Postanede grev oylaması: Grup sonuçları konusunda uyardı

RAM

New member
Verdi sendikası, Deutsche Post’ta ücret artışı talep ediyor. Tarife çalışanları artık ne kadar ileri gitmek istediklerine karar veriyor.


Deutsche Post’taki toplu pazarlık anlaşmazlığında cepheler sertleşmeye devam ediyor. Pazartesi günü Verdi sendikası, Bonn merkezli grupta 8 Mart’a kadar sürecek ve süresiz grev kararının verileceği bir oylamaya başladı. Bir iş anlaşmazlığının mektup ve koli nakliyesi için önemli sonuçları olması muhtemeldir. Kura sonucu 9 Mart’ta açıklanacak.


Aynı gün, giden CEO Frank Appel’in muhtemelen rekor bir kâr açıklayacağı lojistik grubunun bilanço basın toplantısı var. Verdi, yüzde 15 daha fazla para talebini haklı çıkarmak için yüksek karlara atıfta bulunuyor. Ancak, kârların çoğu yurtdışında elde edilmektedir.


Uyarı grevleri baskıyı artırmalı


Almanya’daki 160.000 postacı, kargo görevlisi ve diğer çalışanlar için toplu sözleşme yıl başında sona ermişti. Bu posta alanında çalışan Verdi üyeleri sandıkta oy kullanma hakkına sahiptir. Sendikaya göre, bu 100.000’den fazla. Ankete katılanların en az yüzde 75’i posta teklifini reddederse, grev yapılacak.


Ayrı, daha küçük sendika DPVKOM burada hiçbir rol oynamaz. DPVKOM, yüzde on iki oranında bir ücret artışı talep etmiş ve posta tarifesi teklifinin ardından, bazı DPVKOM taleplerinin kabul edildiğini olumlu bir şekilde kaydetmiştir. Verdi’nin bakış açısına göre, yönetimin önerisi, ödemeleri önemli ölçüde iyileştirmek ve satın alma gücü kaybını telafi etmek için yeterli değil.

Berlin: Schilling Köprüsü'nde Verdi federal yönetiminin önünde miting.
Berlin: Schilling Köprüsü'nde Verdi federal yönetiminin önünde miting.

Berlin: Schilling Köprüsü’nde Verdi federal yönetiminin önünde miting. (Kaynak: IMAGO/Bernd Friedel)

Verdi geçtiğimiz haftalarda yaptığı uyarı grevleriyle toplu iş sözleşmelerindeki baskıyı artırmış, iş bırakmalar nedeniyle milyonlarca sevkiyat ancak geç teslim edilebilmişti. Post, sendikanın talebini ekonomik olarak mantıksız bularak reddediyor ve personel maliyetleri çok yükselirse işten çıkarmalar konusunda uyarıda bulunuyor. Yönetime göre, daha önce “sarı dev”de sadece niş bir rol oynayan taşeronlar gelecekte daha fazla kullanılabilir.


Net bir değişiklikle Post’un temel işi


Şimdiye kadar Swiss Post, 2024’ten itibaren iki aşamalı bir tarife artışı teklif etti ve şirket bunun ücretleri ortalama yüzde 11,5 artıracağını söyledi. Ayrı olarak, bu yıldan itibaren, çalışanlar kademeli olarak enflasyon tazminat primi olarak akacak net 3.000 avro alacaklar. Verdi’nin bir yıl içinde yüzde 15’lik talebiyle karşılaştırıldığında, Post’un 24 aylık bir süreyi kapsayan teklifi önemli ölçüde daha düşük.


Swiss Post mali açıdan iyi durumda. Ancak, asıl işleri – yani Almanya’da mektup ve paket teslimatı – artık eskisi kadar önemli değil. 2022 için beklenen 8,4 milyar Euro’yu aşan işletme karının 1,35 milyarı Post & Parcel Germany bölgesinden gelecek. Grubun diğer alanları daha kârlı hale gelirken, ana faaliyet alanındaki faaliyet kârı düştü. Verdi, yönetimin muhtemelen dış kaynak kullanma konusundaki düşüncelerini bir “gözdağı verme girişimi” olarak nitelendirdi.


Bir sonraki değişiklik çok yakın


Posta şu anda bir “evrensel hizmet sağlayıcı” olarak aktiftir – bu nedenle Almanya’nın her yerine ürün teslim etmekle yükümlüdür. Örneğin, postalanan mektupların yüzde 80’i bir sonraki iş gününde teslim edilmelidir. Yirmi yıldan daha eski olan kurallar yeniden düzenlenecek. Federal Ekonomi Bakanlığı yakın zamanda bu konuda önerilerde bulundu. Gelecekte “evrensel hizmette daha fazla sürdürülebilirlik ve güvenilirlik için olanaklar” olmalıdır. Zaman baskısı azalabilir ve yüzde 80 şartı düşürülebilir. Ancak, bunun için diğer gereksinimler sıkılaştırılabilir.


Post, mektup sisteminin iki sınıflı dağıtıma dönüştürülmesi için zorlamaya devam ediyor. Funke medya grubundan İnsan Kaynakları Direktörü Thomas Ogilvie, “Tüketici, mektubunun hangi hızda taşınacağına karar verebilir” dedi. Burada bununla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Grubun, diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi, postaları iki hızda – farklı fiyatlarla teslim etmek istediği uzun zamandır biliniyor.