Reklam şirketleri arasında güven. Öngörü 2023 yılını 9 milyar ciro ile kapatmak

Muqe

New member
İtalya’da reklam ve iletişime yatırım yapan sanayi, ticaret ve hizmet şirketleri arasında bir güven ortamı var. Bunu desteklemek için Reklam pazarının 2023 yılını %2,5 artışla yaklaşık 9 milyar euro ciro ile kapatacağını tahmin eden sektörün referans derneği Upa önceki yıla göre. 2020’de Covid-19 nedeniyle yaşanan gelir düşüşünden (%-15) sonra 2022’de (+%1) ve 2021’de (+13) halihazırda kaydedilmiş olan pozitif verilere eklenen sayılar.

“Bu veriler ışığında, 2023’te reklam pazarının pandemi krizi sırasında bildirilen kayıpları tamamen telafi edeceğini kesinlikle söyleyebiliriz” diye söze başlıyor. Lorenzo Sassoli de Bianchi, Upa başkanı, derneğin bugünkü toplantısını Milano’daki Teatro Strehler’de açıyor. “Güven duygusunun 3 faktör tarafından beslendiğini ekliyor: İtalyan ailelerin tasarrufları, GSYİH’ya kıyasla AB’deki en yüksek seviye olan 5 trilyon avroya ulaştı. TLC’ler hariç hemen hemen tüm sektörlerdeki şirketlerin orta-uzun vadede yatırım yapmaya devam etme ve toplumdaki değişikliklere karşı esnek ve dirençli olduklarını kanıtlama kararı. Tüketimin yarattığı olumludan farklı olan maliyet enflasyonu giderek azalıyor” dedi.

Bu yılki toplantı için seçilen başlık “Biz”. “Rus yazar Yevgeniy İvanoviç Zamyatin’in 1923 tarihli, Orwell’in ‘1984’üne de ilham veren ve geleceği şu anda, yazıldıktan 100 yıl sonra yaşadığımıza benzer bir şekilde hayal eden geleceğe dair distopik bir metne gönderme yapıyor. Upa’nın ‘Biz’i, tüm iletişim sistemine kesin bir göndermedir”, diye belirtiyor başkan. Kim “sistem”deki tüm oyunculara bir çağrı başlatır: “Her birimiz yolumuza konulan engellerle yüzleşmek için çaba harcıyoruz, ancak ancak birlik olursak onları gerçekten aşabiliriz.”

Bu arada Sassoli, reklam pazarında yer edinen ilginç bir yeniliğe dikkat çekiyor: “Dijital dünya ile yayıncılık dünyası arasında oldukça dengeli bir büyüme gözlemliyoruz. Bu, kağıt baskı çölündeki yolculuğun son aşamasında olabileceği anlamına gelir.”. Upa başkanına göre aynı zamanda ülkemiz nüfusunun yaş ortalamasının da bir sonucu olan bir karşı akım rakamı: “Kağıttan dijitale geçişin geri döndürülemez bir olgu olduğu açık ama bu şu anlama gelmiyor: Birkaç yıl önce birisinin iddia ettiği gibi, birincisi ikincisinin lehine ölmeye mahkumdur.Aslında en önemli husus, seçilen bilgi aracı ne olursa olsun, İtalyanların okumaya devam etmesi ve yayılan bilgilerin güvenilir kaynaklardan gelmesidir. ve güvenli kaynaklar”.

Ülkenin bu noktada neye ihtiyacı var? “Yaşadığımız olumlu aşamadan yararlanmak için ileriye bakmamız gerekiyor. İtalya, şu anda, GSYİH’mızdaki büyümenin kanıtladığı gibi, krize en iyi tepki veren ülke. Bu yüzden, şimdi inovasyon kültürüne yatırım zamanı”, Sassoli’yi yeniden başlatır. Hangi, Upa adına atar Hükümete iki teklif: “Birincisi, İtalyan yeteneklerini tanıtarak eve geri getirmeye çalışmak. borsaya kote şirketlerin yönetim kurullarında 40 yaş altı için %20 yeşil kota. İkincisi, bir mali anlaşma ya da daha iyisi, yurtdışında yatırılan İtalyan sermayesinin bir kısmını eve geri getirmeye çalışmak için erdemli bir kaçamak. Nasıl? Ulusal sınırlara iade edilen sermayenin yarısı İtalyan şirketlerinin tahvillerine yatırılmalıdır”.

Rakamlara dönecek olursak Sassoli, ilk 10’dan 6’sının olumlu işaret verdiği, pazar payı daha yüksek olan ürün sektörleri üzerinde duruyor. 2023’ün ilk 4 aylık verileri yatırımlarda ciddi artış gösteriyor otomotivde (+%25,9). Sektörleri destekleyen reklam harcamaları da artıyor ev yönetimi (+12%) ve Konut (+%9,2). Ben de hafif iyileşme gıda sektörleri (+%2,5), kişisel Bakım (+%1,9) ve ilaçlar (+%0,8). Yatırımlar ise düşüşte telekomünikasyon (%-17,2), medya/yayıncılık (%-15,6), dağıtım (%-9), içecekler/alkol (%-6). İzleyicilerle ilgili resmi araştırmaya gelince, başkan, basın ve internet arasında Toplam İzleyici üretecek olan Audicom’un oluşturulmasının stratejik öneminin altını çiziyor. Sassoli, “Auditel’in video ölçümündeki merkeziliği, paylaşılan para birimi haline geldi ve bu açıdan iki Audi arasındaki işbirliği çok önemli hale geliyor. Dernek, radyonun gelecekteki ölçümüne ilişkin tartışma masasına katılmaya da hazır”, diye sözlerini sonlandırıyor Sassoli.

Upa başkanının araya girmesinden sonra sıra Valeria Sandei, Almawave CEO’su: “Yapay zeka, veri ve bilginin kaleydoskopudur ve birçok fırsatın önünü açar – diye açıklıyor -. Yalnızca reklamcılık, yayın ve medya zekası dünyasının kullanımına sunulan araçlar değil, aynı zamanda tüm pazar alanlarında içerik yeniliği olanakları da gelişiyor”. Profesör QuattrociocchiSosyal ağlardaki dijital konuşmaların dinamiklerine odaklanan Roma Sapienza Üniversitesi’nde Veri Bilimi ve Karmaşıklık profesörü, aynı zamanda sahte haber olgusunu da araştırıyor. “Sosyal medya, eğlenceyi ödüllendirerek bilgi dünyasına yeni bir iş modeli dayattı. Quattrociocchi, genellikle paradoksal olan sonucun, fikirlerin birbiriyle iletişim kurmayan kapalı ‘odalara’, imkansız bir diyalog içinde bölünmesidir. Mondelez İtalya CEO’su Silvia Bagliani, tüketiciler ve toplumdaki büyük değişikliklerin iletişim kurma şeklimizi nasıl etkilediğinin ve Mondelez International’ın bu konuyu nasıl ele aldığının altını çiziyor. “Kişiselleştirme arayışından alaka düzeyi arayışına geçmek, markaların tüketicilerle duygusal bir bağ kurmasına ve zaman içinde sadakatlerini sürdürmelerine yardımcı olan ilgi çekici deneyimler oluşturmaya olanak tanıyor. Bagliani, Mondelez International’da büyük markaların gücünün tam olarak insan ilişkileri yaratmakta olduğuna ikna olduk.”