LVMH, satış büyümesi üçüncü çeyrekte %1’e yavaşladı

Muqe

New member
Lüks markanın satış büyümesi yavaşlıyor Lvmhaylarca süren çift haneli büyümenin ardından üçüncü çeyrekte yıllık %1 artışla 19,96 milyar Euro satış elde ettiğini duyurdu.

Bir basın bülteninde, “Belirsiz bir ekonomik ve jeopolitik bağlamda, şirketin sürekli büyümesinden emin olduğunu” okuduk. Aynı yapı ve döviz kuruyla satışlar biraz daha istikrarlı, yüzde 9’luk bir artış var. LVMH yılın ilk dokuz ayını 62,2 milyar euro ciroyla, yıllık satışlarında ise %10 artışla kapattı.

Grubun lider bölümü, moda ve deri ürünlerüçüncü çeyrekte 9,75 milyar ciro kaydetti (yıllık +%0,65). İşletmenin satışları %20 düşüşle 1,5 milyar avroya geriledi şaraplar ve alkollü içkiler. Gruba göre şampanya “üçüncü çeyrekte daha ılımlı bir talep” kaydederken, Hennessy konyak “ABD’de ekonomik bağlamın etkisinden, Kovid sonrası talebin normalleşmesinden ve 2019’da hala yüksek seviyedeki stoklardan etkilendi.” Perakendeciler.”

Lüks bir yaz ama herkes için değil: Bank of America LVMH, Cucinelli, Moncler ve Zegna’ya bahis yapıyor



kaydeden Sara Bennewitz

09 Ekim 2023



Gıda sektörü de düşüşte saatler (-%5). Orada Seçici Dağıtım (Sephora, Dfs) %17 büyüdü. Şirkete göre Sephora “olağanüstü bir performans sergiliyor ve Kuzey Amerika, Avrupa ve Orta Doğu’da özellikle güçlü bir ivmeyle pazar payı kazanmaya devam ediyor.” Genişleme devam ediyor dağıtımözellikle de yakında ikinci bir mağazanın açılacağı Birleşik Krallık’ta. Dfs, havaalanı dağıtımı, “uluslararası seyahatin kademeli olarak toparlanmasından ve özellikle de gezginlerin Hong Kong ve Makao gibi önemli destinasyonlara geri dönmesinden fayda sağlıyor. LVMH’ye göre parfüm ve kozmetik satışları üçüncü çeyrekte (+%1,73) 2 milyar avroya yaklaştı ve “güçlü inovasyon dinamiğinden yararlanıyor ve son derece seçici dağıtım stratejilerini sürdürüyorlar”.