklenmeyi ve kazaları önlemektir ancak Japon lojistik, hükümet ve ulaştırma çevrelerinde bu durum “2024 sorunu” olarak bilinmektedir. Mevcut tahminlere göre, Japonya'nın toplam taşıma kapasitesi 2030 yılına kadar yüzde 34 oranında azalabilir. Japonya'nın yük trafiğinin yaklaşık yüzde 90'ı ve Japonya'nın meyve ve sebze gibi taze ürünlerinin yaklaşık yüzde 60'ı kamyonla taşınıyor.
Devasa robot sistemi kamyon şoförlerinin yerini alacak
11/10/2024 – 01:05Okuma süresi: 2 dakika
Japonya'da planlanan ürün montaj hattının grafiksel temsili.
Japonya, karayollarında malları şeritler arasında taşımayı planlıyor. Hayal edilemeyecek boyutlardaki bir koridorda ilerlemeleri gerekiyor.
Japonya, hızlı insan taşımacılığı konusunda öncülerden biri olarak kabul ediliyor. Shinkansen Ekspresi, 1964 yılında hizmete giren bir vitrin projesidir. 320 km/saatlik azami hıza sahip tren ağı, diğer şehirlerin yanı sıra Tokyo, Osaka, Kyoto ve Hiroşima şehirlerini birbirine bağlamaktadır. Şimdi bir sonraki proje planlanıyor ama bu sefer mallar için ve artık raylar üzerinde değil.
“Montaj hattı yolu”nun Osaka ve Tokyo arasında mal taşıması amaçlanıyor. Arka plan, Japonya'da giderek daha az kamyon ve teslimat kamyonu sürücüsünün bulunmasıdır. Aynı zamanda özellikle online siparişler artıyor. AP haber ajansının haberine göre, gelecekte iki şehir arasında hızlı bir şekilde taşınabilmesi için robot konteynerlere doldurularak 515 kilometrelik yolculuğa gönderilecek. İlk modellere göre konteynerler tekerlekler üzerine monte edilecek, elektrikli tahrike sahip olacak ve bağımsız olarak hareket edecek. Yolculuğunuz sırasında şarj istasyonlarında otomatik olarak durabilirsiniz.
Hükümet tarafından oluşturulan bir bilgisayar grafik videosu, bir otoyolun ortasında “otomatik akış yolu” olarak da adlandırılan üç şeritli bir koridor boyunca hareket eden tekerlekli büyük konteynerleri gösteriyor. Bir test sisteminin 2027'de veya 2028'in başlarında devreye alınması ve 2030'ların ortalarında tam olarak faaliyete geçmesi bekleniyor.
Projeyi denetleyen Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı kıdemli müdür yardımcısı Yuri Endo, AP'ye “Yollarda yenilik yapmamız gerekiyor” dedi. Amaç, mevcut yollarda malların taşınması için özel alanlar oluşturularak, 24 saat otomatik ve insansız bir taşıma sisteminin kullanılmasıdır. Benzer kavramlar İsviçre ve Büyük Britanya'da da zaten mevcut.
Japon sistemi, konteynerlerin bilgisayar kontrollü forkliftlerle otomatik olarak yüklenmesini içeriyor. Bu şarj istasyonları, malların sürekli akışını sağlamak için limanlara ve havalimanlarına bağlanacak. Kaplar 180 santimetre yüksekliğinde, 11 santimetre genişliğinde ve derinliğinde olmalıdır. Başarılı olması durumunda başka rotaların da planlanması planlanıyor. Son istasyonda, insan sürücüler malları teslim alacak ve evlere ve mağazalara giden son birkaç kilometreyi devralacak
Japonya'nın kamyon şoförü sıkıntısı, bu yılın başlarında yürürlüğe giren yasalar nedeniyle daha da kötüleşti. Sürücülerin çalışabileceği fazla mesai miktarını sınırlıyorlar. Amaç aşırı yüklenmeyi ve kazaları önlemektir ancak Japon lojistik, hükümet ve ulaştırma çevrelerinde bu durum “2024 sorunu” olarak bilinmektedir. Mevcut tahminlere göre, Japonya'nın toplam taşıma kapasitesi 2030 yılına kadar yüzde 34 oranında azalabilir. Japonya'nın yük trafiğinin yaklaşık yüzde 90'ı ve Japonya'nın meyve ve sebze gibi taze ürünlerinin yaklaşık yüzde 60'ı kamyonla taşınıyor.