Muqe
New member
ROMA – «Bakan Urso'nun başlattığı paket en iyi plandır teşvikler İtalya'nın şimdiye kadar sahip olduğu şey. Büyük, dengeli ve neredeyse 1 milyar bağışla. Ve yardımcı olacak üretilen otomobillerin hacmini artırmak genel düzeyde, İtalya'da monte edilmiş arabalar olsun ya da olmasın. Çünkü teşvik reklam şahsına, daha doğrusu reklam şirketine verilemez.” Stefano Aversa, küresel başkan yardımcısı ve yönetim danışmanlığı şirketi AlixPartners'ın EMEA başkanı“Batı Avrupa pazarında tahminlerin 2030 yılına kadar yılda %2-3 oranında bir düşüşe işaret ettiği” göz önüne alındığında, Meloni hükümetinin başlattığı tedbirlere ve otomobilin geleceğine ilişkin gerekçeler açıklandı.
Aversa, bir teşvik planı oluşturmak için hangi kriterler kullanılıyor?
«Bu durumda asıl mesele, yayılan CO2'nin azaltılması olmalıdır. Geçmişten farklı olarak, elektrikli araçlara yönelik daha az ideolojik bir yaklaşım mevcut; eski araçların hurdaya çıkarılması ve yalnızca akülü araçların değil, aynı zamanda daha düşük emisyonu garanti eden benzinli veya Euro 6 hibrit araçların satın alınması teşvik ediliyor.”
Bu geç teşvikler Stellantis Tavares'in CEO'sunun şikayet ettiği gibi mi?
“Geçmişe kıyasla eleştirileri doğru buluyorum ama bu paketten şikayet etmek yersiz görünüyor. Bir sorun var, ancak. Bu teşviklerin bir an önce yürürlüğe girmesi gerekiyor, aksi takdirde ilk çeyrekte tüketicilerde bekle-gör etkisi yaşanma riski var.”
Tavares: Mirafiori ve Pomigliano, Meloni hükümetinin politikaları nedeniyle risk altında. Urso: “Eğer Tavares Stellantis'te devleti istiyorsa bunu tartışmaya hazırız”
kaydeden Diego Longhin
01 Şubat 2024
Urso'ya göre sübvansiyonlar İtalya'daki üretimi desteklemeli. Mümkün?
“Arabaya teşvik veremezsiniz. Önlemi yönlendirecek kriterleri olan bir sistemi inceleyebilirim, ancak bu her zaman genel kalır, öyle ki üreticiler daha sonra fiyat indiriminden başlayarak, uygunsa katkıdan yararlanmanın bir yolunu bulurlar. Fabrikaya ya da şirkete, eğer bir dönüşüm ya da teknolojik gelişme planı varsa, doğrudan sübvansiyonlarla destek oluyorum. Teşviklere paralel giden sanayi politikası müdahaleleri alternatif değil.”
Araba teşvikleri, ikinci el araba alımına 2 bin euro katkı. Ocak ayında pazar yüzde 10,6 büyüdü
kaydeden Diego Longhin
01 Şubat 2024
İtalyan Devleti Stellantis'in başkentine girmeli mi?
«2019'dan 2023'e kadar Avrupa üretimi %100 olurken, İtalya üretimi %19'dan %21'e çıktı. Ve daha da artacak. Fransa'da bu oran %28'den %20'ye, İspanya'da ise %21'den %27'ye çıktı. İber hükümetinin hissedar olup olmadığını bilmiyorum. Bu nedenle, İspanya'nın yaptığı gibi, üretimi çekmek veya diğer otomobil üreticilerini çekmek ve yeni kan getirmek için gerekli koşulları yaratmak daha iyidir. İtalya, Stellantis'in Cinderella'sı değil, sadece rakamlara bakın. Tıpkı zor durumdaki bir şirketin sermayesine yatırım yapılması gerekmedikçe, İtalyan Devletinin hissedarlar arasına girmesi de haklı görülmeyeceği gibi”.
Aversa, bir teşvik planı oluşturmak için hangi kriterler kullanılıyor?
«Bu durumda asıl mesele, yayılan CO2'nin azaltılması olmalıdır. Geçmişten farklı olarak, elektrikli araçlara yönelik daha az ideolojik bir yaklaşım mevcut; eski araçların hurdaya çıkarılması ve yalnızca akülü araçların değil, aynı zamanda daha düşük emisyonu garanti eden benzinli veya Euro 6 hibrit araçların satın alınması teşvik ediliyor.”
Bu geç teşvikler Stellantis Tavares'in CEO'sunun şikayet ettiği gibi mi?
“Geçmişe kıyasla eleştirileri doğru buluyorum ama bu paketten şikayet etmek yersiz görünüyor. Bir sorun var, ancak. Bu teşviklerin bir an önce yürürlüğe girmesi gerekiyor, aksi takdirde ilk çeyrekte tüketicilerde bekle-gör etkisi yaşanma riski var.”
Tavares: Mirafiori ve Pomigliano, Meloni hükümetinin politikaları nedeniyle risk altında. Urso: “Eğer Tavares Stellantis'te devleti istiyorsa bunu tartışmaya hazırız”
kaydeden Diego Longhin
01 Şubat 2024
Urso'ya göre sübvansiyonlar İtalya'daki üretimi desteklemeli. Mümkün?
“Arabaya teşvik veremezsiniz. Önlemi yönlendirecek kriterleri olan bir sistemi inceleyebilirim, ancak bu her zaman genel kalır, öyle ki üreticiler daha sonra fiyat indiriminden başlayarak, uygunsa katkıdan yararlanmanın bir yolunu bulurlar. Fabrikaya ya da şirkete, eğer bir dönüşüm ya da teknolojik gelişme planı varsa, doğrudan sübvansiyonlarla destek oluyorum. Teşviklere paralel giden sanayi politikası müdahaleleri alternatif değil.”
Araba teşvikleri, ikinci el araba alımına 2 bin euro katkı. Ocak ayında pazar yüzde 10,6 büyüdü
kaydeden Diego Longhin
01 Şubat 2024
İtalyan Devleti Stellantis'in başkentine girmeli mi?
«2019'dan 2023'e kadar Avrupa üretimi %100 olurken, İtalya üretimi %19'dan %21'e çıktı. Ve daha da artacak. Fransa'da bu oran %28'den %20'ye, İspanya'da ise %21'den %27'ye çıktı. İber hükümetinin hissedar olup olmadığını bilmiyorum. Bu nedenle, İspanya'nın yaptığı gibi, üretimi çekmek veya diğer otomobil üreticilerini çekmek ve yeni kan getirmek için gerekli koşulları yaratmak daha iyidir. İtalya, Stellantis'in Cinderella'sı değil, sadece rakamlara bakın. Tıpkı zor durumdaki bir şirketin sermayesine yatırım yapılması gerekmedikçe, İtalyan Devletinin hissedarlar arasına girmesi de haklı görülmeyeceği gibi”.