Makinistler sendikası yaptığı duyuruyla şaşırttı

RAM

New member
EVG sendikası ile demiryolları arasındaki toplu pazarlık tartışmaları tartışma yaratmaya devam ediyor. Şimdi rakip sendika GDL de taleplerini sundu.


GDL patronu Claus Weselsky, binlerce demiryolu çalışanı için daha fazla ücret ve daha az çalışma saati kazanmak ve ardından da makinistlerini demiryolu şirketlerinden kapmak istiyor. Yaklaşan toplu pazarlık müzakerelerinde, tren makinistleri sendikası GDL, “genel ücret artışı” olarak ayda 555 avro, orantılı bir ücret indirimi olmaksızın vardiyalı işçiler için haftalık çalışma saatlerinin 35 saate düşürülmesini ve maaş olarak 3.000 avro hedefliyor. enflasyon tazminat primi Weselsky Pazartesi günü Berlin’de toplu sözleşmelerin en fazla on iki aylık bir süreye sahip olması gerektiğini duyurdu.


Her şeyden önce, sendika başkanının başka bir duyurusu bir sürpriz yarattı: GDL, orta vadede motor sürücüleri için geçici bir acente olarak hareket etmek isteyen bir kooperatif kurmuştu. Kısacası: GDL, dolaylı olarak, kendisi bir işveren olmak ve halihazırda açık bir vasıflı işçi eksikliğinin olduğu bir profesyonel grubu işe almak istiyor.
– son derece sıradışı bir takımyıldızı. öncelikle bu
elbette GDL ile bir toplu sözleşme müzakere etmek için işbirliği.


Müzakereler Ekim sonunda başlayacak


GDL ile Deutsche Bahn arasındaki müzakereler, barış yükümlülüğünün sona ermesinin ardından Ekim ayı sonunda başlayacak. Ancak sendika zaten diğer demiryolu şirketleriyle ücret artışlarını önceden müzakere edeceği için talebi çoktan sundu.


Sendika özellikle 555 avroluk bir maaş artışı hedefliyor – vardiyalı çalışanlar için çalışma saatlerinin 38 saatten 35 saate düşürülmesiyle birlikte, bu pahalı bir talep haline geliyor. Buna ek olarak, on iki aylık bir sözleşme süresi için 3.000 Euro’luk vergiden muaf enflasyon tazminatı priminin ödenmesi isteniyor – bu, hesapta her ay net 250 Euro’ya daha eşdeğerdir.

Çaresizlik: ne sendika GDL ne de demiryolunun yönetimi toplu pazarlık anlaşmazlığında hareket etmez.
Çaresizlik: ne sendika GDL ne de demiryolunun yönetimi toplu pazarlık anlaşmazlığında hareket etmez.

Ayrılmadan önce demiryolu personeli (arşiv fotoğrafı): “Demiryolu sistemimize yeterli sayıda işçinin gelmesini sağlamalıyız” diyor Weselsky. (Kaynak: Ralph Peters/imago-images-pictures)

Weselsky, talepleri vasıflı işçi ve gençlerin eksikliğiyle haklı çıkardı, ki bu onun görüşüne göre geniş kapsamlı ayarlamalar yapılmadan demiryolu endüstrisini sert bir şekilde vuracaktı. Yeterince işçinin raylı sistemimize ulaşmasını sağlamalıyız” dedi.


DB ile EVG arasındaki toplu pazarlık anlaşmazlığında önerge


Weselsky, demiryolu ve ulaşım sendikası EVG ile Deutsche Bahn arasında Şubat ayının sonundan beri devam eden toplu iş sözleşmesinin ortasında ortaya çıkmasıyla patladı. EVG, üst ücret grupları için ayda 650 avro daha fazla ve yüzde 12 zam talep ediyor. Deutsche Bahn şu ana kadar kademeli olarak yüzde 8 ila 12’lik yüzde artışları artı iki aşamada gümrük vergisi ve vergisiz 2.850 Euro ödemeye razı oldu. Deutsche Bahn, EVG’den iki kat daha uzun olan 24 aylık bir vade planlıyor.


Pazartesi akşamı, aylardır devam eden ücret anlaşmazlığında hareket işaretleri görüldü. DB ve EVG, her iki tarafın da bir koordinasyon toplantısından sonra açıkladığı gibi, 12 Haziran’da yeniden bir çözüm müzakere etmek istiyor – yani en azından önümüzdeki hafta herhangi bir uyarı grevi beklenmiyor.


GDL sendika EVG ile rekabet ediyor


Birkaç hafta önce Weselsky, EVG’yi ve demiryollarını birlikte çalışmakla suçladı çünkü Mart ve Nisan aylarında EVG uyarı grevleri nedeniyle tüm uzun mesafe trafiği durduruldu. Weselsky, demiryolunun tepkisinin abartıldığını söyledi. Demiryolu endüstrisinde çalışanlar tarafında dayanışmadan söz edilmiyor, bunun yerine büyük bir nüfuz mücadelesi var.


Kabaca söylemek gerekirse, EVG, Deutsche Bahn’da daha güçlü çalışan temsilidir, GDL ise özel demiryollarındadır. Bu, Toplu İş Sözleşmesi Yasası ile desteklenmektedir: Bir şirkette aynı çalışan grubu için birden fazla toplu sözleşme varsa, bir şirkette en çok üyeye sahip olan sendikanın sözleşmesi uygulanacaktır.


Deutsche Bahn’da şu anda EVG toplu sözleşmesine göre 180.000 çalışana ödeme yapılıyor, GDL sözleşmeleri 8.000 çalışanı olan 20’den biraz daha az şirkette kullanılıyor. Bu, Deutsche Bahn’da yalnızca 8.000 GDL üyesi olduğu anlamına gelmez – ancak Toplu Pazarlık Yasası’ndan etkilenen 71 şirketin çoğunda yeterince güçlü bir şekilde temsil edilmemektedir.


Weselsky: “kızıl devlere” savaş ilanı


Weselsky, Toplu Pazarlık Yasasını ve ayrıca DB yönetim kurulunda ahlaksız olarak gördüğü kararları, yalnızca GDL üyelerinin kooperatiften hisse satın alabildiği bir kooperatifle baltalamak istiyor. Daha sonra tren sürücüleri, kooperatif tarafından demiryolu şirketlerine ödünç verilecek olan işçi olarak işe alınacak. Weselsky, bunun “kızıl devlere”, yani DB’ye karşı bir savaş ilanı olduğunu söyledi. Kendisi kooperatifte “dışarıda”, sadece özel olarak kooperatif hisselerine abone oldu.