Lufthansa kırmızıda. Alman grubu: “Yeniden yapılandırıldık”

Muqe

New member
ROMA – Lufthansa Grubu – Lufthansa, Avusturya, Brüksel, İsviçre ve yakında %41'inin sahibi Ita Havayolları (kapanıştan sonra) – 2024'ün ilk yarısında hala karlı. Ancak fazlalık – düzeltilmiş EBIT biçiminde – 2023'ten daha düşük.

Bu bağlamda, grubun en büyüğü olan Lufthansa, 427 milyon avro zararda (her zaman ilk yarıyılda). Ve bu nedenle yeniden yapılanma sürecinden geçiyor.

Lufthansa Grubu bu sayede Ita Airways'i fethediyor hesapları açısından zor bir dönemde.

Asya'nın sorunları


Bir şirketin karlılığının kesin bir göstergesi ayarlanmış Ebit'tir. Ve burada sayılar açıkça konuşuyor. Lufthansa Grubu geçen yıl 1,1 milyar avro değerinde bir şirkete ulaştı (2023 yılının ikinci çeyreğinde).

Şimdi, 2024'ün ikinci çeyreğinde, Lufthansa Grubunun düzeltilmiş FAVÖK'ü 628 milyon. Almanlar maliyetlerin değişmediğini açıklıyor. Ancak en iyi kapsadıkları pazarlardan biri olan Asya'daki gelirlerdeki düşüş, şirketin gelirlerinde önemli bir düşüşe neden oluyor..

Böyle bir senaryoda, En büyük şirket Lufthansa en çok zarar gören şirket oldu:
– 2024 ikinci çeyrek kârı 213 milyonda durdu;
– 2023 yılı ikinci çeyrek (bir önceki yıl) karı 515 milyon TL olarak gerçekleşti;
– 2024 yılının ilk yarısındaki zarar 427 milyon TL'ye ulaştı;
– 2023 yılının ilk yarısındaki kâr 149 milyon TL oldu.

Uçaklar kayıp


Lufthansa Grubu, Lufthansa'nın zorluklarını bir dizi “verimsizlik” ile açıklıyor hem sizi hem de bölgesel taşıyıcı Cityline'ı (Köln merkezli) etkileyen.

Esasen, Lufthansa ve Cityline hangarlarında uçakları olsaydı daha iyi iş çıkarırlardı Airbus ve Boeing üreticilerinin kendilerine teslim etmeyi vaat ettiği tüm uçaklar. Bunun yerine teslimatlar gecikiyor.

Yıl sonunda nasıl bir performans gösterecek? Lufthansa Grubu, düzeltilmiş bir FAVÖK'ün (2024'ün tamamı için) “1,4 ila 1,8 milyar avro arasında” olmasını bekliyor (önceki tahmin ise bunu çok daha yüksek bir rakama, 2,2 milyara yerleştirmişti).

Lufthansa Grubu, bu zorluklar ışığında şu kararı aldı: Lufthansa'da büyük maliyet kesintileribir politika aracılığıyla arkanı dön.






Ursula'nın yeniden seçilmesi


Ita Airways ile Lufthansa arasındaki evliliğin yeşil ışık yakmasıyla ilgili olarak Margrethe Vestager, kararın açıklanmasının ardından şunları söylüyor: tamamen “teknik”ti ve “politik” değildi.

Başka bir deyişle Vestager – Rekabet Komiseri – o hiçbir zaman belirli bir durumdan etkilenmedi.

Görevden Ayrılan Komisyon Başkanı Ursula von der Leyen (Almanca) topluluk yöneticisinin dümeninde onay için yarışıyor. Ve Ita-Lufthansa evliliğinin reddedilmesi kesinlikle hem Alman hem de İtalyan hükümetlerinde hoşnutsuzluğa neden olurdu.

Hoşnutsuzlukların yeniden seçilmeyi tehlikeye atması muhtemel von der Leyen'in.

Temyiz riski


Vestager tüm bunların dışında kaldı. Komiser, Lufthansa'nın önerdiği çözümlerin Avrupa semalarında rekabetin korunmasına izin verip vermeyeceğini değerlendirdiğini garanti ediyor. ve yolcuların adil ücretlere erişim hakkı.

Vestager ayrıca, Komisyon'un herhangi bir kararının AB Adalet Divanı yargıçları önünde itiraz edilebileceğini açıklıyor. Ve temyizler onlar zaten havada.

Avrupa Adalet Divanı'nın gelecekte yapacağı olası inceleme ışığında, Komisyon'un Ita-Lufthansa konusunda teknik düzeyde en sağlam ve inandırıcı kararı alması gerekiyordu.