Kozmetik zinciri Almanca konuşulan ülkelerdeki şubelerini kapatıyor

RAM

New member



Kozmetik zinciri Yves Rocher Almanya, Avusturya ve İsviçre’den çekiliyor. Yüzlerce çalışan da etkilendi.


Fransız kozmetik şirketi Yves Rocher, Almanya, Avusturya ve İsviçre’deki tüm şubelerini kapatıyor. Şirket Perşembe günü Stuttgart’ta talep üzerine yaptığı açıklamada, “Mevcut iş modeliyle Yves Rocher artık sürdürülebilir ve başarılı bir şekilde faaliyet gösteremiyor.” Mağazalar önümüzdeki aylarda kademeli olarak kapatılacak. Bild gazetesi daha önce haber yapmıştı.


Daha önce verilen bilgilere göre şirketin Almanca konuşulan ülkelerde yaklaşık 140 şubesi bulunuyor. Bir sözcü başlangıçta güncel bir sayı açıklamadı. Hareketin 350 çalışanı etkilediği belirtildi. Yves Rocher, doğal kozmetik alanında öncü olarak kabul edilir.


Ancak korona pandemisi sürecinde bazı şubelerin kapalı olması gerekirdi. Kozmetik şirketi, ekonomik sorunları gerekçe olarak gösterdi: Bir sözcü, “Son iki yıl bize çok büyük ekonomik zorluklar da sundu” dedi. Mevcut iş modeli ile artık sürdürülebilir ve başarılı bir şekilde faaliyet gösterilemez.


Çevrimiçi mağaza kalmalı


Bununla birlikte, marka genel olarak üç ülkedeki pazardan kaybolmamalıdır. Şirket, “Müşterilerimiz ürünlerimizi hâlâ çevrimiçi mağazamızda bulabilir ve doğrudan sipariş verebilir” dedi.


Çeşitli markalara sahip olan kozmetik grubunun Almanya’daki yan kuruluşu, çevrimiçi ticareti ve Almanya, Avusturya ve İsviçre’deki şube ağını Stuttgart’tan yönetiyor. Groupe Rocher’in uluslararası alanda 15.000’den fazla çalışanı ve yıllık 2,3 milyar avronun üzerinde satışı bulunmaktadır.


Şirket kurucusu Yves Rocher, doğal kozmetik alanında öncü olarak kabul edilmektedir. Şirketi 1959’da Brittany’de kurdu. 1969’da ilk şube Paris’te açıldı. Bugün marka, yüksek kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla tanıtıyor ve diğer şeylerin yanı sıra kremler, duş jelleri ve parfümler üretiyor.


Ticaret Odası: Enflasyon küçük dükkanları dize getiriyor


Geçtiğimiz aylarda tanınmış zincirler, Alman alışveriş caddelerinden tamamen veya kısmen çekildi. Çok sayıda Galeria-Karstadt-Kaufhof mağazasının kapanması büyük ilgi gördü. Bununla birlikte, ayakkabı perakendecileri Görtz ve Reno ile tekstil zinciri Adler Modemärkte’nin birçok işleminin de sonuçlandırılması gerekiyordu. Ve moda üreticisi Gerry Weber geçtiğimiz günlerde şubelerinin büyük bir bölümünü kapatacağını duyurmuştu. Ancak bu durumlarda, bu durum şirketlerin iflası ile ilgiliydi. Yves Rocher’da durum böyle değil.


Bu gelişmenin nedenlerinden biri muhtemelen enflasyonun sürekli yüksek seviyede olması: enflasyon aylardır tüketicilerin satın alma gücünü aşındırıyor. Bir avroya daha azını karşılayabilirler ve genellikle tüketimlerini sınırlandırırlar. Bunun da özel tüketimin önemli bir ayağı olduğu ekonomi için gözle görülür sonuçları vardır.


“Zor Zamanlar Geçiriyorum”


Alman Perakendeciler Birliği’ne (HDE) göre, bu durum birçok şirketi sınırlarını zorluyor. HDE CEO’su Stefan Genth, “Pek çok ticaret şirketi zor zamanlar geçiriyor. Önce karantinalar, işyerlerinin kapanması ve müşteri sayısını sınırlayan önlemlerle salgın ve şimdi de yüksek enflasyon ve zayıf tüketici duyarlılığı ile Ukrayna’daki Rus savaşının sonuçları” dedi. .


HDE, yaklaşık 9.000 mağazanın bu yıl sonsuza kadar kapılarını kapatmasını bekliyor. Normal bir kriz öncesi yılda, her zaman yaklaşık 5.000 mağaza vardı. Tahmin doğrulanırsa, en küçük işletmeler dışında ülke çapında 311.000 mağaza kalacak. Karşılaştırma için: 2015’te neredeyse 373.000 idi.