Mali düzenleyici Bafin, banka müşterilerinden giderek daha fazla şikayet alıyor

RAM

New member



Artan ücretler, kötü hizmet, yavaş talep işleme: 2022’de binlerce tüketici bankaları hakkında mali düzenleyiciye şikayette bulundu.


Mali düzenleyici Bafin, bankalar ve finans kurumları hakkında giderek daha fazla şikayet kaydediyor. Bafin anketlerine göre 2022’de şikayet sayısı beşte bir oranında artarak 15.000’e yükseldi.


Tüketiciler en çok hesapların askıya alınması veya kapatılması, kartlarla ilgili sorunlar ve medeni hukuk konularından şikayetçi oldular. Tüketici hakları savunucuları ayrıca, örneğin İsviçre’nin büyük bankası Credit Suisse’i çevreleyen çalkantı nedeniyle müşteriler arasında artan sorgulamalar ve belirsizlik olduğunu bildiriyor.


Alman bankacılık sektörü şikayetlerin azaldığını söylüyor


Yerel finans kurumlarının çıkarlarını temsil eden Alman bankacılık sektörü, en son bankacılık kargaşasından sonra bile güven kaybı görmüyor. Talep üzerine bir sözcü, “Alman bankacılık piyasası son derece istikrarlı ve sağlam” diye açıklıyor. “Toplu iş hizmetleri sağlayan herhangi bir sektörde olduğu gibi, müşteri ile banka arasında anlaşmazlıkların çıktığı durumlar vardır.” 2021’den bu yana azalan şikayet sayısı görebilirsiniz.


Stuttgart tüketici merkezinde bankalar ve yaşlılık hükümleri uzmanı olan Niels Nauhauser, “Tüketicilerin bize giderek daha fazla soru sorması ve tavsiyemizi istemesi, enstitülere tamamen güvenmediklerinin kanıtıdır” diyor. Diğer federal eyaletlerden meslektaşları, prim tasarruf sözleşmelerindeki tek taraflı faiz oranı ayarlamalarına, yatırımlarda anlaşılmaz sürdürülebilirlik vaatlerine veya müşterinin açık rızası olmaksızın şart ve koşullarda yapılan değişikliklere karşı kararlar aldı.


Yüzde 31’i finans sektörüne çok az güveniyor veya hiç güven duymuyor


Federal Adalet Divanı’nın (BGH) Nisan 2021 tarihli, müşterinin açık rızası olmadan hesap ücretlerinin artırılamayacağına ilişkin kararı, finans kuruluşlarının nabzını tutuyor. Bir Alman endüstri derneğinden bir uzman, ister çevrimiçi bankacılıkta ister posta yoluyla Almanya’daki 110 milyondan fazla hesap sahibinin onayını almanın hem finansal hem de bürokratik açıdan finansal kurumlar için çok büyük bir yük olduğunu söylüyor.


BGH kararından önce, müşterilerin hüküm ve koşullarda yapılacak değişiklikler hakkında bilgilendirilmesi yeterliydi ve itiraz etmedikleri takdirde kabul edilmiş sayılırlardı.


Danışmanlık şirketi EY tarafından yapılan bir ankete göre, Almanların yüzde 31’i finans sektörüne çok az güveniyor veya hiç güven duymuyor. Bavyera Tüketici Danışma Merkezi mali konulardan sorumlu daire başkanı Sascha Straub, güven krizinin aynı zamanda endüstrinin koşulları defalarca kendi lehine ayarlamasından kaynaklandığını söylüyor.