Kredi yarışı: işte en iyi şirketler

Muqe

New member
tarafından kararlaştırılan faiz artırımı Avrupa Merkez Bankası kaçınılmaz olarak maliyet artışını da beraberinde getirdi. Tüketici kredileri. Dört nala koşan enflasyon ile sabit ücretler arasında sıkışan hane halkı, bu finansman aracına giderek daha fazla başvurma eğiliminde. Bu zor bağlamda, tüketiciye yalnızca maliyet açısından değil, sunulan hizmetin kalitesi açısından da en iyi teklifleri veren finans şirketlerini ve bankaları gösteren bir rehber çok faydalıdır. tarafından sağlanırAlman Kalite ve Finans Enstitüsüİtalya’daki tüketici kredisi piyasasına ilişkin raporu şu anda dokuzuncu baskısına ulaşan ve bu yıldan başlayarak araştırmasını şimdi satın al sonra öde adlı çözüme genişletti. fintech.

Hakkında kısa vadeli finansman, genellikle faizsizdir ve – adından da anlaşılacağı gibi – şimdi satın almanıza ve gelecekte ödemenize olanak tanır. Hizmet, işlemi satıcılar adına (çevrimiçi veya fiziksel) yöneten uzman şirketler tarafından sunulur ve hem satıcılara hem de alıcılara avantajlar sunar. İlki, alışveriş sepetini terk etme olarak adlandırılan çevrimiçi satın alma süreçlerindeki kesinti oranını azaltır; ikincisi, harcamalarını zamana yayma fırsatına sahiptir. Ve büyüyen başarısını belirleyen de tam olarak bu iki faktördür.

“2022 yılında tüketici kredilerinde 2021 yılına göre toplam taleplerde %18,9’luk bir artışla çift haneli bir toparlanma görüldü; daha spesifik olarak ihtiyaç kredisi taleplerinde %22,9 ve mal alımına yönelik kredilerde %16,7’lik bir büyüme oldu. ve hizmetler – durumun stokunu alır Alman Kalite ve Finans Enstitüsü Direktörü Christian Bieker – İtalyan tüketicinin sağduyusu, incelenen iki teknik formun kesitinde de yansıtılmaktadır: Kesinleşmiş kredi taleplerinin %75,1’inde üç yıldan fazla olmayan bir borç geri ödemesi vardır; Hanehalkları için genellikle külfetli bir taahhüdü temsil eden bireysel krediler, toplamın %43’ünü oluşturan beş yılı aşan süre aralığında yoğunlaşma eğilimindedir”.

önünde uygulanan oranlarBununla birlikte, yarış üç yıldır veya küresel ortalama etkin oran olan Taeg’in %7’nin altına düştüğü pandeminin patlak vermesinden bu yana devam ediyor. tarafından yapılan son ankette İtalya Bankası ve “Bankalar ve para: ulusal seriler” belgesinde yer alan bu değer, Şubat ayındaki %9,88’den Mart ayında %10’luk eşiği aştı – kesin olarak %10,12’ye ulaştı. Pek çok analistin beklediği gibi, Avrupa Merkez Bankası para politikasını sıkılaştırma politikasını önümüzdeki toplantılarda da terk etmezse, bu yarış henüz sona ermiş gibi görünmüyor.

Bu koşullarda İtalyanların ihtiyaçlarına en iyi cevap veren kurum hangisidir? Müşterilerine en iyi kim bakar? Hangi borç veren bürokrasiyi en aza indirir? Para için en iyi ürünleri ve en iyi değeri kim sunuyor? “Bunlar cevaplamaya çalıştığımız sorulardan bazıları – devam ediyor Alman enstitüsünün bir numarası – Genel olarak, analiz ettiğimiz kalite ile ilgili hususlar 40’tır ve şu şekilde bölünmüş 24 operatörü ilgilendirmektedir: sekiz banka, dokuz finans şirketi ve yedi operatör Bnpl. Bu yıl, dijital ödemeler alanında en hızlı büyüyen çözümlerden birini temsil ettikleri için ikincisini de anketimize dahil ettik.”

En iyi gerçekleri seçmek için,Alman Kalite ve Finans Enstitüsü geçen Nisan ayında metodik olarak tüm İtalyan nüfusunu temsil eden bir anket gerçekleştirdi kavi (Bilgisayar destekli web görüşmesi), araştırma enstitüsü ile işbirliği içinde Hizmet Değeri İle ilgili Koloni. Tamamı tüketici kredisi müşterisi olan katılımcılara, ürün teklifleri, müşteri hizmetleri, paranın karşılığı, maaş destekli krediler, müşterilerle iletişim, dijitalleşme ve yenilikçilik gibi kalitenin çeşitli yönleriyle ilgili görüşleri soruldu. Her özellik, görüşülen her kişi için toplam 40 soru için birkaç “alt kategori” içerir.

Analiz edilen farklı kategoriler için atanan puanların toplamından, itqf hesapladı müşteri memnuniyetinin son değerlendirmesi. Pazar ortalamasının üzerinde bir puan alan operatörler “En İyi” notu ile ödüllendirildi. Bunun yerine “Mükemmel” değerlendirmesi, “En İyi” kategorisinde ortalamanın üzerinde bir puan elde edenlere gitti.

