Perakende grubu kırmızıya kayar

RAM

New member



Enflasyon giderek daha fazla tüketiciyi tasarruf etmeye zorluyor. Perakende grubu Otto da artık bunun etkilerini hissediyor.


Rusya’nın Ukrayna’ya saldırmasının ardından yüksek enflasyon ve durgun tüketim, Otto Group’u kırmızıya itti. 2022/23 mali yılında (Şubat ayının sonuna kadar) hizmet ve perakende grubu için sonuç, bir önceki yılda 1,8 milyar Euro’luk iyi bir kârın ardından 413 milyon Euro’luk zarar oldu.


Bu, Çarşamba günü Hamburg’da yayınlanan yıllık rapordan ortaya çıkıyor. 16,2 milyar Avro ile satışlar bir önceki yılın seviyesinde (16,1 milyar Avro) gerçekleşti.


CEO memnun değil


“Rakamlar, piyasa trendinden de kaçamadığımızı gösteriyor. Ukrayna’daki korkunç savaşın, enerji krizinin, enflasyonun ve buna bağlı olarak tüketimdeki düşüşün arka planındaki çok çalkantılı ve hareketli zamanlar, işimize de yansıyor. ” CEO Alexander Birken dedi. Mali yıldan memnun olunamaz.


Mart ayında başlayan mevcut 2023/24 mali yılı için Otto İcra Kurulu yalnızca çok temkinli. Birken, “Yine normalleşme olacak ama ne zaman olacağını söyleyemem” dedi.


CFO Petra Scharner-Wolff’un söylediği gibi, satışların önceki yıl seviyesinde olması ve faiz ve vergi öncesi kârın (EBIT) üç haneli düşük milyon aralığında olması bekleniyor. 2022/23’te FVÖK yalnızca 22 milyon avroydu. Bu, cari yılın bir kez daha kırmızıyla biteceğinin göz ardı edilemeyeceği anlamına gelir.