Koblenz büyük arabaların park ederken ödeme yapmasını istiyor

RAM

New member



Almanya otopark ücreti meselesini bırakmıyor: Artık bir şehir yeni bir ücret modeline karar verdi. Herkes bu konuda hevesli değil.


Koblenz'de büyük arabalar için yerleşik park izinleri, yakında küçük arabalardan daha pahalıya mal olacak. Bu, Rheinland-Pfalz'daki şehri şu ana kadar istisna kılıyor. Çünkü Rheinland-Pfalz'daki büyük şehirlerin çoğu, en azından şimdilik, yerleşik otopark fiyatlarını kullanılan alanın büyüklüğüne veya araçların ağırlığına bağlı hale getirmek istemiyor. Bazıları ücretleri artırdı, ancak değişken bir ölçek sağlamadılar.


Koblenz'de yerleşik park izinlerinin ücretleri 1 Mart'tan itibaren yeniden hesaplanacak. Ücretin miktarı gerçekte kullanılan yol alanına bağlı olmalıdır. Şehrin basın sözcüsü Thomas Knaak, bir yandan amacın daha önce federal bir konu olan park ücretlerini kendiniz belirleme fırsatını kullanmak olduğunu açıkladı. Öte yandan, halka açık otopark ücretleri ile sakinlerin otopark izin ücretleri arasındaki farkın telafi edilmesi amaçlanıyor.


Şehirden yapılan basın açıklamasına göre, ücret gelecekte 23,40 avroluk temel yıllık tutardan (52 hafta için 0,45 avro) hesaplanacak. Bu temel miktar, aracın metre cinsinden ilgili uzunluğu ve genişliği ile çarpılır. Bunun için araç tescil belgesine girilen değerler belirleyicidir. Araçlara spoiler, bisiklet taşıyıcı ve dış ayna gibi ilaveler dikkate alınmaz.


Örneğin, Smart fortwo küçük bir otomobil için yerleşik otopark ücreti, bir yıl için mevcut 30,70 avro yerine 104,87 avroya mal olacak. Orta boy bir VW Tiguan SUV için ise maliyet yıllık 196,23 Euro'dur. Prensip olarak Koblenz şehir yönetimi asgari ücreti 100 avro olarak belirledi. Edinilen bilgiye göre Koblenz'de şu anda 6 bin civarında yerleşik park izni bulunuyor.


2020 yılında konut otoparklarında önemli bir yeniden düzenleme yapıldı. Federal Meclis ve Bundesrat, daha önce ülke çapında geçerli olan yıllık 30,70 avroluk üst sınırı kaldırdı. O tarihten bu yana federal eyaletler, belediyelere yerleşik park izinlerinin ücretlerini kendileri belirleme yetkisi verebildi. Ancak Alman Çevre Yardımı'na (DUH) göre tüm ülkeler yanıt vermedi.


Yeni sakin otoparkına karışık tepkiler


Koblenz'de yeni fiyatlara gelen tepkiler sadece olumlu değil. Knaak, “Yeni ücretler daha önce uygulananlardan daha yüksek, dolayısıyla pek çok kişi bunlardan memnun değil” dedi.


ADAC Mittelrhein, park alanının özellikle şehirlerde kıt bir ürün haline geldiğini açıkladı. Belediye Başkanı Christian Schmidt, “Bu nedenle belediyelerin, park alanını daha etkili bir şekilde kullanabilmek için park ücretlerini belirlerken park alanının değerini hesaba katan yeni yasal seçeneklerden tam olarak yararlandığını anlayabiliyoruz” dedi. ADAC Mittelrhein'da Hareketlilik ve Çevre. Şehirlerde genellikle olduğu gibi park alanları işaretlenmemişse alana dayalı bir ayrım genel olarak uygun ve ağırlık kriterinden daha iyi görünmektedir.


Schmidt, “Doğrusal ölçüm, araç boyutu sınıfları arasındaki önemli fiyat artışlarından daha uygun ve anlaşılması daha kolay” diyor. Maksimum park ücreti miktarı orantılı olmalı ve yerleşik park izninin park yerini garanti etmediği dikkate alınmalıdır. ADAC şu anda Renanya-Pfalz'da Koblenz gibi ücretleri kademeli olarak artırmayı planlayan başka şehirlerden haberdar değil. Schmidt, “Fakat bunun yalnızca bir zaman meselesi olduğunu varsayıyorum” dedi.


ADFC Rheinland-Pfalz, yeni düzenlemeyi fuar alanı ve sürdürülebilir hareketliliğe yönelik önemli bir adım olarak görüyor. Park halindeki arabalar, boyutlarının artması nedeniyle şehirlerde giderek daha değerli yer kaplıyor. ADFC Rhineland-Pfalz genel müdürü Robert Wöhler, “Ücretlerin araç boyutuna göre hesaplanması, daha küçük araçlara veya diğer ulaşım araçlarına geçiş için bir teşvik yaratıyor” dedi. Bu, sınırlı park alanları üzerindeki baskıyı hafifletir ve bisikletçiler gibi diğer yol kullanıcıları için daha fazla alan yaratır. “Koblenz şehrinin ek geliri bisiklet yollarını genişletmek ve şehirde ek yeşil alanlar oluşturmak için kullanmasını istiyoruz ve diğer şehirlerin de bu örneği takip edeceğini umuyoruz.”


Alman Çevre Yardımı'na (DUH) göre Koblenz, Federal İdare Mahkemesi'nin içtihatlarını örnek teşkil edecek şekilde uyguluyor. DUH trafik ve hava kirliliği kontrol departmanı başkan yardımcısı Robin Kulpa, “Tübingen şehri, özellikle ağır araçlar için yerleşik park izninin yüzde 50 daha pahalı olduğu durumda, yerleşik park izinleri için kademeli bir ücretin yasal olarak mümkün olduğunu kanıtlıyor” dedi. . Genel olarak, daha da yüksek düzeyde ücretler gereklidir. Alman Çevre Yardımı, yerleşik otopark izin ücretlerinin günde en az bir avroya çıkarılması çağrısında bulunuyor. Büyük araçlar için küçük arabalara göre daha yüksek ücretler tahsil edilmelidir.