Muqe
New member
ROMA — Çevresel açıdan bakıldığında, otomobiller ve ticari araçlarda Euro 7 standardına ulaşmaya yönelik, Avrupa Komisyonu tarafından öne sürülen hipotezle karşılaştırıldığında daha hafif bir anlaşmaya varılması. Dün Brüksel’de bir araya gelen 27 AB ülkesinin iş ve kalkınma bakanları metin üzerinde anlaşmaya vardı. Daha sonra nihai belgeye ulaşmak için bu belgenin Komisyon ve Parlamentonunkilerle karşılaştırılması gerekecektir.
Birlik hükümetlerinin çoğunluğunun talimatı açıktır: İnce parçacıklar ve nitrojen oksit emisyonlarına ilişkin yürürlükteki standartlara kıyasla hedefleri artırmayın. Üreticilerin taleplerini karşılayın. Stellantis’ten Renault’ya, Volkswagen’den BMW’ye kadar sadece birkaç şirket ve otomotiv ticaret birlikleri, elektrikli mobiliteye geçiş için 2035’ten başlayarak belirlenen son tarihleri dikkate alarak planlanan yatırımları azaltmak için harekete geçti. Bakanlar, üreticilerin talep ettiği gibi Euro 7’yi reddedecek kadar ileri gitmediler, dolayısıyla sonunda motorların yeniden onaylanması gerekecek, ancak emisyon standartları Euro 6’nın en son versiyonuyla aynı kalacak ve orada da var. Bu, otomobiller için 2025’ten 2027’ye, kamyonetler için ise dört yıl olmak üzere yürürlüğe girme süresinin kaymasıdır; silindirler üzerinde yapılan testlerin yolda değil laboratuvarda tutulması. Euro 7 ile getirilen yeni unsurlar olan fren ve lastiklerden kaynaklanan partikül madde ve pil ömrüne ilişkin kısım da bakanlar tarafından doğrulandı.
Avrupa, elektrikli otomobiller ve filolar ağustos ayında satışları artırdı
kaydeden Diego Longhin
20 Eylül 2023
Siyasi düzeyde, Avrupa Parlamentosu’nun yenilenmesine yönelik oylamadan birkaç ay sonra, krizler ve iş dünyasının talepleri nedeniyle tüm yeşil düzenlemelerin yavaşlatılmasını isteyen değişken bir çoğunluk giderek artıyor. Sadece Brüksel’de olmayan bir hareket. Geçtiğimiz hafta Birleşik Krallık, içten yanmalı motorlara yönelik yasağı 2030’dan 2035’e beş yıllığına kaydırdı. Dünkü Konsey’inki gibi seçimler, çevre örgütleri ve dernekler tarafından damgalandı.
yeşil teşvikler
Giorgetti %110 Süper Bonusu iptal etti: “Uzatmalar yeter”
kaydeden Rosaria Amato
14 Eylül 2023
Toplantıya başkanlık eden İspanya’nın önerdiği ve İtalya’nın da desteklediği öneri, diğer AB ülkeleri tarafından büyük çoğunlukla oylandı; Almanya, Avusturya, Lüksemburg ve Danimarka ile Hollanda’dan oluşan azınlık ise çekimser kaldı. Ticaret ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso da bunun İtalya için bir başarı olduğunu iddia ediyor: “Akıl ideolojiye, İtalyan sorumluluk çizgisine, somutluğa ve pragmatizme galip geldi. Çevresel ve teknolojik ikili geçişi Avrupalı işletmelerin, çalışanların ve vatandaşların ihtiyaçlarıyla birleştiren doğru yoldayız.” Euro 7 standardının babası, Avrupa İç Pazar Komiseri Thierry Breton, bu durumun olumlu olduğunu düşünüyor. bakanlar bir anlaşmaya vardılar ve bu konuda yorum yapmıyorlar, ancak “egzoz kirliliği konusunda Konseyin Komisyon’unkinden daha az iddialı bir yaklaşım üzerinde anlaştığını” belirtiyor.
Rapor
Yeşil İtalya yavaşlıyor ve döngüsel ekonomideki liderliğini kaybediyor
kaydeden Luca Fraioli
13 Eylül 2023
Acea, yön değişikliğinden memnun ancak AB üreticiler birliği, yatırımların elektriğe yoğunlaştığı bir aşamada hala kapsamın genişletilmesini istiyor: «Devletlerin konumu, Komisyon teklifiyle karşılaştırıldığında orantısız bir iyileşmeyi temsil ediyor, Acea’nın genel müdürü Sigrid de Vries, endüstri ve müşteriler için maliyetler ve sınırlı çevresel faydalar” şeklinde açıklıyor. İtalya’da Anfia’nın bir numarası Roberto Vavassori, “devletler tarafından önerilen düzeltici önlemlerin doğru olduğunu” söylüyor. Pragmatik İtalya ve diğer devletlerin akılcı yaklaşımları, Avrupa’da ideolojiler olmadan tartışmanın ve karar vermenin mümkün olacağı umudunu doğuruyor.”
