Mirafiori'de kendiliğinden grev, işçiler toplantıların ardından yürüyor

Muqe

New member
İşçileri Mirafiori kollarını kavuştururlar. Torino fabrikasının karoserinin ikinci vardiyasında çalışan işçiler, sendika toplantılarının ardından kendiliğinden greve başladı. Fiom fabrikada. 500 elektrik hattındaki işçiler fabrikanın 2. Kapısından çıktı. “İşçiler endişeli, kurumlara kesin bir sinyal göndermek istiyorlar. Mirafiori kapanamaz” diyorlar Torino Fiom'un genel sekreteri Edi Lazzi ve Piedmont CGIL'in bir numarası Giorgio Airaudo. Bu, hükümet ile Stellantis arasındaki gerilimden ve hepsinden önemlisi röportajdan sonra hoşgörüsüzlüğün ilk işaretidir. CEO Carlos Tavares'in ile Bloomberg Devlet teşvik politikalarının olumsuz etkileri üzerine. Yetersiz olması durumunda işleri ve fabrikaları riske atabilecek sübvansiyonlar Mirafiori Kuzeye ve Pomigliano d'Arco güneye. CGIL metal işçileri sendikası tarafından düzenlenen toplantılarda bazı mavi yakalılar, “Çiftçilerin yaptığı gibi harekete geçelim. Gelecek belirsiz ve bize yanıt vermiyorlar” diyor. Airaudo toplantıda, “Elimizdeki bilgilere göre Mirafiori'nin artık 2027'den itibaren ürünleri olmayacak” dedi. “Levante baharda kullanımdan kaldırılacak (bugün itibariyle günde 20 araba), Maseratiler 2027/'28'e ertelendi (günde 10 araba), elektrikli 500 önümüzdeki Pazartesi'den itibaren yedi hafta boyunca tek vardiyada çalışacak işten çıkarma (günde 220 araba). Gözlemlediği bu rakamlarla, eğer yeni ürünler gelmezse ve Avrupa pazarında trend tersine dönmezse, Mirafiori'de üretim bir nebze azalacak. İşten çıkarma fonu, istihdam toplam şantiye sayısı 20.000'den 12.000'e çıktı. Son yıllarda 1.500 çalışan, teknisyen ve mühendis istifa veya 120 bin euro teşvikli istifa nedeniyle şirketten ayrıldı. Yeter artık Mirafiori için bir plan istiyoruz Fim, Fiom ve Uilm'in ortak platformunun talebi üzerine bizi 200.000 araca götürün ve önümüzdeki on yıl için istihdam garantisi verin. 'Mirafiori davası' ulusal bir dava haline gelmeli, Paris ve Roma bununla ilgilenmeli.” Fiom'a göre “Belediyeden Bölgeye kadar yerel kurumlar, elektrikli otomobil ve İtalya'ya gelebilecek diğer üreticiler için bölgemizi Stellantis'e karşı rekabetçi hale getirecek araçlarla üzerlerine düşeni yapmalı. Stockholm sendromundan çıkmalıyız. Artık geleceğimize bakacak bir aile olmayacak.”

Stellantis, sendikalar Meloni ve Tavares ile bir toplantı talep ediyor. Elkann, Mattarella ve Giorgetti'yi görüyor



kaydeden Diego Longhin

06 Şubat 2024



Geçen hafta CEO Tavares ile yaşanan uzaktan görüşmenin ardından Stellantis konuya müdahale etti. Ticaret ve İtalya Yapımı Bakanı Adolfo Urso: Hayata geçirmekte olduğumuz yeni teşvik planı “her şeyden önce ülkemizde uygulanabilecek modellere yönelik”. Ve ekliyor: “Şirketin kendi belirlediği ve tüm ofislerinde belirttiği hedeflere yanıt vereceğini umuyoruz, çünkü ülkemizde otomobil üretim planına yeterli yanıt verilmesi gerektiği açıktır” veya gelecek yıl otomotiv fonunun kaynakları “tüketimi değil, üretimi teşvik etmek için kullanılacak”.


Otomobil endüstrisi

Elkann: “İtalya'da kendimizi güçlendirmeyi hedefliyoruz” Meloni, Tavares'e saldırdı



kaydeden Diego Longhin

06 Şubat 2024



Urso, Stellantis'le olan ilişkisine ilişkin şunları söylüyor: “Elkann'la sanırım yılda üç kez tanıştım. Önce bakanlıkta, ardından Fransa'da, sonra onu uzaktan gördüm ve birkaç görüşme yaptık. Tavares'le de aynı şey oldu. Orada da vardı. bu büyük İtalyan ve çok uluslu gerçeklikle, olması gerektiği gibi, titiz bir diyalogdur”. Gelecek hafta Stellantis masasındaki beş çalışma grubu, Otomotiv masasına paralel hareket ederek devam edecek. Urso, “Bizimki, olması gerektiği gibi, üretimi ve İtalyanlığı geliştirmeye yönelik sürekli bir şantiyedir”, diyor.