Kanye West ile işbirliği ticarete ağırlık veriyor

RAM

New member



Tartışmalı müzisyen Kanye West ile sona eren işbirliği, spor malzemeleri üreticisi için sorun yaratıyor. İlk çeyrekte kayıplar göze çarpıyor.


Tartışmalı rapçi Kanye West ve “Yeezy” ürünlerinden pahalı ayrılış, spor malzemeleri üreticisi Adidas’a ilk çeyrekte zarar getirdi. Adidas’ın Cuma günü Herzogenaurach’ta açıkladığı gibi, 2023’ün ilk üç ayında sonuç eksi 24 milyon avro oldu. Geçen yıl aynı zamanda, şirket hala 310 milyon euro kar açıkladı.


Genel olarak, yeni CEO Björn Gulden 2023’ü bir geçiş yılı olarak görüyor. Satışlarda düşüşün daha yüksek tek haneli olduğunu ve tarafsız bir faaliyet sonucunu varsayan tahmini doğruladı. “2023, kısa vadeli finansal sonuçlarımızı maksimize etmeyi hedeflemediğimiz, hayal kırıklığı yaratan rakamlarla inişli çıkışlı bir yıl olacak. Daha iyi bir 2024 ve iyi bir 2025 ve sonrası için güçlü bir temel oluşturmak için bir geçiş yılı.” dedi guldenler.


Rapçi, her iki taraf için de oldukça kazançlı bir iş olan Adidas ile birlikte pahalı yaşam tarzı ürünleri piyasaya sürmüştü. Yılın başında yerel rakibi Puma’dan Adidas’a geçiş yapan CEO Björn Gulden, “Hala rakiple birlikteyken, orada büyük gözlerle oturdum” dedi. “Yeezy”, Adidas için yüksek marjlı satışlardan milyarlarca dolar demekti.


ABD’de dava sürüyor


West’in Yahudi karşıtı açıklamalarının ardından Adidas, birlikte çalışmayı bırakmak zorunda kaldı. Hâlâ stokta bulunan ürünlerin tamamen imha edilmesi gerekiyorsa, bu, yıllık sonucu 700 milyon Euro’luk bir yüke maruz bırakacaktır. Ayrıca, Adidas’ı zamanında tepki vermemekle suçlayan ABD’deki yatırımcılar tarafından açılan bir toplu dava var. CFO Harm Ohlmeyer, Cuma günü yargılamanın durumu hakkında herhangi bir bilgi vermedi ve yalnızca kendilerini şiddetle savunacaklarını söyledi.


Gülden, yaşanan sorunlara rağmen ilk çeyreğin beklenenden biraz daha iyi geçtiğini düşünüyor. 5.3 milyar Avro’nun hemen altında, kura göre ayarlanmış satışlar bir önceki yılın seviyesindeydi. Adidas öncelikle büyük stoklarla mücadele ediyor. Ancak bunlar şimdiden yılın başına göre 300 milyon avro daha düşük.


Gülden, bu yıl ABD işine daha çok futbol ve basketbol da dahil olmak üzere çok yatırım yapmak istiyor. Kuzey Amerika’da Adidas, ilk çeyrekte satışlarının yaklaşık yüzde 20’sini kaybetti – “Yeezy” ürünlerini hariç tutarsanız, hala eksi yüzde beş var. Gülden’e göre Çin’de uzun bir kurak dönemin ardından işler yavaş yavaş yeniden toparlanıyor.