Birlik hükümetlerinin çoğunluğunun talimatı açıktır: İnce parçacıklar ve nitrojen oksit emisyonlarına ilişkin yürürlükteki standartlara kıyasla hedefleri artırmayın. Üreticilerin taleplerini karşılayın. Stellantis’ten Renault’ya, Volkswagen’den BMW’ye kadar sadece birkaç şirket ve otomotiv ticaret birlikleri, elektrikli mobiliteye geçiş için 2035’ten başlayarak belirlenen son tarihleri dikkate alarak planlanan yatırımları azaltmak için harekete geçti. Bakanlar, üreticilerin talep ettiği gibi Euro 7’yi reddedecek kadar ileri gitmediler, dolayısıyla sonunda motorların yeniden onaylanması gerekecek, ancak emisyon standartları Euro 6’nın en son versiyonuyla aynı kalacak ve orada da var. Bu, otomobiller için 2025’ten 2027’ye, kamyonetler için ise dört yıl olmak üzere yürürlüğe girme süresinin kaymasıdır; silindirler üzerinde yapılan testlerin yolda değil laboratuvarda tutulması. Euro 7 ile getirilen yeni unsurlar olan fren ve lastiklerden kaynaklanan partikül madde ve pil ömrüne ilişkin kısım da bakanlar tarafından doğrulandı.
Avrupa, elektrikli otomobiller ve filolar ağustos ayında satışları artırdı
kaydeden Diego Longhin
20 Eylül 2023
Siyasi düzeyde, Avrupa Parlamentosu’nun yenilenmesine yönelik oylamadan birkaç ay sonra, krizler ve iş dünyasının talepleri nedeniyle tüm yeşil düzenlemelerin yavaşlatılmasını isteyen değişken bir çoğunluk giderek artıyor. Sadece Brüksel’de olmayan bir hareket. Geçtiğimiz hafta Birleşik Krallık, içten yanmalı motorlara yönelik yasağı 2030’dan 2035’e beş yıllığına kaydırdı. Dünkü Konsey’inki gibi seçimler, çevre örgütleri ve dernekler tarafından damgalandı.
yeşil teşvikler
Giorgetti %110 Süper Bonusu iptal etti: “Uzatmalar yeter”
kaydeden Rosaria Amato
14 Eylül 2023
Toplantıya başkanlık eden İspanya’nın önerdiği ve İtalya’nın da desteklediği öneri, diğer AB ülkeleri tarafından büyük çoğunlukla oylandı; Almanya, Avusturya, Lüksemburg ve Danimarka ile Hollanda’dan oluşan azınlık ise çekimser kaldı. Ticaret ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso da bunun İtalya için bir başarı olduğunu iddia ediyor: “Akıl ideolojiye, İtalyan sorumluluk çizgisine, somutluğa ve pragmatizme galip geldi. Çevresel ve teknolojik ikili geçişi Avrupalı işletmelerin, çalışanların ve vatandaşların ihtiyaçlarıyla birleştiren doğru yoldayız.” Euro 7 standardının babası, Avrupa İç Pazar Komiseri Thierry Breton, bu durumun olumlu olduğunu düşünüyor. bakanlar bir anlaşmaya vardılar ve bu konuda yorum yapmıyorlar, ancak “egzoz kirliliği konusunda Konseyin Komisyon’unkinden daha az iddialı bir yaklaşım üzerinde anlaştığını” belirtiyor.
Rapor
Yeşil İtalya yavaşlıyor ve döngüsel ekonomideki liderliğini kaybediyor
kaydeden Luca Fraioli
13 Eylül 2023
Acea, yön değişikliğinden memnun ancak AB üreticiler birliği, yatırımların elektriğe yoğunlaştığı bir aşamada hala kapsamın genişletilmesini istiyor: «Devletlerin konumu, Komisyon teklifiyle karşılaştırıldığında orantısız bir iyileşmeyi temsil ediyor, Acea’nın genel müdürü Sigrid de Vries, endüstri ve müşteriler için maliyetler ve sınırlı çevresel faydalar” şeklinde açıklıyor. İtalya’da Anfia’nın bir numarası Roberto Vavassori, “devletler tarafından önerilen düzeltici önlemlerin doğru olduğunu” söylüyor. Pragmatik İtalya ve diğer devletlerin akılcı yaklaşımları, Avrupa’da ideolojiler olmadan tartışmanın ve karar vermenin mümkün olacağı umudunu doğuruyor.”