Muqe
New member
“Sanat. 1-İşletmenin yönetimi. 1 Ocak 1944'ten itibaren en az bir milyon sermayeye sahip olan veya en az yüz işçi çalıştıran özel teşebbüsler toplumsallaştırılmaktadır. Devletin, İllerin, Belediyelerin ve diğer kamu kuruluşlarının sahip olduğu tüm işletmeler de sosyalleştirilmiştir. Şunda sosyalleşmiş işletmenin yönetimi doğrudan rol alır İş. (…)”. Bu, zalim ve ölmekte olan faşizmin 12 Şubat 1944 tarihli, n.375 tarihli Kanun Hükmünde Kararnamesinin başlangıcıdır. İtalyan Sosyal Cumhuriyetiİşçiler arasında uzlaşma aranıyor. Sadece yumuşak bir şekilde uygulanan Kararname, kendisini sosyal faydanın yaygınlığını sağlayan bir anayasa ve özel inisiyatifi sınırlayan ancak faşist sistemden daha hafif olan diğer hükümlerle donatan Cumhuriyet tarafından derhal yürürlükten kaldırıldı. Ancak politikacıların kapitalizmin “hayvani ruhlarını” kontrol etme arzusu hiçbir zaman azalmadı ve savaş sonrası dönemde farklı biçimler aldı.
MEF'in hazırladığı 2025 yasa tasarısı
En sonuncusu – ve hiç de tuhaf olmayan – şurada bulunabilir: MEF'in hazırladığı 2025 bütçe tasarısı. Aslında 112. madde, Devletten yardım alan kurum, kuruluş, kuruluş ve vakıflarla ilgili olarak, denetim kurulu veya denetim kurulunun oluşumunun Ekonomi ve Maliye Bakanlığının bir temsilcisi ile bütünleştirilmesi yükümlülüğünü getirmektedir. dolaylı olarak “ve herhangi bir biçimde”, şimdilik tanımlanmış olan önemli bir varlığın katkısı yıllık değeri 100 bin euro Daha sonra Başbakan Kararnamesi ile belirlenecek. Bölgelerin veya yerel otoritelerin kontrol ettiği veya sahip olduğu şirketler bu hükmün dışındadır. Denetlenen şirket ve kuruluşlar tarafından maaşı ödenen bu MEF temsilcileri gerekli faaliyetlerin yapılmasını sağlamalıdır. harcama izleme ve Devlet Genel Muhasebe Departmanında gerçekleştirilen kontrollere ilişkin bir rapor, “kamu maliyesi hedeflerine ulaşılmasını garanti altına almak amacıyla Ekonomi ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen direktiflere uygun olarak”. Son olarak 2025'ten itibaren talihsiz kurum, kuruluş, şirket ve vakıflar için harcama yapamayacaklar.mal ve hizmet alımı ilgili onaylanmış rapor veya bilançolar sonucunda 2021, 2022 ve 2023 mali yıllarında aynı amaçlarla katlanılan ortalama değerden daha yüksek bir tutar için. «İlk tepki: şok!» Birisi haklı olarak söylerdi. Maddeyi inceleyelim. Başlangıç olarak, bu muhtemelen on binlerce şirket ve kuruluş için geçerli olacaktır, çünkü kamu desteğinin çok geniş formülü her şeyi içerebilir: bazı sektörler, gençler veya Güney için sosyal güvenlik katkılarından muafiyet, vergi kredileri, muafiyetler. yeni işe alınanlar için katkılar, finansman Yeni Sabatini sermaye mallarının satın alınması için Kadın Girişim Fonu KOBİ Garanti Fonu Ulusal Geçiş Planı 4.0 ve kısacası, vb.