“İtalyanların genellikle bir tür finansal ortağa yönelmeyi tercih ettikleri söylenemez -” sonucuna varıyor Alman Kalite ve Finans Enstitüsü müdürü – Müşteri memnuniyeti, deneyimlenen hizmetle beklentiler birleştiğinde ortaya çıkar. Bir banka müşterisinin, onunla uzun süreli ilişkisi nedeniyle, bir kredinin onaylanmasını beklemesi ve bundan daha az olumlu bir şekilde şaşırması düşünülebilir. Ancak, her iki operatör türü de çok iyi çalışır. Ve şimdi birçok teklif arasında gezinmek için bir pusula var.”

Piyasa Değerini Ölçen Alman Enstitüsü


L’Alman Kalite ve Finans Enstitüsü Alman yayın grubuna aittir Burda, araştırmaları için istatistik merkezleri ve üniversitelerle onlarca yıldır işbirliği yapan Avrupa’da pazar araştırmalarında bir numara. Enstitü, çok sayıda ürün ve hizmetin kalitesi ve uygunluğu hakkında pazar araştırmaları yürütür. Amaç, tüketicilerin yararına şeffaflığı teşvik etmek ve aynı zamanda şirketlere değerlerini göstermeleri için bir araç sağlamaktır. Orada Cumhuriyet A&F şirketinin İtalyan medya ortağıdır. itqf.

Yargıyı oluşturan yedi kategori


Itqf anketi tarafından dikkate alınan kategoriler yedidir: müşteri desteği, müşterilerle iletişim, paranın karşılığı, yenilik, ürün ve hizmet teklifi, maaş ataması, çevrimiçi. Her biri sırayla “alt kategorilere” ayrılmıştır: örneğin “çalışanların yetkinliği ve nezaketi”, “bürokrasi”, “personelin erişilebilirliği”, “fiyatların şeffaflığı” gibi faktörler irdelenmiş, “fiyatların uygunluğu” “. Yanıt verenler, her bir “alt kategoriyi” 1 ile 5 arasında, 1 en iyi yargıyı ve 5 en kötü yargıyı temsil edecek şekilde derecelendirmek zorunda kaldı. Bir operatörün nihai puanı, kullanılan oyların ağırlıksız ortalama değeri ile verilir. Bununla birlikte, istişare kolaylığı için, bu veriler nihai Itqf sıralamasında görünmez, ancak şu şekilde değerlendirilebilecek bir yargıdır: “Tepe” veya “En uygun”. İlki, piyasa ortalamasının üzerinde bir puan elde etmiş olan operatörlere göreli olarak atanır; ikincisi ise “Üst” kategorisinin ortalamasından daha yüksek bir puana sahip olanlardır.

Böylece “Şimdi al sonra öde” formülü devreye giriyor


Yakın zamana kadar tüketici kredisi alma seçeneği bankalar veya finans olmak üzere iki seçeneğe indirgenmişse de, şimdi ezici bir çoğunlukla üçüncü bir seçenek kendini dayattı: Şimdi al sonra öde (Bnpl). Bu tüketiciler için harika bir haber çünkü rekabet ne kadar fazlaysa hizmet o kadar iyi (ve maliyetler de o kadar düşük) oluyor. Bnpl’de uzmanlaşmış operatörler, son derece kullanıcı dostu çözümlerle ve her sürecin dijitalleşmesiyle çok düşük maliyetlerle öne çıkan Fintech alanından geliyor. Orada Itqf tarafından oluşturulan süper sınıflandırmayani, 40 alt kategoride belirli bir operatör tarafından elde edilen takdiri (veya başka bir şekilde) genel bir yargıya çeviren, Bnpl’nin geniş bir temsiliyle bu durumu açıkça yansıtır.

Onlar bu sektörde paypal Ve pagodil “Mükemmel” derecesini elde etmek için, ölçeklenebilir, Klarna Ve sırılsıklam “Üst” mührü aldı. Performansı paypal müşteri hizmetleri, müşteri iletişimi, inovasyon ve ürün ve hizmet sunumunda neredeyse her metrikte “mükemmel” bir derecelendirme elde etmesiyle dikkate değerdi. Çelişkili bir şekilde, tek “En İyi” derece, “temel iş alanı” olan “çevrimiçi ve uygulama” alanında elde edildi. Bankalara ve finans şirketlerine bakmadan başka hiçbir operatör bu kadar başarılı olamadı.

Tüketici için seçim her halükarda çok geniştir ve mali açıdan da en üst düzeydedir. İki, Ağustos Ve Cofidis“Mükemmel” notuyla övünürken, diğer üçü “En İyi” idi: Findomestik, Pusula Bankası Ve Sella Bireysel Kredi. Son olarak, bankacılık alanında, bnl Ve Intesa Sanpaoloher ikisi de “Mükemmel”, e Unicredit Ve Gizli Kredi Tüketimiher ikisi de “Üst”.

Belirli bir maaş tahsisi kategorisinde, en iyi adresler şunlardır: Ağustos Ve Findomestik finans söz konusu olduğunda Bpm bankası Ve Unicredit bankalara gelince. Bnpl operatörleri, iş modellerinin daha geniş bir kredi limiti açmayı değil, yalnızca belirli bir satın alma işleminin finansmanını sağlaması nedeniyle bu kategoriye dahil edilmemektedir.