Pnrr şapkası altındaki Trieste teleferiği: Komite “hayır”.

Muqe

New member
Trieste-Porto Vecchio-Carso metropol teleferikini Pnrr fonlarıyla inşa etmeyin: 48'i İtalyan Kurtarma'dan olmak üzere 62 milyon değerinde bir müdahale.

Avrupa Parlamentosu'na acilen gönderilmek üzere 10 bin imza toplayan Trieste'nin No Ovovia Komitesi tarafından, uzun vadeli ekonomik sürdürülebilirliğe ilişkin şüpheler de göz önünde bulundurularak, Kurtarma Fonu içindeki fon tahsisinin yeniden değerlendirilmesi için başlatılan bir çağrı.

Bugün Avrupa Parlamentosu'nun Roma'daki temsilciliğindeki Bayraklar Salonu'nda kamuoyuna açıklanan bir pozisyon. “Bu yetkili forumda, üstlenilen mücadelenin teleferik projesinin ötesine geçtiğini yineliyoruz: Yukarıdan yapılan bir seçimle karşı karşıya kaldığımızda, kentsel planlama prosedürlerine ilişkin düzenlemeleri ve bayındırlık işlerinin onaylanmasına ilişkin düzenlemeleri altüst eden taahhüt, Komitenin koordinatörü William Starc, “dinleme ihtiyacı, şeffaflık ve katılım, doğru kamu yönetiminin kurucu unsurlarıdır ve bunlara uyulmadığı takdirde sağlıklı bir demokrasinin dayandığı ilkeleri bozar” dedi.

Komitenin mimar üyelerinden Gabriella Robba, çeşitli çevreci derneklerin Bölge İdare Mahkemesi'nde temyiz başvurusunda bulunduğu projenin sorunlarını şöyle sıraladı: “Eski Avusturya-Macaristan limanının endüstriyel arkeoloji mirasına zarar verilecek” Natura 2000 orman alanına verilen geri dönüşü olmayan çevresel zarara ek olarak, Müfettişlik tarafından korumaya ve peyzaja tabidir”.

Konuşmaların kapanışında, işin gerçekleşmesinden etkilenen ailelerin sesi Elena Declich: “Yurt sakinleri proje hakkında görüşmek üzere önceden bilgilendirilmedi ve bugüne kadar bu tercihin sorumluluğunu taşıyan yöneticilerin hiçbiri borç vermedi. Bir notta bildirildiği gibi, kendilerini bizimle kamuoyu önünde çatışmaya sürükleyen bu durum, kamu idaresinde büyük bir öfke ve güvensizlik yaratıyor, rotaya en yakın sakinler arasında keyifsizliğe, endişeye ve depresyona neden oluyor”.