Marka üreticileri fiyatları daha da artırmak istiyor

RAM

New member
Gıda fiyatları bu yıl çok arttı. Ancak Rewe patronu artık buna bir dur demek istiyor.


Gıda ticaretinde, tüketiciler başka bir fiyat artışı dalgasıyla tehdit ediliyor. Alman Basın Ajansı’ndan Rewe patronu Lionel Souque, “Yalnızca Almanya’da, Rewe Grubu olarak, ilk çeyrek için markalı şirketler için bir milyar avroyu aşan fiyat artışları masada” dedi. Perakende devi katılmayacak.


Yönetici, “Sektörün talep ettiği kadar fiyatları yükseltemeyiz ve artırmak istemiyoruz. İnsanların o kadar parası yok” dedi. Rewe, 2022 gibi erken bir tarihte, üreticilerin fiyat taleplerinin yarısından fazlasının hayata geçirilmesini zorlu pazarlıklarla engellemişti.

REWE Group CEO'su Lionel Souque (arşiv fotoğrafı): Önümüzdeki yıl gıda fiyatlarının yeniden yükselmesi bekleniyor.
REWE Group CEO'su Lionel Souque (arşiv fotoğrafı): Önümüzdeki yıl gıda fiyatlarının yeniden yükselmesi bekleniyor.

REWE Group CEO’su Lionel Souque (arşiv fotoğrafı): Önümüzdeki yıl gıda fiyatlarının yeniden yükselmesi bekleniyor. (Kaynak: sepp spiegl/imago-images-pictures)

Souque, “Özellikle büyük, uluslararası tüketim malları üreticileri mevcut durumda hala kar marjlarını artırmaya çalışıyor ve haklı olmayan fiyat artışları talep ediyorlar” dedi. Bu, çatışmalara ve bazen de teslimatın durması veya listeden çıkarma nedeniyle raflarda boşluklara yol açar. “Ama şirketlerin istediği şeyi kabul edersek, mağazalarımızdaki fiyat artışları şu ankinin iki katı olur ve zaten yeterince yüksek.”


Federal İstatistik Ofisi’ne göre, Kasım 2022’deki gıda fiyatları, Kasım 2021’e göre yüzde 21,1 daha yüksekti.


Bakkala açık mektup


Souque, “Spiegel” ile yaptığı bir röportajda, “Gıda fiyatları, emtia ve enerji fiyatlarını hafif bir gecikmeyle takip eder” diye açıklıyor. “Bu nedenle, önümüzdeki yıl muhtemelen yüzde 5’lik bir enflasyon daha göreceğiz, belki biraz daha fazla.” Souque, marka üreticilerine yönelik eleştirilerinde yalnız değil. Edeka patronu Markus Mosa da benzer bir açıklama yaptı.


Marka üreticilerinden oluşan bir dernek olarak Markenverband, Alman gıda ticaretine açık bir mektup yazarak iddiaları reddetti. İçinde, CEO Christian Köhler şunları yazdı: “Ticaret dünyasının bazı kesimlerinin, endüstrinin enflasyonun itici gücü olduğu suçlaması, gerçeklerle bariz bir şekilde çelişiyor.” Üreticilerin private label fiyatları son zamanlarda markalı firmaların fiyatlarından bile daha fazla arttı.


Rewe patronu, enflasyonun müşterilerin satın alma davranışını önemli ölçüde değiştirdiğini vurguladı. “İnsanlar kesinlikle daha fazla özel teklif satın alıyor. Özellikle markalı ürünlerdeki fiyat artışları onlar için çok yüksek olduğunda, giderek daha fazla özel markalı ürünlere geçiyorlar.” Ayrıca indirimli mağazalardan süpermarketlere göre daha fazla alışveriş yapma eğilimi vardır. Souque, “Spiegel” röportajında ”Avarice geri döndü, ancak insanlar bunun havalı olduğunu düşünmüyor” diyor. “Daha önce daha yüksek değerli ürünler satın alan insanlar şimdi daha düşük fiyat kategorisine giriyor.”