RAM
New member
Eğlence devi Disney değişiyor. Video akışındaki ağır kayıplara rağmen Disney hisseleri uzun vadeli yatırımcılar için değerli olabilir.
Disney bu yıl 100. yaşını kutluyor. Şirket, 16 Ekim 1923’te Walt Disney ve kardeşi Roy tarafından Disney Brother Cartoon Studio adı altında kuruldu. Bu, dünyanın en büyük eğlence şirketlerinden birinin temelini attı. Filmlerin değişen izlenme ve yapım şekli, Disney’e bir yüzyıl boyunca yeni zorluklar sunmuştur. Ancak 26 Oscar ve 37 adaylıkla elde edilen başarılar ortada.
Korona salgını şirketin birçok alandaki planlarını sekteye uğratsa da işler son dört yılda durgunlaştı. Ancak Disney, yüksek kayıplara rağmen krizi iyi atlattı. Ancak 45 milyar dolar civarında uzun vadeli borç birikti. Disney’in gerçekten bir krizde olup olmadığı ve yatırımcılar için neden değerli olabileceği: Perde arkasına bakmanın zamanı geldi.
Disney evreni
Disney, film yapım şirketleri ve film haklarından oluşan eşsiz bir evren yarattı. Her şey 1928 yılında kurucusu ve illüstratörü Walter Elias “Walt” Disney’in karikatürleriyle başladı. Kült karakterler Mickey Mouse, Donald Duck, Goofy ve Pluto dünyaca ünlü oldu ve yıllarca Disney markasını temsil etti. Bunu “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler”, “Pinokyo”, “Bambi”, “Külkedisi”, “Uyuyan Güzel” ve “Aslan Kral” gibi küresel hitler takip etti. Disney, her çocuğun tanıdığı en başarılı küresel markalardan biri haline geldi.
Eskiden izleyicilerin favorisi olan Pamuk Prenses, Cinderella ve Alice Harikalar Diyarında artık yetişkinleri de hedef alan canlı aksiyon filmleri haline geldi. Vizyoner, yönetmen ve yazar James Cameron ve yapım şirketi 20th Century Fox, 3D film serisi “Avatar” ile küresel gişe rekorları kıran en başarılı iki filme imza attı. Eylül sonu itibarıyla ikinci kısımdan elde edilen gelir 2,32 milyar dolara (2,2 milyar euro) ulaştı.
İlk bölüm olan “Avatar – Pandora’ya Gidiş” yaklaşık 2,9 milyar ABD doları (2,75 milyar euro) hasılat yaparak tarihteki en büyük (finansal) sinema başarısı oldu. Devam filminin 250 milyon ABD doları tutarındaki yapım maliyeti düşüldüğünde, ikinci bölüm, yüksek sinema ve mali çabaya rağmen veya belki de bu çaba nedeniyle, tüm zamanların en başarılı on filmi arasında (gişe hasılatına göre) üçüncü sırada yer almayı başardı. Film serisinin üçüncü ve dördüncü bölümleri şimdiden planlanıyor.
Küresel marka dünyası
Disney’in 2019 yılında medya şirketi 21th Century Fox’u satın alıp Walt Disney Company’ye devrettiğini pek çok kişi muhtemelen bilmiyor. 21th Century Fox, en ünlü filmleri, film dizileri ve franchise’ları arasında şu isimlerin yer aldığı 20th Century Studios oldu: “Yıldız Savaşları”, “Titanik”, “Buz Devri”, “X-Man”, “Zor Ölüm”, “Alien” , “Maymunlar Gezegeni”, “Simpsonlar”, “Amerikalı Baba”, “Modern Aile”, “Stok X.”
Animasyonlar, animasyon filmler ve şovların yanı sıra Disney, zaman içinde portföyünü kademeli olarak genişletti. 1955’te ilk Disney tema parkı Anaheim, Kaliforniya’da açıldı. Bunu 1971’de Florida’daki parklar, 1983’te Japonya, 2002’de Fransa ve 2016’da Çin’deki parklar izledi.
1995 yılında, filo hayranlarının yüzen Disney saraylarında okyanusları aşabileceği Disney Cruise Line kuruldu. “Tarzan”, “Güzel ve Çirkin”, “Küçük Deniz Kızı”, “Aladdin” ve “Mary Poppins” filmleri dünya çapında düzenli olarak müzikal olarak sahneleniyor. New York Times bir zamanlar Disney evreninde güneşin asla batmadığını yazmıştı.
Disney+ yayın platformu
Disney, 2019’da çevrimiçi bir video kitaplığı ve isteğe bağlı video hizmeti olarak Disney+ yayın platformunu başlattı. Bir yıl sonra, sinema ve tiyatroların kapalı olduğu bir dönemde, iş alanının büyük atılım yapmasına yardımcı olan da tam olarak buydu. Diğer TV sağlayıcıları büyük paralara lisans satın almak zorunda kalırken Disney’in film dolabında zaten her şey vardı.
Disney, 2006-2019 yılları arasında Pixar, Marvel ve Lucasfilm Ltd. gibi efsanevi film stüdyolarını satın aldı; buna “Toy Story”, “X-Man”, “Avengers”, “Indiana Jones”, “Star Wars” gibi gişe rekorları kıran filmlerin tüm film hakları da dahil. ” ve yeterli akış içeriği sağlayan “Karayip Korsanları”. Sırasıyla 1,28 milyar dolar ve 1,45 milyar dolar (1,38 milyar euro) gişe hasılatı elde eden “Frozen 1 & 2” gibi kendi yapımları, DVD pazarına ek olarak yayın platformu aracılığıyla da üçüncü kez özel olarak kullanılabilecek.