Rusya’da uçak kıtlığı muhtemelen göz ardı ediliyor

RAM

New member
Görünüşe göre, Rus uçak kabinlerindeki kusurlar artık bir güvenlik listesine otomatik olarak girilmiyor. Bakım aralıklarının giderek uzaması muhtemeldir.


Rus havayolu Aeroflot’ta onarımların daha az doğru olduğu söyleniyor. Yakın zamanda yayınlanan belgelere atıfta bulunan Rus araştırma web sitesi “Project”, eksikliklerle ilgili önemli bilgilerin artık eskisi gibi doğrudan bir listeye girilmesi gerekmediğini yazıyor. Uçuş görevlilerine “kabin ekipmanı hakkındaki tüm yorumları yalnızca uçak komutanına danışarak kabin günlüğüne” girmeleri talimatı verildi.


“Proje”, Mart 2022’de havayolundan gelen dahili bir notu ifade ediyor. Bu yeniliğin diğer havayollarında da tanıtıldığı söyleniyor. Aeroflot, Alman TV yayıncısı Ntv’ye yapılan sunumu reddetti. Şirketin basın ofisi, “Bu materyalin sahte olduğuna inanıyoruz” dedi. “Proje” gazetecilerini beceriksizlikle suçladı.


Aeroflot’un uçuş görevlilerinden biri Projekt’e 2022’de Birleşik Arap Emirlikleri’nden Moskova’ya giden bir uçuşta tam bir oksijen tüpü setinin bulunmadığını söyledi. Bu önceden bilinmesine rağmen pilot hata listesine girmemişti.


Aeroflot zaten AB kara listesinde


Bununla birlikte, güvenlik endişeleri muhtemelen tamamen temelsiz değildir. Ne de olsa AB, havayolunu Nisan 2022 gibi erken bir tarihte kara listeye aldı. Konu Ukrayna savaşı nedeniyle yaptırımlarla ilgili değildi. “AB Hava Güvenliği Listesi”, diğer şeylerin yanı sıra uluslararası güvenlik standartlarını karşılamadıkları için AB’de faaliyet göstermesine izin verilmeyen şirketleri listeler.


Ancak nihayetinde AB yaptırımlarının da bir etkisi oldu: Airbus veya Boeing gibi Batılı üreticiler artık Rusya’ya önemli yedek parça ithal edemiyordu. Havayollarına geriye kalan tek şey şuydu: ya onları şu anda kullanılmayan makinelerden çıkarın, parçaları başka ülkelerden almaya çalışın ya da düzenlemeleri gevşetin.


Gömülü içerik simge resmi


Göm


Mühendis: Tamir edilmemiş fren diskleri


Bir havacılık mühendisi, “Proje: yaptırımlar uygulandıktan sonra fren sorunları yaşanıyor. İlk önce fren disklerinde sorunlar vardı: Airbus A320’yi frenleri devre dışı bırakabilirsiniz ki bu bilerek yapılmıştır” dedi. Fren tamir edilene kadar geçen süre önemli ölçüde uzadı.


“Proje”, Aeroflot’un uçuş bakım departmanından başka bir dahili belgeye sahiptir. Daum, sorunlar çıksa bile hemen değiştirilmesi gerekmeyen parçaların listesiyle ilgilidir. Belgeye göre, bu liste sürekli güncelleniyor ve daha da uzuyor.


Bakım aralıkları uzatıldı


Rus charter havayolu Nordwind, bir uçaktan gazyağı sızdığını bildirdi. Bir çalışan bunu bildirdiğinde, birkaç olay olduğunu anladığı söyleniyor – ancak bunlar kaydedilmedi.


Rus günlük gazetesi “Isvestia” da yer alan bir haber de durumun ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor. Geçen Şubat ayında, Batı tarzı uçaklar için bakım aralıklarını uzatma talebi hakkında yazdı. Aeroflot’un teknik direktör danışmanı Marat Tereshchenko gazeteye verdiği demeçte, “Havayolları Federal Hava Taşımacılığı Ajansı ve Rostransnadzor’a şimdiden teklifler gönderdi.”


Ancak bu arada, bu önlemler bile artık yeterli görünmüyor. Reuters haber ajansı, Rusya’nın Airbus uçaklarından birini bakım için İran’a göndermek zorunda kaldığını bildirdi.