Para dolapta asılı

RAM

New member
Yüksek fiyatlar ve sürdürülebilirlik konusunda daha fazla farkındalık: Giderek daha fazla sayıda Alman kullanılmış araç alıp satıyor. Pazar segmenti büyüyor ve H&M gibi büyük oyuncular da dahil olmak istiyor.


Bir dolap dolusu giysi ama giyecek hiçbir şey yok – birçok insan bu duyguyu bilir. Aynı zamanda, özellikle geçen yıl hayatın her alanında fiyatlar arttığı için yeni giysiler çok paraya mal oldu. Bazı yenilikçi girişimciler bu ikilemden bir iş fikri çıkardı: ikinci el moda için çevrimiçi mağazalar.


Sellpy çevrimiçi mağazasının Almanya patronu Anna Geyer, t-online ile yaptığı bir röportajda, “Her iki taraf için de buna değer. Bazıları daha ucuza alıyor, diğerleri ek gelir sağlıyor” diyor. Çünkü dolaplarda adeta askılarda asılı nakit paralar var.


Sellpy tarafından yapılan temsili bir anketin gösterdiği gibi, birçok Alman’ın düzinelerce kullanılmamış giysisi var. Üç kişiden biri, artık giymedikleri ondan fazla eşyası olduğunu söyledi. Ankete katılanların yüzde 17’si için bu giyilmemiş parçalar tek başına 500 Euro’dan fazla değere sahip. Gıda ve kira fiyatlarının yüksek olduğu ve enflasyon oranının hala yüzde 7,2 olduğu bir dönemde bu, giderek daha ilginç bir kaynak haline geliyor.


İkinci el pazarı büyüyor, Ebay ve Momox gibi tanınmış platformların yanı sıra büyük moda markaları da katılmak istiyor. Sellpy, 2014 yılında İsveç’te kuruldu ve moda devi H&M’e ait. Şirket, web sitesinde her hafta 250.000 giyim eşyası yayınlıyor. Halihazırda toplam 10 milyon ürün bu şekilde satıldı. Şirket 2020’den beri Almanya pazarında yer edinmeye çalışıyor. 2021’de Avusturya eklendi.


Birçok insan çabayla ertelenir


“İkinci el satışta en büyük engel çabadır. İnsanlar kendilerine şunu soruyor: Kendi başıma satış yapmak için zamanım ve boş zamanım olsun istiyor muyum yoksa bunu benim yerime başkasının yapmasına mı izin vereyim?” Geyer’i açıklıyor. Bu nedenle Sellpy’deki vaat şudur: İkinci el, ancak basit. Sellpy, bit pazarında saatler harcamak veya sonsuza kadar Ebay’de fiyat pazarlığı yapmak yerine satıcılara bir çanta gönderir.

Anna Geyer, Sellpy'nin Almanca konuşulan ülkelerdeki işlerini yönetiyor.
Anna Geyer, Sellpy'nin Almanca konuşulan ülkelerdeki işlerini yönetiyor.

Anna Geyer, Sellpy’nin Almanca konuşulan ülkelerdeki işlerini yönetiyor.

Satılacak tüm giyim eşyaları çantaya paketlenip gönderilir. Giysiler, İsveç ve Polonya’daki büyük depolarda sınıflandırılır, fotoğraflanır ve fiyatlandırılır. Geyer, “Tezgâhtar kadınlar hemen bir başarı duygusuna kapılırlar, çünkü satış onlara dolaplarında daha fazla yer sağlar,” diyor.


Sıralama ve fotoğraflama işlemlerini Sellpy’nin yapması da komik durumlara yol açıyor. Geyer, “Bazen çantalarımıza garip şeyler geliyor: araba lastiklerinden lavabolara kadar pek çok sürpriz bizi etkiledi” diyor. “Başka bir sefer Münihli bir badem satıcısı yanlışlıkla 800 avroluk bir çanta gönderdi. Daha sonra onun kazandığı ortaya çıktı ve biz de ona parayı gönderebildik.”


Bu zaten bir trend dönüşü mü?


Bunun sadece kısa ömürlü bir yutturmaca mı yoksa bir trend tersine dönüşü mü olduğunu görmek için kalır. Uzmanlar şüpheci: Örneğin, ekonomide daha fazla sürdürülebilirlik için çalışan bir vakıf olan Değişen Pazarlar Vakfı, 2021 raporunda ortalama bir tüketicinin 15 yıl öncesine göre yüzde 60 daha fazla giysi satın aldığı ve her bir parçanın yalnızca yarısının satın aldığı sonucuna vardı. giysiler çok uzun süre giyilir. Ve bu eğilimin devam etmesi muhtemeldir.


Tahmin: 2015’te 62 milyon ton olan küresel moda üretimi, 2030’da 102 milyon tona çıkabilir. Dolayısıyla, ikinci el çevrimiçi mağazalardaki patlamanın bu değerlendirmeyi değiştirip değiştirmeyeceği henüz belli değil.


Yeni bir konsept değil, yeni ilgi


Kullanılmış eşyaları yeniden satma konsepti yeni değil. Bit pazarları ve tasarruf mağazaları uzun zamandır ortalıkta. Bununla birlikte, son yıllarda oradan alışveriş yapmak mutlaka “havalı” olarak görülmedi – sözde “hızlı moda” da bunda rol oynadı. 1990’lardan bu yana hızlanan moda endüstrisinin çeşitli yönleri şu şekilde tanımlanıyor: Örneğin, yeni koleksiyonların giderek daha hızlı bir şekilde birbirini takip etmesi, her bir giysi parçasının kullanım ömrünün kısalması ve genellikle tek tek parçaların çok ucuz olması gerçeğiyle birlikte. ve kötü yapılmış.