Muqe
New member
Lufthansa Avrupa Komisyonu'nun çevresel gereksinimleriyle ilgili maliyetlerin bir kısmını karşılamak için tüm Avrupa uçuşlarının fiyatlarını artıracak. Ek ücret, yarın 26 Haziran'dan itibaren “başlayan” tarifeli uçuşlar için düzenlenen biletlere uygulanacaktır. 1 Ocak 2025'ten itibaren“, Avrupa Birliği'nin (AB) 27 ülkesinden yola çıkıyoraynı zamanda Birleşik Krallık, Norveç Ve İsviçre, dedi grup. Tutar, kapsayıcı bir ölçekte “uçuşun rotasına ve ücretine bağlı olarak” değişecektir 1 ila 72 euro arasında. Şirket, yaptığı açıklamada, daha sürdürülebilir yakıtların dahil edilmesi için AB tarafından uygulanan zorunlu kotalara atıfta bulunarak, “Havayolu grubu, önümüzdeki yıllarda düzenleyici gerekliliklerden kaynaklanan artan ek maliyetleri tek başına karşılayamayacak” dedi (Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı, SAF).
Kovid sonrası yeni sarmal riski artıyor
Artışın gerekçesi, uçak emisyonlarına ilişkin yeni AB kurallarının maliyetlerinin karşılanması ihtiyacından kaynaklanıyor. Şirketler yıllardır, daha pahalı sürdürülebilir yakıt kullanmalarını gerektiren düzenlemelerin, hâlihazırda önemli ölçüde artan biletlerin nihai fiyatı üzerindeki etkisi konusunda uyarılarda bulunuyor. covid sonrası iyileşme dönemindeve daha fazla ücret artışının yolcular üzerinde caydırıcı bir etki yaratacağından korkuluyor.
Alman şirket, verginin, uçuşu daha az kirletici hale getirmek için çok önemli olduğu düşünülen biyo bazlı malzemelerden yapılan sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) gibi “düzenleyici çevre gereklilikleri nedeniyle sürekli artan ek maliyetlerin bir kısmını karşılayacağını” söyledi. Lufthansa hisseleri Haberin ardından gün içinde en düşük seviyeye ulaştılar ancak günün ilerleyen saatlerinde toparlandılar.
Akaryakıtta Saf'ın payı: 2050'de yüzde 70 olacak
Havacılığın küresel emisyonların yaklaşık %2'sinden sorumlu olduğu düşünülüyor, ancak uçuş yakıtının diğer enerji türleriyle kolayca değiştirilememesi nedeniyle karbondan arındırılması en zor sektörlerden biri olarak kabul ediliyor.
Sivil havacılığın Oscar'ı uçaklar. Qatar Airways “Yılın Havayolu Şirketi” unvanını sekizinci kez geri aldı
kaydeden Simone Cosimi
25 Haziran 2024
Son Avrupa kuralları, yakıt tedarikçilerinin 2025 yılına kadar AB havalimanlarındaki yakıtın %2'sinin SAF olmasını sağlamasını gerektiriyor; bu oranın 2030'da %6'ya ve 2050'de %70'e çıkması gerekecek. Pek çok kişi bu önlemlerin sektör için maliyetleri artıracağını savunuyor.
Goodbody analisti Dudley Shanley, “Diğer havayollarının Lufthansa'nın yolundan gideceğini varsaymanın mantıklı olduğunu düşünüyorum” dedi.
Air France-KLM ve Singapur vakaları
Air France-KLM Ocak 2022'de SAF katkısını zorunlu kılmıştı; bu katkı o sırada iş biletlerine 12 avroya, ekonomi biletlerine ise 5 avroya kadar eklenmişti. Şirkete yakın kaynaklara göre şirket şu anda Lufthansa'nınkine büyük ölçüde benzer tedbirleri düşünüyor. Air France sözcüsü, İngiliz haber ajansı Reuters'e e-postayla gönderdiği açıklamada, “Sürdürülebilir havacılık yakıtını entegre etmenin ek maliyetini şeffaf bir şekilde yansıtmak için (sadece Avrupa'dan kalkanlar için değil) tüm uçuşlar için geçerli bir SAF katkımız var” dedi.
Diğer şirketlerin de benzer ek ücretler uygulaması muhtemeldir, ancak şu anda bunu reddetmekte hızlı davrandılar. Zaten bir şekilde bunu yapmış olanlar arasında, Singapur hükümetive yılın ilk aylarından itibaren uçak biletlerine SAF vergisi uyguluyor.
Fiyatlar ne kadar artacak
Havayolunun “çevresel maliyetler için ek ücret” olarak adlandırdığı fiyat artışı, 2025 yılı için bu maliyetlerin bir kısmını karşılayacak ve biletler hariç tüm Lufthansa Grubu havayolları için geçerli olacak. Eurowingler Bir sözcü, doğrudan şirket tarafından satıldığını söyledi.
