Muqe
New member
Ortalama olarak 220 müşteriye sahipler ve genellikle 30 milyon Euro'luk bir portföyü yönetiyorlar. Bu onun fotoğrafı finansal danışmanlar Altı aylık anketten ortaya çıkan Anasf Çalışma ve Araştırma Merkezi. Ankete katılanların yaş ortalamasının 56 olduğu dikkate alındığında (kuşak değişimi ihtiyacı, meslekte uzun süredir gündemin merkezinde yer alan konulardan biridir), yaygın eğitim yeterliliği lise diplomasıdır (yüzde 53'ü). toplam), bir yüksek lisans veya tek aşamalı derecenin önünde (%35).
Sertifikasyon kartı
Son birkaç yılda finansal piyasaları okumak daha zor hale geldi ve aynı zamanda müşterilerden gelen danışmanlık talebi de arttı ve giderek sadece finansal hususların çok ötesine geçti. Bu anlamda profesyonellerin %52'sinin bir taneye sahip olması güven verici. profesyonel SertifikaÜyelerin eğitimlerine ve güncellenmelerine ne kadar önem verdiklerinin bir göstergesidir. Ayrıca örneklemdeki katılımcıların %48'i bir başarı elde etti. Efpa sertifikası bende o var Örnekdiğer üçünden biriyle kombinasyon halinde elde edilebilir.
Anasf
Faaliyetin gerçekleştirilme yöntemlerine ilişkin veriler önceki anketle uyumludur: Katılımcıların %27'si bir danışmanlık sözleşmesi imzaladı (geleneksel acentelik sözleşmesine kıyasla ek veya değiştirme sözleşmesi) ana şirketiyle çalışmaktadır ve örneklemin yalnızca %12'si ortalama 15 kişiyi koordine ederek yönetimsel bir rol oynamaktadır.
Müşterilerden toplanan veriler şunu ortaya koyuyor: mali müşavir ortalama 220 müşteriyi yönetiyorönceki ankete göre bir artış (206).
Müşterilerin ortalama varlıkları ve kadın potansiyeli
Mali danışman tarafından takip edilen tasarruf sahiplerinin ortalama varlıklarının 80 bin ile 120 bin euro arasında olduğu görülüyor. Danışmanların %47'si, ilk kez sahip olan kadın oranın, hizmet verilen toplam müşterilerin üçte birinden az olduğunu beyan ediyor.
Danışmanların çoğunluğu (%61) genel ortalama büyüklüğü 30 milyon Euro'dan az olan portföyyalnızca %2'sinin 100 milyon avroyu aşan portföyü var.
Anasf
Danışmanlar neye odaklanır? Portföy tahsisinin neredeyse yarısı yönetilen tasarruflarbunu takibenvarlıklar sigorta-sosyal güvenlik sınıfısonra likit varlıklar ve itibaren yönetilen tasarruflar. Temsil edilen portföyün payı bir yıl öncesine göre arttı sürdürülebilir ürünlerdanışmanların %63'ü ortalama olarak ürünlere yatırılan portföy yüzdesinin Sri veya Örnek toplamın en az %11'ini oluşturuyor (2023'ün ilk yarısının sonunda bildirilenden iki puan daha fazla).
Son olarak yatırımcılarla etkileşim yöntemiyle ilgili olarak, danışmanlar müşterileriyle kişisel bir ilişkiyi büyük ölçüde tercih ederler: Ankete katılanların %91'inden fazlası, %50'den fazla zaman diliminde müşterileri fiziksel olarak gördüklerini söylüyor. Bu, yeni teknolojilerin reddedildiği anlamına gelmiyor, daha ziyade bunun her şeyden önce ilişkisel bir çalışma olarak kaldığının doğrulanması anlamına geliyor.
Sertifikasyon kartı
Son birkaç yılda finansal piyasaları okumak daha zor hale geldi ve aynı zamanda müşterilerden gelen danışmanlık talebi de arttı ve giderek sadece finansal hususların çok ötesine geçti. Bu anlamda profesyonellerin %52'sinin bir taneye sahip olması güven verici. profesyonel SertifikaÜyelerin eğitimlerine ve güncellenmelerine ne kadar önem verdiklerinin bir göstergesidir. Ayrıca örneklemdeki katılımcıların %48'i bir başarı elde etti. Efpa sertifikası bende o var Örnekdiğer üçünden biriyle kombinasyon halinde elde edilebilir.
Anasf
Faaliyetin gerçekleştirilme yöntemlerine ilişkin veriler önceki anketle uyumludur: Katılımcıların %27'si bir danışmanlık sözleşmesi imzaladı (geleneksel acentelik sözleşmesine kıyasla ek veya değiştirme sözleşmesi) ana şirketiyle çalışmaktadır ve örneklemin yalnızca %12'si ortalama 15 kişiyi koordine ederek yönetimsel bir rol oynamaktadır.
Müşterilerden toplanan veriler şunu ortaya koyuyor: mali müşavir ortalama 220 müşteriyi yönetiyorönceki ankete göre bir artış (206).
Müşterilerin ortalama varlıkları ve kadın potansiyeli
Mali danışman tarafından takip edilen tasarruf sahiplerinin ortalama varlıklarının 80 bin ile 120 bin euro arasında olduğu görülüyor. Danışmanların %47'si, ilk kez sahip olan kadın oranın, hizmet verilen toplam müşterilerin üçte birinden az olduğunu beyan ediyor.
Danışmanların çoğunluğu (%61) genel ortalama büyüklüğü 30 milyon Euro'dan az olan portföyyalnızca %2'sinin 100 milyon avroyu aşan portföyü var.
Anasf
Danışmanlar neye odaklanır? Portföy tahsisinin neredeyse yarısı yönetilen tasarruflarbunu takibenvarlıklar sigorta-sosyal güvenlik sınıfısonra likit varlıklar ve itibaren yönetilen tasarruflar. Temsil edilen portföyün payı bir yıl öncesine göre arttı sürdürülebilir ürünlerdanışmanların %63'ü ortalama olarak ürünlere yatırılan portföy yüzdesinin Sri veya Örnek toplamın en az %11'ini oluşturuyor (2023'ün ilk yarısının sonunda bildirilenden iki puan daha fazla).
Son olarak yatırımcılarla etkileşim yöntemiyle ilgili olarak, danışmanlar müşterileriyle kişisel bir ilişkiyi büyük ölçüde tercih ederler: Ankete katılanların %91'inden fazlası, %50'den fazla zaman diliminde müşterileri fiziksel olarak gördüklerini söylüyor. Bu, yeni teknolojilerin reddedildiği anlamına gelmiyor, daha ziyade bunun her şeyden önce ilişkisel bir çalışma olarak kaldığının doğrulanması anlamına geliyor.