Patron, Çin'den devralınmayı bir fırsat olarak görüyor

RAM

New member



Otomotiv tedarikçisi Leoni, Çinli Luxshare şirketi tarafından devralınmak üzere. CEO Klaus Rinnerberger bunu gelecek için büyük bir fırsat olarak görüyor.


Nürnbergli otomotiv tedarikçisi Leoni, Çinli Luxshare şirketi tarafından devralınmak üzere. Leoni'nin CEO'su Klaus Rinnerberger, devralımı sadece finansmandan çok daha fazlası olarak görüyor. Rinnerberger, Reuters haber ajansına Cuma günü yayınlanan bir röportajda “Luxshare ile ortaklığın Leoni'nin başına gelebilecek en iyi şey olduğuna inanıyorum” dedi. Orijinal beklentilerin aksine, Alman otomotiv endüstrisindeki müşteriler Çinli ortağa olumlu tepki verdi.


Luxshare bilgisayar kabloları üretiyor ve ayrıca Apple için parçalar üretiyor, ancak artık aynı zamanda büyük bir araba kabloları tedarikçisi. Bu yeni ortakla Leoni artık Çin otomobil pazarında daha güçlü bir yer edinmek istiyor. Avrupa'da Leoni kendi alanında pazar lideri, ancak Rinnerberger geleceği öncelikle Asya'da görüyor: “Avrupa otomobil pazarı önümüzdeki birkaç yıl içinde en düşük büyümeyi gösterecek; büyüme öncelikle Asya'da gerçekleşecek.”


Yatırımcı Stefan Pierer'in yakın sırdaşı Rinnerberger, kısmi satışın Çinli Luxshare şirketine yapılmasını savundu. Pierer, Leoni'yi bir buçuk yıl önce StaRUG süreciyle 150 milyon euro karşılığında devraldı ve onu iflastan kurtardı. Şirket agresif bir büyüme rotasına girmiş ve 1,5 milyar avroluk borç yükünün altında inliyordu.


Luxshare'in yüzde 50,1'inin satışı ve kârlı kablo bölümünün bağlı kuruluş Time Interconnect'e tamamen devredilmesi, şirketin borçlarının azaltılmasını amaçlıyor. Rinnerberger, gelirlerin büyük kısmının Pierer'e değil bankalara gittiğini vurguladı. Pierer, Luxshare ile uzun vadeli bir ortaklık planlıyor. Rinnerberger, başlangıçta bir yılla sınırlı olan sözleşmesini 2027'ye kadar uzattı: “Bu şirketi tekrar yoluna sokmaktan gerçekten keyif alıyorum.”


Leoni, zayıf otomotiv endüstrisi nedeniyle zarar etmeye devam ediyor. Rinnerberger şöyle açıkladı: “Yeniden yapılanma programımızı genişlettik ve hükümlerin bizi 2024'te tekrar kırmızıya itmesini bekliyoruz.” Ancak Leoni, 2025 yılına kadar daha iyi sonuçlar elde etmek istiyor. Yeniden yapılanma aynı zamanda iş gücü üzerinde de baskı yaratıyor: 400'ü Almanya'da olmak üzere dünya çapında üretim dışında yaklaşık 4.500 işten çıkarıldı.