“Sektör artık demiryolu grevi moduna geri dönmeli”

RAM

New member



GDL, üyelerinin endişelerini dikkate alarak yolcu ve yük trafiğini felç etmek istiyor. Bunun ekonomiye etkisi ne olur.


Deutsche Bahn, mahkemeye acil başvuru yaparak Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) bir grev daha yapmasını engellemek istedi ancak Frankfurt İş Mahkemesi bu talebi reddetti. GDL üyelerinin daha yüksek ücretler ve vardiyalı çalışma için daha az haftalık çalışma saatleri için Çarşamba'dan Cuma'ya kadar grev yapmasına izin veriliyor. Hessen Eyaleti İş Mahkemesi de ikinci derece mahkemesinde buna karşı çıkmadı.


GDL, protestosuyla yalnızca raylardaki yolcu trafiğini durma noktasına getirmiyor. Yük trafiği de durma noktasına gelmeli – bu Salı günü saat 18.00'den itibaren Deutsche Bahn (DB), Aralık ayındaki GDL grevi sırasında bunun Alman ekonomisi için “kısa bir süre sonra” geniş kapsamlı sonuçları olacağı konusunda uyardı. Şirketin internet sitesine göre hem yakıt tedariği hem de enerji tedariği risk altında. Ama bu doğru mu? Peki işler tam olarak nerede sıkışabilir?


Şirketlerin “demiryolu grevi moduna” geçmesi gerekiyor.


Aslında şirketler GDL grevinin etkilerini en açık şekilde hissediyorlar çünkü demiryolu taşımacılığı tehlikeli kimyasal maddelerin taşınması, hammadde dağıtımı ve araba ihracatı için kullanılıyor. Alman Ekonomi Enstitüsü'nden (IW) ekonomist Thomas Puls, t-online ile yaptığı röportajda, “Sektörün artık üretim planlamasını ve lojistik zincirlerini bir kez daha demiryolu grevi moduna geçirmesi gerekiyor” diyor. Artık grevlerden kaynaklanan başarısızlıklarla ilgili çok fazla deneyime sahip olmalarına rağmen, her grev hala çok fazla paraya ve sinire mal oluyor.


Puls, “Almanya için maliyetlerin ne kadar yüksek olduğunu ölçmek mümkün değil” diyor. Önceki grevlerden elde edilen deneyim, günde 100 milyon avroya varan zarara tekabül ediyordu. Enstitüye göre çelik ve kimya şirketlerinin yanı sıra otomotiv endüstrisi ve Hamburg limanı da özellikle etkilendi. Puls, “Limanlarda konteynerler için yer sıkıntısı olduğunda bu gerçekten büyük ölçekte fark edilir hale geliyor” diyor. Bu, ciddi teslimat darboğazlarına neden olabilir.


IW uzmanı: “Gündelik hayatta bile bazen trenler iptal ediliyor”


Deutsche Bahn'a göre GDL grevi yakıt tedarikini de etkileyecek. Peki sürücüler hafta sonunda boş benzin pompalarıyla mı karşılaşacak? Yakıtlar ve Enerji ticaret birliği (en2x), bunun bazı durumlarda mümkün olabileceğine inanıyor. T-online tarafından sorulduğunda dernek, “Bu istisnai durumda bireysel istasyonlarda geçici darboğazları göz ardı edemeyiz” dedi. Benzin istasyonlarındaki teslimat hatalarını mümkün olduğunca düşük tutmak için her şey yapılıyor.


Deutsche Bahn şöyle diyor: “GDL grevi […] IW uzmanı Thomas Puls, t-online tarafından sorulduğunda genel olarak her şeyi açık bir şekilde ifade etti. Puls, “Grev yeterince uzun sürerse darboğazlar genellikle mümkündür” dedi. genellikle rafinerilerden nakledilir Demiryolu ile taşınır Bunlar da kömür taşımacılığı için çok önemlidir ancak uzman, GDL'nin üç günlük grevinin benzin istasyonlarında darboğaza yol açacağına veya tüketicilerin ısıtma sistemlerinin soğuk kalacağına inanmıyor .


Puls, “Günlük yaşamda bile bir tren bozulduğundan şirketler sadece malzeme stoklamakla kalmıyor, aynı zamanda bu tür durumlara da hazırlıklı oluyor” diyor. Ayrıca bu gibi durumlarda demiryolu kritik müşterilere acil tarifeler çerçevesinde tercihen hizmet verebilmektedir.


DHL “bu senaryolara hazırlıklı”


Deutsche Bahn ayrıca GDL'nin çarpması durumunda DB Cargo'nun paket trenlerinin de duracağı konusunda uyarıyor. Şirket web sitesinde “Ortalama olarak bir tren yaklaşık 100.000 koli ile yükleniyor ve bu paketler grev durumunda alıcılarına zamanında ulaşamayacak” diyor. Kulağa çok gibi gelse de grevin boyutu aslında t-online'ın DHL'e gönderdiği bir sorgudan anlaşılıyor: Şirketin bir sözcüsü, “Müşterilerimiz açısından etkileri çok sınırlı” dedi.


Tüm paket teslimatlarının neredeyse yüzde 48'ini oluşturan nakliye hizmeti, Almanya'daki tüm paketlerin neredeyse yarısını teslim ediyor. Ancak şirkete göre paketlerin yalnızca yüzde altısı demiryoluyla taşınıyor. Grev durumunda zamanın kritik hale gelmesi durumunda paket taşımacılığı da karayoluna kaydırılacak. Sözcü, çiftçi birliklerinin son haftaki protesto gösterileri hakkında da şunları söyledi: “Bu senaryolara hazırlıklıyız ve iyi prova edilmiş süreçlerimiz var.”