Mercedes karlılık açısından Tesla’yı solladı – çalışma araba şirketlerini karşılaştırıyor

RAM

New member



Araba üreticilerinin satışları artıyor – ancak karlar geride kalıyor. Bu, yeni bir araştırmanın sonucu. Sıralamada iki Alman üretici başı çekiyor.


Danışmanlık firması EY tarafından yapılan bir araştırmaya göre, dünyanın en büyük otomobil üreticileri son zamanlarda karlılıklarındaki kesintileri kabul etmek zorunda kaldı. Analize göre, yılın ilk çeyreğinde satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 19 arttı, ancak faiz ve vergi öncesi kâr (EBIT) yüzde 6,1 büyüme ile geride kaldı. Satışlar sadece yüzde dört arttı.


Faaliyet sonucunu satışlarla ilişkilendiren FVÖK marjı ile ölçülen kârlılık yüzde dokuzdan yüzde sekize düştü. İncelenen 16 otomobil üreticisi arasında yeni marj lideri, yüzde 14,7 FAVÖK marjı ile Stuttgart merkezli Mercedes-Benz şirketi oldu. Bunu yüzde 14,6 ile BMW ve yüzde 12,1 ile Kia izledi. Eski lider, elektrikli otomobil üreticisi Tesla ise yüzde 11,4 ile dördüncü oldu.


kazanırken patinaj izleri


EY’de Batı Avrupa mobilite bölümü başkanı Constantin Gall, “2021’in başından bu yana ilk kez, artık satışlar kadar hızlı artmayan karlarda yavaşlamanın net işaretlerini görüyoruz” dedi. duyuru. Piyasa normalleşiyor. Gall, “Yeni bir araba yakında geçen yıl olduğu gibi kıt bir mal olmayacak” dedi. Bu nedenle otomobil üreticilerinin piyasadaki yüksek araç fiyatlarını zorlaması ve indirimlerden vazgeçmesi giderek daha zor hale geliyor. “Bazı şirketler için hayal marjları günleri yakında sona erecek.”


Ayrıca, EY endüstri danışmanı Peter Fuss, çoğu üreticinin şu anda içten yanmalı motorlardan elektrikli araçlara göre çok daha fazla kar elde ettiğini söyledi. Üreticiler, elektrikli arabaların daha fazla üretmesini sağlamayı başarmalıdır. Ve: “Daha fazla maliyet disiplininden kurtulmanın bir yolu yok, aksi halde önemli ölçüde daha düşük karlılık için kalıcı bir tehdit var.”