Muqe
New member
ROMA – Ağacın altında tartışıyoruz Ferragni’nin pazarlaması şunu unutmamak gerekir ki Noel genellikle bir pazarlama meselesidir. Bizi harekete geçiren müzik? Noel Baba’nın abartılı “oh oh” sesi mi? Her şey dikkatle incelendi. Devasa bir iş olarak Noel Kutlayanlar her şeyden önce şirketlerdir.
Sembolik görsellerin her zaman 25 Aralık’ın kaderini oluşturması tesadüf değil: Noel Baba listenin başında. THE tebrik kartı ve dekorasyonlar sadece bir adım geri. İlk dekoratif toplar mağaza tarafından tasarlandılar FW Woolworth bunları Almanya’da üretip ucuza satmaya karar verdi. Ve bu, var olan en az kış içeceğidir – la Coca Cola – figüründen “sorumlu” olmak Noel Baba hepimizin bildiği gibi. O aslında tasarımcıydı Fred Mizen kampanyalarının kahramanı haline gelen karakteri yaratmak Coca Cola reklamı. Bundan önce Noel Baba küçük, ince ve yeşil bir elf olarak tasvir ediliyordu.
Şimdiye kadarki en iyi kampanyalar
Hangileri bunlar”Şimdiye kadarki en iyi Noel pazarlama kampanyaları”? Ama her şeyden önce şirketlere en çok katkı sağlayan ve iş tarihine girenler? Kesinlikle bundan Monty İngiliz zincirinin Noel reklamlarındaki penguen sembolü 2014 yılında John Lewis. Digital Uncovered satışlarının şu şekilde olduğunu bildirmişti: John Lewis %5,5 artış gösterdi Yıllık bazda ortalama %1,5’lik bir pazar artışıyla karşılaştırıldığında, aynı zamanda ilk kez 175 milyon £ hasılat elde ederek bir haftalık rekor satışlar kaydetti. Kampanya şu miktarda yatırım getirisi sağladı: 7,44 £ kâr harcanan her pound için e 141 milyon gelir ve önceki yıla kıyasla %320 artışla 349 milyon “gösterim” oluşturdu.
Ayrıca Google halkın Noel klasiklerine olan sevgisinden ve modern bir dokunuşla nostaljik olan her şeye olan trendden yararlanmayı başardı. AdAge tarafından yapılan bir AcuityAds analizi, kampanyanın Tekrar evde yalnız 2018’in en çok izlenen Noel reklamı oldu, 70,7 milyon görüntüleme toplanıyor. McDonald’s 2020’de, arka planda Becky Hill’in “Forever Young” şarkısının sadeleştirilmiş bir versiyonu çalınırken, ergenlik çağındaki oğlunu aile geleneklerine alıştırmaya çalışan bekar bir anne hakkında bir hikaye hazırlamıştı. Sonuç? Youtube’da 1,8 milyondan fazla izlenme, Twitter’da 37,6 bin beğeni ve 7 bin retweet. Mağaza Marks ve Spencer 2019’da tatil sırasında sosyal medyada Youtube’da 1,3 milyonun üzerinde, Facebook’ta ise 821.000’in üzerinde görüntüleme toplayan bir dijital dizi oluşturdu.
Apple’dan Google’a
Her zaman Coca Cola kırmızı minibüsler, Noel ışıkları ve kutup ayıları arasında “Noel’in büyüsü” konusundaki fikirlerini her yıl yenilemeyi başardı. Farklı değil Elma Ağacın altındaki fikirleriyle düzenli olarak hayrete düşüren. 2013’te bütün bir kampanyayı yürüttünüz neredeyse “teknoloji karşıtı”. Kahramanımız, akıllı telefonuna takıntılı olan ve kendisini Noel kutlamalarından soyutlayan bir gençtir. Ancak reklamın sonunda bir açıklama geliyor: Yeni iPhone’u sayesinde çocuk, gözyaşlarını döken bir video hazırlayıp bunu tüm aileye dağıtıyor. Ayakta alkışlandı.
Ve yine 1’de996 M&M ile bir reklam başlattı Noel Baba kırmızı ve sarıyı görünce bayılıyor, markanın sözcüleri. 2017’de nihayet şu soruyu yanıtlayan bir devam filmi yayınladı: “Noel Baba bayıldıktan sonra ne olur?”. Ve Esselunga – ünlü şeftaliden önce bile – 2016’da yönetmen Chris Colombus tarafından bir reklam filmi hazırlandı(“Harry Potter” ve “Evde Tek Başına” kitaplarının yazarı) Noel Baba’nın çocuklara getiremeyeceği kadar küçük bir kızak yüzünden krize girdiği Kuzey Kutbu’nda geçiyor. Çözüm? Bir Esselunga kamyonu kullanın!