Kısa ve orta mesafeli uçuşlarda ücretler beş avroya kadar artacak Ekonomi ve yedi tane İşletme Sınıf. Uzun mesafe uçuşlarda maliyetler artacak 18 ve 36 euro oranlar için İşletme ve kadar 72 euro oranları için birinci sınıf Bir şirket sözcüsü, bu hareketin Lufthansa'nın bu yılki grevlerin ardından ortaya çıkan yüksek işçilik maliyetleriyle bağlantılı olduğunu yalanladı ve bu da havayolunun ilk çeyrek sonuçları öncesinde kar uyarısı yayınlamasına yol açtı. Şu anda ek maliyetlerin daha da artmasının beklenmediğini ekledi.
Kovid sonrası yeni sarmal riski artıyor
Artışın gerekçesi, uçak emisyonlarına ilişkin yeni AB kurallarının maliyetlerinin karşılanması ihtiyacından kaynaklanıyor. Şirketler yıllardır, daha pahalı sürdürülebilir yakıt kullanmalarını gerektiren düzenlemelerin, hâlihazırda önemli ölçüde artan biletlerin nihai fiyatı üzerindeki etkisi konusunda uyarılarda bulunuyor. covid sonrası iyileşme dönemindeve daha fazla ücret artışının yolcular üzerinde caydırıcı bir etki yaratacağından korkuluyor.
Alman şirket, verginin, uçuşu daha az kirletici hale getirmek için çok önemli olduğu düşünülen biyo bazlı malzemelerden yapılan sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) gibi “düzenleyici çevre gereklilikleri nedeniyle sürekli artan ek maliyetlerin bir kısmını karşılayacağını” söyledi. Lufthansa hisseleri Haberin ardından gün içinde en düşük seviyeye ulaştılar ancak günün ilerleyen saatlerinde toparlandılar.
Akaryakıtta Saf'ın payı: 2050'de yüzde 70 olacak
Havacılığın küresel emisyonların yaklaşık %2'sinden sorumlu olduğu düşünülüyor, ancak uçuş yakıtının diğer enerji türleriyle kolayca değiştirilememesi nedeniyle karbondan arındırılması en zor sektörlerden biri olarak kabul ediliyor.
Sivil havacılığın Oscar'ı uçaklar. Qatar Airways “Yılın Havayolu Şirketi” unvanını sekizinci kez geri aldı
kaydeden Simone Cosimi
25 Haziran 2024
Son Avrupa kuralları, yakıt tedarikçilerinin 2025 yılına kadar AB havalimanlarındaki yakıtın %2'sinin SAF olmasını sağlamasını gerektiriyor; bu oranın 2030'da %6'ya ve 2050'de %70'e çıkması gerekecek. Pek çok kişi bu önlemlerin sektör için maliyetleri artıracağını savunuyor.
Goodbody analisti Dudley Shanley, “Diğer havayollarının Lufthansa'nın yolundan gideceğini varsaymanın mantıklı olduğunu düşünüyorum” dedi.
Air France-KLM ve Singapur vakaları
Air France-KLM Ocak 2022'de SAF katkısını zorunlu kılmıştı; bu katkı o sırada iş biletlerine 12 avroya, ekonomi biletlerine ise 5 avroya kadar eklenmişti. Şirkete yakın kaynaklara göre şirket şu anda Lufthansa'nınkine büyük ölçüde benzer tedbirleri düşünüyor. Air France sözcüsü, İngiliz haber ajansı Reuters'e e-postayla gönderdiği açıklamada, “Sürdürülebilir havacılık yakıtını entegre etmenin ek maliyetini şeffaf bir şekilde yansıtmak için (sadece Avrupa'dan kalkanlar için değil) tüm uçuşlar için geçerli bir SAF katkımız var” dedi.
Diğer şirketlerin de benzer ek ücretler uygulaması muhtemeldir, ancak şu anda bunu reddetmekte hızlı davrandılar. Zaten bir şekilde bunu yapmış olanlar arasında, Singapur hükümetive yılın ilk aylarından itibaren uçak biletlerine SAF vergisi uyguluyor.
Fiyatlar ne kadar artacak
Havayolunun “çevresel maliyetler için ek ücret” olarak adlandırdığı fiyat artışı, 2025 yılı için bu maliyetlerin bir kısmını karşılayacak ve biletler hariç tüm Lufthansa Grubu havayolları için geçerli olacak. Eurowingler Bir sözcü, doğrudan şirket tarafından satıldığını söyledi.
Kısa ve orta mesafeli uçuşlarda ücretler beş avroya kadar artacak Ekonomi ve yedi tane İşletme Sınıf. Uzun mesafe uçuşlarda maliyetler artacak 18 ve 36 euro oranlar için İşletme ve kadar 72 euro oranları için birinci sınıf Bir şirket sözcüsü, bu hareketin Lufthansa'nın bu yılki grevlerin ardından ortaya çıkan yüksek işçilik maliyetleriyle bağlantılı olduğunu yalanladı ve bu da havayolunun ilk çeyrek sonuçları öncesinde kar uyarısı yayınlamasına yol açtı. Şu anda ek maliyetlerin daha da artmasının beklenmediğini ekledi.