Muqe
New member
Çin’in elektrikli otomobillerdeki hakimiyetini, İtalya’da sanayi ve iş geliştirme fırsatına dönüştürmek, tek üreticiye bağlı eski tabuları aşmak. Torino’daki metal işleme sendikaları hükümetten, Piedmont Bölgesinden ve Belediyeden “bir araya gelmelerini, araştırma yapmalarını ve en az bir Pekinli üreticiyi daha Torino’ya getirmelerini” talep ediyor. Fim-Cisl, Fiom-Cgil ve Uilm-Uil’in altını çiziyorlar ve Stellantis’in üretimi ve işçileri Mirafiori’ye taşımak için terk ettiği, Torino’nun hinterlandındaki Grugliasco’daki eski Maserati fabrikasını işaret ediyorlar. Repubblica’yı da Gedi aracılığıyla kontrol eden Exor’un sahibi olduğu İtalyan-Fransız otomotiv grubunun satışa çıkardığı boş alanlar.
Fiom tarafından imzalanmayan sözleşmeye ilişkin Mirafiori referandumundan on iki yıl sonra, üç metal işleme kısaltması, tarihi Torino fabrikası için yeni modeller ve yeni işe alımlar istemek üzere kendilerini aynı masada buldu. Fim’den Rocco Cutrì, Fiom’dan Edi Lazzi ve Uilm’den Luigi Paone’den oluşan üç sekreter için, İtalyan otomotiv panoramasının genişletilmesi gerekiyor: “Tek otomobil üreticisi tabusu yeter, Torino’daki inşaatçıya bir başkası gelmeli”.
Bu aylarda oynanması gereken bir oyun. 2023 yılında tescil edilmesiyle elektrikli araç satışında Tesla’yı geçmesi gereken Çin devi BYD, elektrikli otobüslerin montajını yaptığı sahanın halihazırda bulunduğu Macaristan’da Avrupa’nın ilk otomobil fabrikasını açma kararı aldı. Macaristan’ın yanı sıra Almanya ve Çek Cumhuriyeti’nin de ilgisini çeken Çin Seddi gibi diğer gruplar da etrafa bakıyor. Ve ayrıca, DR Motor ile yapılan işbirliği sayesinde halihazırda İtalya’da bir ayağı bulunan, halka açık bir şirket olan Chery var. Massimo Di Risio’nun grubu, arabaları İtalyan pazarına ithal ediyor ve uyarlıyor. Ancak Chery kendi ayakları üzerinde durmak ve özerk bir fabrika açmak istiyor. Chery’nin AB’ye geleceği markalardan biri olan Omoda’nın bir numarası olan Dickson Huang, “Avrupa’da otomobil üretme olasılığını düşünüyoruz” dedi. Ve şunu ekliyor: “İtalya tartışılan seçeneklerden biri, ancak henüz bir karar verilmedi.”
Yabancı bir üreticiyi çekmek isteyen Adolfo Urso liderliğindeki Made in Italy Ticaret Bakanlığı’nın da üzerinde çalıştığı gruplar, “iki veya üç müzakere sürüyor” dedi. Sendikalar açısından oyun kaybedilemez: “Çinlilerin yine de başka bir yere gideceklerini söylüyorlar; önemli olan onların iş getirmesi ve Avrupa ve İtalyan kurallarına saygı duymaları.”
Fiom tarafından imzalanmayan sözleşmeye ilişkin Mirafiori referandumundan on iki yıl sonra, üç metal işleme kısaltması, tarihi Torino fabrikası için yeni modeller ve yeni işe alımlar istemek üzere kendilerini aynı masada buldu. Fim’den Rocco Cutrì, Fiom’dan Edi Lazzi ve Uilm’den Luigi Paone’den oluşan üç sekreter için, İtalyan otomotiv panoramasının genişletilmesi gerekiyor: “Tek otomobil üreticisi tabusu yeter, Torino’daki inşaatçıya bir başkası gelmeli”.
Bu aylarda oynanması gereken bir oyun. 2023 yılında tescil edilmesiyle elektrikli araç satışında Tesla’yı geçmesi gereken Çin devi BYD, elektrikli otobüslerin montajını yaptığı sahanın halihazırda bulunduğu Macaristan’da Avrupa’nın ilk otomobil fabrikasını açma kararı aldı. Macaristan’ın yanı sıra Almanya ve Çek Cumhuriyeti’nin de ilgisini çeken Çin Seddi gibi diğer gruplar da etrafa bakıyor. Ve ayrıca, DR Motor ile yapılan işbirliği sayesinde halihazırda İtalya’da bir ayağı bulunan, halka açık bir şirket olan Chery var. Massimo Di Risio’nun grubu, arabaları İtalyan pazarına ithal ediyor ve uyarlıyor. Ancak Chery kendi ayakları üzerinde durmak ve özerk bir fabrika açmak istiyor. Chery’nin AB’ye geleceği markalardan biri olan Omoda’nın bir numarası olan Dickson Huang, “Avrupa’da otomobil üretme olasılığını düşünüyoruz” dedi. Ve şunu ekliyor: “İtalya tartışılan seçeneklerden biri, ancak henüz bir karar verilmedi.”
Yabancı bir üreticiyi çekmek isteyen Adolfo Urso liderliğindeki Made in Italy Ticaret Bakanlığı’nın da üzerinde çalıştığı gruplar, “iki veya üç müzakere sürüyor” dedi. Sendikalar açısından oyun kaybedilemez: “Çinlilerin yine de başka bir yere gideceklerini söylüyorlar; önemli olan onların iş getirmesi ve Avrupa ve İtalyan kurallarına saygı duymaları.”