Modada çetecilik, Antitrust bile Armani ve Dior şirketlerinin tüketicileri aldattığını ortaya koyuyor

Muqe

New member
Antitröst Kurumu ayrıca Armani ve Dior'da Gdf tarafından yapılan denetimlerle moda sektöründeki çete rezilliği olgusuna da ışık tutuyor.

Rekabet ve Piyasa Kurumu da Cumhuriyet Savcılığı ve Milano Mahkemesi'nin yürüttüğü çalışmaları takiben, Armani Grubu'na bağlı bazı şirketler (Giorgio Armani SpA ve GA Operations SpA) ve Dior Grubu'na bağlı diğer şirketler (Christian Dior Couture SA, Christian Dior Italia Srl ve Manufactures Dior Srl) hakkında, giyim eşyaları ve aksesuarlarının tanıtımı ve satışında olası yasadışı davranışTüketici Kanunu hükümlerine aykırı olarak.

Kurum bir notta “her iki durumda da, Şirketler, özellikle tedarikçilerindeki çalışma koşulları ve yasalara uyum konusunda gerçek dışı etik ve sosyal sorumluluk beyanlarında bulunmuş olabilirler“.

Modada çete rezaleti, savcının incelemesi altında bir düzine şirket daha



Yazan: Ilaria Carra ve Rosario Di Raimondo

11 Haziran 2024



Temel olarak, piyasa şerifleri bu paradoksu açıkça görmek istiyorlar: bir yandan, aslında, şirketler “zanaatkarlığı ve işçiliğin mükemmelliğini vurgulamış olacaklardı. Bu beyanlar ışığında, şirketler bazı giyim eşyaları ve aksesuarları üretmek için yetersiz ücretler alacak işçileri çalıştıran laboratuvarlardan ve fabrikalardan malzeme kullanacaklardı”.

Savcılığın göz yumduğu modadaki çeteleşmenin pratikte tüketiciyi aldatma anlamında da sonuçları olacaktır.

“Ayrıca -Antitrust'a göre- yasal sınırların ötesinde çalışma saatleri ve yetersiz sağlık ve güvenlik koşulları altında çalışacaklar; bu da şirketlerin övündükleri üretim mükemmelliği seviyelerinin aksine olacak”.

Armani Group, “kurumsal iletişimin bazı yönleriyle ilgili olabilecek iddia edilen haksız ticari uygulamalar için işlemlerin başladığını kabul ettiğini” duyurdu. İlgili şirketler, işlem Otoritesi ile tam işbirliğini garanti ediyor, özetlenen hipotezlerin asılsız olduğunu düşünüyor ve soruşturmaların olumlu bir sonuca ulaşacağından eminler”.