Muqe
New member
Şehirlerarası gece Fs yenilenirler. Trenitalia için sözleşme imzaladı 70 yeni vagonun teminiile finanse edildi Pnrr fonları değeri yaklaşık 140 milyon euro. Sözleşme, 370 yeni vagonun satın alınmasını öngören ve toplam değeri 730 milyon dolar olan daha geniş bir anlaşmanın parçası. Amaçlanan arabalar Sicilya’ya ve Sicilya’dan gece servisleri30 Haziran 2026’da hizmete girecek.
Üç tipi vardır: 44 adet “Cuccette”, 22 adet “Uyuyan” vagon ve 4 adet koltuklu vagon. Her kabin için ısı düzenlemesine olanak sağlayan sistemle iklimlendirilen “Rzalar”, her birinde 4 yatak bulunan 7 bölmeden oluşuyor. “Yatak” vagonları, 2’si çift kişilik ve 6’sı iki tek kişilik yataklı, özel tuvalet ve duşla donatılmış gerçek odalardan oluşur. Burada oda sıcaklığı kontrolünün yanı sıra elektronik erişim kontrolü de bulunmaktadır. Hareket kabiliyeti kısıtlı kişiler için özel tuvaletler ve koltuklar bulunacaktır. Özellikleri, odaların yüksek ses yalıtımı ve video gözetim sistemi ile tamamlanmaktadır. Hepsi seyahati güvenli ve konforlu hale getirmek için tasarlandı. Oturmalı vagonlarda, 2+1 şeklinde düzenlenmiş, aydınlatmalı koltuklar, kol dayama yerleri ve büyük boy koltuk başlıkları bulunan, merkezi koridorda büyük bir yolcu salonu bulunur. Her iki tarafında da tuvalet bulunan giriş alanında bagaj rafları ve bagaj saklama alanları bulunmaktadır. Uygun yerlere yerleştirilmek üzere kendi bisikletinizi gemiye getirmeniz mümkün olacaktır.
Sicilya şu anda Boot’a üç çift Intercity Notte ile bağlı: bir çift Bologna-Floransa üzerinden Milan-Catania-Syracuse (trenler 1963/1962) ve iki çift Syracuse-Catania-Roma, alternatif olarak Napoli veya Caserta üzerinden yönlendiriliyor (trenler 1956) /1959 ve 1960/1955). Yalnızca yataklı vagonlardan ve mini bar hizmetine sahip kuşetlerden oluşan altı trenin hepsinin Palermo’ya gidiş-dönüş bir bölümü var. Arasında ana duraklar adanın, Taormina, Acireale ve Augusta İyonya kıyısında ve Milazzo, Capo d’Orlando ve Cefalù Tiren tarafında. Bu trenlerin seyahat süreleri son derece seyreltilmiştir. Bunun temel nedeni gün içindeki çok sayıda duraklama, Calabria ile Sicilya arasındaki feribot operasyonları ve raylardaki bakım çalışmaları nedeniyle gece yapılan duraklamalardır. Öte yandan tüm raporlarda, Şehirlerarası Notte trenlerinin aşırı kalkış ve varış saatleri, yolculara mümkün olan maksimum dinlenmeyi sağlayacak şekilde tasarlandı.
Trenitalia’nın yatırımı, aynı zamanda çevrenin korunması amacıyla eskimiş demiryolu araçlarını yenilemeyi amaçlıyor. Genel olarak Pnrr fonları kapsamında ülkenin güneyine doğru şehirlerarası bağlantıların iyileştirilmesine 200 milyon avro tutarında kaynak aktarılacağı belirlendi. Bu fonlar, Sicilya’ya gidiş-dönüş şehirlerarası gece servislerinde kullanılmak üzere 70 vagonun satın alınmasına ek olarak,7 adet üç yakıtlı hibrit tren alımı (elektrikli, dizel ve akülü) tahsis edilecek Şehirlerarası bağlantılar Reggio Calabria-Taranto (iki çift tren) tahmini değeri yaklaşık 60 milyon Euro’dur.
Üç tipi vardır: 44 adet “Cuccette”, 22 adet “Uyuyan” vagon ve 4 adet koltuklu vagon. Her kabin için ısı düzenlemesine olanak sağlayan sistemle iklimlendirilen “Rzalar”, her birinde 4 yatak bulunan 7 bölmeden oluşuyor. “Yatak” vagonları, 2’si çift kişilik ve 6’sı iki tek kişilik yataklı, özel tuvalet ve duşla donatılmış gerçek odalardan oluşur. Burada oda sıcaklığı kontrolünün yanı sıra elektronik erişim kontrolü de bulunmaktadır. Hareket kabiliyeti kısıtlı kişiler için özel tuvaletler ve koltuklar bulunacaktır. Özellikleri, odaların yüksek ses yalıtımı ve video gözetim sistemi ile tamamlanmaktadır. Hepsi seyahati güvenli ve konforlu hale getirmek için tasarlandı. Oturmalı vagonlarda, 2+1 şeklinde düzenlenmiş, aydınlatmalı koltuklar, kol dayama yerleri ve büyük boy koltuk başlıkları bulunan, merkezi koridorda büyük bir yolcu salonu bulunur. Her iki tarafında da tuvalet bulunan giriş alanında bagaj rafları ve bagaj saklama alanları bulunmaktadır. Uygun yerlere yerleştirilmek üzere kendi bisikletinizi gemiye getirmeniz mümkün olacaktır.
Sicilya şu anda Boot’a üç çift Intercity Notte ile bağlı: bir çift Bologna-Floransa üzerinden Milan-Catania-Syracuse (trenler 1963/1962) ve iki çift Syracuse-Catania-Roma, alternatif olarak Napoli veya Caserta üzerinden yönlendiriliyor (trenler 1956) /1959 ve 1960/1955). Yalnızca yataklı vagonlardan ve mini bar hizmetine sahip kuşetlerden oluşan altı trenin hepsinin Palermo’ya gidiş-dönüş bir bölümü var. Arasında ana duraklar adanın, Taormina, Acireale ve Augusta İyonya kıyısında ve Milazzo, Capo d’Orlando ve Cefalù Tiren tarafında. Bu trenlerin seyahat süreleri son derece seyreltilmiştir. Bunun temel nedeni gün içindeki çok sayıda duraklama, Calabria ile Sicilya arasındaki feribot operasyonları ve raylardaki bakım çalışmaları nedeniyle gece yapılan duraklamalardır. Öte yandan tüm raporlarda, Şehirlerarası Notte trenlerinin aşırı kalkış ve varış saatleri, yolculara mümkün olan maksimum dinlenmeyi sağlayacak şekilde tasarlandı.
Trenitalia’nın yatırımı, aynı zamanda çevrenin korunması amacıyla eskimiş demiryolu araçlarını yenilemeyi amaçlıyor. Genel olarak Pnrr fonları kapsamında ülkenin güneyine doğru şehirlerarası bağlantıların iyileştirilmesine 200 milyon avro tutarında kaynak aktarılacağı belirlendi. Bu fonlar, Sicilya’ya gidiş-dönüş şehirlerarası gece servislerinde kullanılmak üzere 70 vagonun satın alınmasına ek olarak,7 adet üç yakıtlı hibrit tren alımı (elektrikli, dizel ve akülü) tahsis edilecek Şehirlerarası bağlantılar Reggio Calabria-Taranto (iki çift tren) tahmini değeri yaklaşık 60 milyon Euro’dur.