Muqe
New member
Sessizce geçen iki yılın ardından tüketici teknolojisi kahramanı olmaya geri döndü Kara Cuma. Elde edilen bulgulara göre Foxintelligenceşirketi NielsenIQ Avrupa’da e-ticaret ölçümü konusunda uzmanlaşmışyüksek teknoloji onunkini gördü satış haftasında %4,9 büyüyerek 472 milyon euroya yükseldi. Kara Cumatüketiciler tarafından en çok sevilen kategoriler arasındaki üstünlüğünü teyit ediyor. Bu yılki ilerleme, 2023'teki %11 ve 2022'deki %2,3'lük düşüşlerin ardından geldi.
Teknolojinin arkasında,Ev&mutfak (mobilya, mefruşat, ev elektroniği) vegiyimancak 2023'e göre düşüş kaydetti. Son olarak podyumun hemen dibinde sektör var güzellik ve yiyecekhem büyüyor.
Teknolojideki iyi ilerlemenin kahramanları her şeyden önce geleneksel satış noktaları, 2023 yılına göre %7,2 büyüme kaydeden çevrimiçi kanalToplam ciroya %36 katkı sağlayan pazarda ise daha sınırlı bir artış görüldü (+%1,1).
“Bu eğilim sektördeki genel toparlanma bağlamının bir parçası teknoloji ve dayanıklıNielsenIQ uzmanları, Temmuz 2024'te başlayan talebin uzun süren bir daralma döneminin ardından yeniden artmaya başladığını ve Kasım ayına ilişkin beklentilerin de bu eğilimi doğruladığını yazıyor. Hatta Kara Cuma'dan önceki haftalarda bile çift haneli büyüme kaydedildi. Her zamankinden daha erken yayılması promosyonlarKasım ayının başından itibaren satışları daha geniş bir zaman aralığına dağıtarak, özellikle kategoriler üzerinde belirgin bir etki yarattık. akıllı telefonlar ve televizyonlar Kasım ayının ilk haftalarında çok arttı.”
Tüketici teknolojisi sektöründe en iyi sonuçları elde eden sektörler şunlar oldu: küçük ev aletleri (+%15,7),Ev konfor (+%10) veBT ve ofis (+%10). İkincisi, son iki yıldaki olumsuz performansın ardından gerçek bir toparlanma yaşadı. İyileşmenin ilk işaretleri zaten yaz aylarında görüldü ve Kara Cuma'nın olumlu sonuçlarıyla daha da pekişti.
Promosyonlar satışları kesinlikle artırdı, özellikle de masaüstü bilgisayar Ve tabletler. Trend büyük aletler (+%5,4) ancak 2023'e kıyasla istikrarlı bir trend kaydettilertüketici elektroniği (-%0,4) ve telefon (-%0,3). Ciro açısından en önemli üç kategoriye bakıldığında istikrarlı bir performans sergilediler akıllı telefonlar (+%0,2) ve TV (-0,6%), ben ise taşınabilir bilgisayarlar (+%8,4).
“Kara Cuma haftasındaki promosyon faaliyetlerinin etkisi son yıllara kıyasla arttı ve en az %15'lik fiyat indirimiyle satılan hacimlerin %33'ünü oluşturdu – NielsenIQ uzmanları, masaüstü bilgisayarların en yüksek yüzdeye sahip ürün olduğu sonucuna vardı Promosyon satışlarının (%50)
Yıl sonu tüketici teknolojisi sektörü için belirleyici olacağa benziyor. Noel tatili son aylardaki toparlanmanın devam edip etmeyeceğini anlamak için önemli bir testi temsil edecekler.”
Teknolojinin arkasında,Ev&mutfak (mobilya, mefruşat, ev elektroniği) vegiyimancak 2023'e göre düşüş kaydetti. Son olarak podyumun hemen dibinde sektör var güzellik ve yiyecekhem büyüyor.
Teknolojideki iyi ilerlemenin kahramanları her şeyden önce geleneksel satış noktaları, 2023 yılına göre %7,2 büyüme kaydeden çevrimiçi kanalToplam ciroya %36 katkı sağlayan pazarda ise daha sınırlı bir artış görüldü (+%1,1).
“Bu eğilim sektördeki genel toparlanma bağlamının bir parçası teknoloji ve dayanıklıNielsenIQ uzmanları, Temmuz 2024'te başlayan talebin uzun süren bir daralma döneminin ardından yeniden artmaya başladığını ve Kasım ayına ilişkin beklentilerin de bu eğilimi doğruladığını yazıyor. Hatta Kara Cuma'dan önceki haftalarda bile çift haneli büyüme kaydedildi. Her zamankinden daha erken yayılması promosyonlarKasım ayının başından itibaren satışları daha geniş bir zaman aralığına dağıtarak, özellikle kategoriler üzerinde belirgin bir etki yarattık. akıllı telefonlar ve televizyonlar Kasım ayının ilk haftalarında çok arttı.”
Tüketici teknolojisi sektöründe en iyi sonuçları elde eden sektörler şunlar oldu: küçük ev aletleri (+%15,7),Ev konfor (+%10) veBT ve ofis (+%10). İkincisi, son iki yıldaki olumsuz performansın ardından gerçek bir toparlanma yaşadı. İyileşmenin ilk işaretleri zaten yaz aylarında görüldü ve Kara Cuma'nın olumlu sonuçlarıyla daha da pekişti.
Promosyonlar satışları kesinlikle artırdı, özellikle de masaüstü bilgisayar Ve tabletler. Trend büyük aletler (+%5,4) ancak 2023'e kıyasla istikrarlı bir trend kaydettilertüketici elektroniği (-%0,4) ve telefon (-%0,3). Ciro açısından en önemli üç kategoriye bakıldığında istikrarlı bir performans sergilediler akıllı telefonlar (+%0,2) ve TV (-0,6%), ben ise taşınabilir bilgisayarlar (+%8,4).
“Kara Cuma haftasındaki promosyon faaliyetlerinin etkisi son yıllara kıyasla arttı ve en az %15'lik fiyat indirimiyle satılan hacimlerin %33'ünü oluşturdu – NielsenIQ uzmanları, masaüstü bilgisayarların en yüksek yüzdeye sahip ürün olduğu sonucuna vardı Promosyon satışlarının (%50)
Yıl sonu tüketici teknolojisi sektörü için belirleyici olacağa benziyor. Noel tatili son aylardaki toparlanmanın devam edip etmeyeceğini anlamak için önemli bir testi temsil edecekler.”