Sembolik görsellerin her zaman 25 Aralık’ın kaderini oluşturması tesadüf değil: Noel Baba listenin başında. THE tebrik kartı ve dekorasyonlar sadece bir adım geri. İlk dekoratif toplar mağaza tarafından tasarlandılar FW Woolworth bunları Almanya’da üretip ucuza satmaya karar verdi. Ve bu, var olan en az kış içeceğidir – la Coca Cola – figüründen “sorumlu” olmak Noel Baba hepimizin bildiği gibi. O aslında tasarımcıydı Fred Mizen kampanyalarının kahramanı haline gelen karakteri yaratmak Coca Cola reklamı. Bundan önce Noel Baba küçük, ince ve yeşil bir elf olarak tasvir ediliyordu.
Şimdiye kadarki en iyi kampanyalar
Hangileri bunlar”Şimdiye kadarki en iyi Noel pazarlama kampanyaları”? Ama her şeyden önce şirketlere en çok katkı sağlayan ve iş tarihine girenler? Kesinlikle bundan Monty İngiliz zincirinin Noel reklamlarındaki penguen sembolü 2014 yılında John Lewis. Digital Uncovered satışlarının şu şekilde olduğunu bildirmişti: John Lewis %5,5 artış gösterdi Yıllık bazda ortalama %1,5’lik bir pazar artışıyla karşılaştırıldığında, aynı zamanda ilk kez 175 milyon £ hasılat elde ederek bir haftalık rekor satışlar kaydetti. Kampanya şu miktarda yatırım getirisi sağladı: 7,44 £ kâr harcanan her pound için e 141 milyon gelir ve önceki yıla kıyasla %320 artışla 349 milyon “gösterim” oluşturdu.
Ayrıca Google halkın Noel klasiklerine olan sevgisinden ve modern bir dokunuşla nostaljik olan her şeye olan trendden yararlanmayı başardı. AdAge tarafından yapılan bir AcuityAds analizi, kampanyanın Tekrar evde yalnız 2018’in en çok izlenen Noel reklamı oldu, 70,7 milyon görüntüleme toplanıyor. McDonald’s 2020’de, arka planda Becky Hill’in “Forever Young” şarkısının sadeleştirilmiş bir versiyonu çalınırken, ergenlik çağındaki oğlunu aile geleneklerine alıştırmaya çalışan bekar bir anne hakkında bir hikaye hazırlamıştı. Sonuç? Youtube’da 1,8 milyondan fazla izlenme, Twitter’da 37,6 bin beğeni ve 7 bin retweet. Mağaza Marks ve Spencer 2019’da tatil sırasında sosyal medyada Youtube’da 1,3 milyonun üzerinde, Facebook’ta ise 821.000’in üzerinde görüntüleme toplayan bir dijital dizi oluşturdu.
Apple’dan Google’a
Her zaman Coca Cola kırmızı minibüsler, Noel ışıkları ve kutup ayıları arasında “Noel’in büyüsü” konusundaki fikirlerini her yıl yenilemeyi başardı. Farklı değil Elma Ağacın altındaki fikirleriyle düzenli olarak hayrete düşüren. 2013’te bütün bir kampanyayı yürüttünüz neredeyse “teknoloji karşıtı”. Kahramanımız, akıllı telefonuna takıntılı olan ve kendisini Noel kutlamalarından soyutlayan bir gençtir. Ancak reklamın sonunda bir açıklama geliyor: Yeni iPhone’u sayesinde çocuk, gözyaşlarını döken bir video hazırlayıp bunu tüm aileye dağıtıyor. Ayakta alkışlandı.
Ve yine 1’de996 M&M ile bir reklam başlattı Noel Baba kırmızı ve sarıyı görünce bayılıyor, markanın sözcüleri. 2017’de nihayet şu soruyu yanıtlayan bir devam filmi yayınladı: “Noel Baba bayıldıktan sonra ne olur?”. Ve Esselunga – ünlü şeftaliden önce bile – 2016’da yönetmen Chris Colombus tarafından bir reklam filmi hazırlandı(“Harry Potter” ve “Evde Tek Başına” kitaplarının yazarı) Noel Baba’nın çocuklara getiremeyeceği kadar küçük bir kızak yüzünden krize girdiği Kuzey Kutbu’nda geçiyor. Çözüm? Bir Esselunga kamyonu kullanın!