“Karmaşık bir durum”

RAM

New member
Grünheide'deki Brandenburg topluluğunun vatandaşları Tesla fabrikasının genişletilmesini reddediyor. Sahada işler nasıl devam edebilir? Federal Meclis'in sorumlu SPD üyesi şu öngörüde bulunuyor: “Kolay olmayacak.”


Brandenburg Grünheide sakinlerinin oyu açıktı: Bir vatandaş anketinde yüzde 60'tan fazlası elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın genişleme planlarına karşı çıktı. ABD'li milyarder Elon Musk'un şirketi, 300 hektarlık “Gigafactory”ye ek olarak bir nakliye sahası, depolar ve şirket anaokulunun oluşturulması da dahil olmak üzere 100 hektarlık ormanı daha temizlemek istiyor.


New York Times'ın haberine göre oylama uluslararası bir heyecan yarattı. Sahada işler nasıl devam edebilir? Peki bu karar bir iş merkezi olarak Almanya için ne anlama geliyor? Federal Meclis SPD üyesi ve Grünheide'nin de dahil olduğu seçim bölgesinin doğrudan adayı Mathias Papendieck, “İletişimde pek çok şeyin ters gittiğini” itiraf ediyor. Röportajda Papendieck şu anda önerdiği şeyi söylüyor.


t-online: Bay Papendieck, kimin kime daha fazla ihtiyacı var? Tesla Grünheide mi yoksa Grünheide Tesla mı?


Mathias Papendieck:
Bu iyi bir soru. Tesla'nın Grünheide'a daha çok ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.


Geriye bakmalısın. Tesla, Grünheide'yi bulduğu için çok şanslıydı. Belediye, 2001 yılında sanayi tesisi imar planına 300 hektarlık bir alanı dahil etmişti – oraya kimin gideceğini bilmeden. Bu zorunluluktan doğdu; O dönemde işsizlik oranı yüzde 20'ydi. Yani Tesla geldiğinde her şey zaten hazırlanmıştı. Bu gerçekten alışılmadık bir durum çünkü normalde başvurudan çığır açmaya kadar on yıl kadar zaman geçiyor. Grünheide'nin ekonomik durumu şu anda çok iyi ve Berlin'in hemen dışındaki konumu da cazip. Tesla bunu yakın zamanda tekrar bulamayacak.


Tesla da yükselişe katkıda bulundu: Fabrika 10.000'den fazla iş yarattı ve yalnızca 2022'de belediye kasasına altı milyon avroluk vergi parası getirdi. Ancak vatandaşlar genişlemeye karşı oy kullandı. Ne yanlış gitti?


Bu karmaşık bir durum. Bir yandan ekonomik durum değişti, ihtiyaçlar da artık farklı. Daha sonra burada Grünheide'den daha büyük bir çatışma çıktı: E-mobilite konusunda genel olarak şüpheci olan radikal iklim aktivistleri ve AfD gibi çeşitli gruplar olay yerine müdahil oldu. Ve son olarak iletişimde pek çok şey ters gitti.


Bir örnek: Tesla başlangıçta kuraklığın sorun olduğu bir bölgede dört milyon metreküp suya ihtiyacı olduğunu söyledi. Bu daha sonra revize edildi çünkü suyu arıtmak için teknolojik seçenekler mevcuttu ve Tesla'nın artık yalnızca 300.000 metreküpe ihtiyacı vardı. Tartışmada zaten çok şey kaybedildi.


(Kaynak: Mathias Papendieck)
muhatap için


Mathias Papendieck (SPD) Federal Meclis üyesidir ve 2021'de Grünheide'ın da dahil olduğu Frankfurt (Oder) – Oder-Spree seçim bölgesinin doğrudan görevini kazandı. Papendieck daha önce uzun süre yerel siyasette aktifti.


Sorumlu olarak kimi görüyorsunuz?


Biz politikacılar olarak ayakkabılarımızı giymemiz gerekiyor. Olayları iyice anlatmakla yükümlüyüz. Bunu başaramadık. Bölge Federal Meclisi üyesi olarak kendimi bundan muaf tutmuyorum ancak diğer düzeylerde neyi daha iyi yapabileceğinizi ve yapmanız gerektiğini de düşünmelisiniz. Hepimiz eleştirmenler ve vatandaşlarla tekrar oturup neyi değiştirmemiz gerektiğini görmeliyiz. Benim de hemen aklıma gelen birkaç fikrim var.


En büyük eleştiri noktası ormanın büyük bir bölümünün temizleniyor olmasıdır. 30-40 hektar ormanın kalması yönünde bir uzlaşmaya varılabilir. Örneğin, şirketin kreşi ormanın içine inşa edilebilir; bu da çocuklar için fabrika binasından daha güzel olur. Bir diğer şikayet ise trafiktir: Yalnızca planlanan yük istasyonuyla bu trafiği azaltabiliriz. Yani genişlemenin ne gibi avantajlar getireceğini aktarmamız gerekiyor. Benim için özellikle önemli olan başka bir nokta var: Mevcut kalkınma planında IG Metall sendikasına ait bir bina eksik. Şu anda tren istasyonunda bulunuyor ancak binanın yıkılması planlanıyor. Korunmaya değer güzel bir yarı ahşap yapıdır. En azından yeni istasyona taşınıp taşınamayacağı kontrol edilmelidir. Her iki durumda da sendikanın sahada kalıcı bir yeri olmalıdır; sonuçta iş konseyiyle birlikte iş güvenliğini sağlıyor. Bu açıdan bakıldığında imar planının artık reddedilmiş olması kötü bir şey değil.