Bakanlık temsilcilerinin gereksinimleri
THE temsilcibakanlık bakanlarıo zaman umarım sahip olurlar aynı gereksinimler iyi bir itibara, bağımsızlığa ve yetkinliğe sahip belediye başkanları. Böyle bir orduyu nerede bulacağız? Ve eğer mevcut az sayıdaki kişi aşırı çalıştırılırsa, bakanlıktaki görevlerini açıkta bırakacaklar, ayrıca belediye başkanının maaşları sayesinde kendilerini zenginleştirecekler. Denetçi atamasının hissedarlar sözleşmesiyle düzenlendiği şirketlerde ise, giderlerin artması ve dengelerin değişmesiyle, birinin değiştirilmesi değil, yenisinin eklenmesi söz konusu olacaktır. Ayrıca orantı da yok. 200 milyon cirosu olan ve 150 bin avro yardım alan bir şirket, bürokrat-kontrolör üzerinde bu kadar önemsiz bir yüzdelik yükün altına mı girmek zorunda kalır? Öte yandan, tıpkı sistemimizin her zamanki aydınlatıcı ışığı olan “rastgele” hukuk kurumuyla bölgesel katılım şirketlerinin kurtarılması gibi, denetim kurulu olmayan ve belki de önemli faydalar sağlayan LLC'lerin de kuraldan muaf tutulması gerekir. ve belediye. Açıklanamayan farklılıklar. Ancak endişe verici olan görevlerdir: tıpkı özel bir şirkette olduğu gibi. Mediocredito Centrale garantisi MEF temsilcilerinin “kamu maliyesi hedeflerine ulaşılmasını” garanti edip etmediğini kontrol ediyor musunuz? Daha da kötüsü: ünlü şirketin temelini oluşturan mantık ne olabilir? 200 milyon ciro ve 150.000 “2021, 2022 ve 2023 mali yıllarında aynı amaçlarla yapılan ortalama değerden daha yüksek miktarda mal ve hizmet alımı için harcama yapılması” yasağından sosyal güvenlik primi muafiyeti? Bu bir pastiş normu, bürokratik dilde Dadaist bir saçmalık, bir sonbahar ortası gecesi rüyasının kabusa dönüşmesi. Birkaç ay içinde onbinlerce kanun değiştirmek zorunda kalacak noterler ve imkânsız zorunluluklar uygulamaya çalışan şirket ve vakıfların faaliyetlerini engelleyecek kafası karışmış bürokratlar ordusu için bir şeyler üretmek istiyoruz. Bu, yeniden formüle edilecek bir teklif değil, sadece bütünüyle yürürlükten kaldırılmalıdır, zira birinin bunu nasıl düşünebildiği merak konusu.
MEF'in hazırladığı 2025 yasa tasarısı
En sonuncusu – ve hiç de tuhaf olmayan – şurada bulunabilir: MEF'in hazırladığı 2025 bütçe tasarısı. Aslında 112. madde, Devletten yardım alan kurum, kuruluş, kuruluş ve vakıflarla ilgili olarak, denetim kurulu veya denetim kurulunun oluşumunun Ekonomi ve Maliye Bakanlığının bir temsilcisi ile bütünleştirilmesi yükümlülüğünü getirmektedir. dolaylı olarak “ve herhangi bir biçimde”, şimdilik tanımlanmış olan önemli bir varlığın katkısı yıllık değeri 100 bin euro Daha sonra Başbakan Kararnamesi ile belirlenecek. Bölgelerin veya yerel otoritelerin kontrol ettiği veya sahip olduğu şirketler bu hükmün dışındadır. Denetlenen şirket ve kuruluşlar tarafından maaşı ödenen bu MEF temsilcileri gerekli faaliyetlerin yapılmasını sağlamalıdır. harcama izleme ve Devlet Genel Muhasebe Departmanında gerçekleştirilen kontrollere ilişkin bir rapor, “kamu maliyesi hedeflerine ulaşılmasını garanti altına almak amacıyla Ekonomi ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen direktiflere uygun olarak”. Son olarak 2025'ten itibaren talihsiz kurum, kuruluş, şirket ve vakıflar için harcama yapamayacaklar.mal ve hizmet alımı ilgili onaylanmış rapor veya bilançolar sonucunda 2021, 2022 ve 2023 mali yıllarında aynı amaçlarla katlanılan ortalama değerden daha yüksek bir tutar için. «İlk tepki: şok!» Birisi haklı olarak söylerdi. Maddeyi inceleyelim. Başlangıç olarak, bu muhtemelen on binlerce şirket ve kuruluş için geçerli olacaktır, çünkü kamu desteğinin çok geniş formülü her şeyi içerebilir: bazı sektörler, gençler veya Güney için sosyal güvenlik katkılarından muafiyet, vergi kredileri, muafiyetler. yeni işe alınanlar için katkılar, finansman Yeni Sabatini sermaye mallarının satın alınması için Kadın Girişim Fonu KOBİ Garanti Fonu Ulusal Geçiş Planı 4.0 ve kısacası, vb.
Bakanlık temsilcilerinin gereksinimleri
THE temsilcibakanlık bakanlarıo zaman umarım sahip olurlar aynı gereksinimler iyi bir itibara, bağımsızlığa ve yetkinliğe sahip belediye başkanları. Böyle bir orduyu nerede bulacağız? Ve eğer mevcut az sayıdaki kişi aşırı çalıştırılırsa, bakanlıktaki görevlerini açıkta bırakacaklar, ayrıca belediye başkanının maaşları sayesinde kendilerini zenginleştirecekler. Denetçi atamasının hissedarlar sözleşmesiyle düzenlendiği şirketlerde ise, giderlerin artması ve dengelerin değişmesiyle, birinin değiştirilmesi değil, yenisinin eklenmesi söz konusu olacaktır. Ayrıca orantı da yok. 200 milyon cirosu olan ve 150 bin avro yardım alan bir şirket, bürokrat-kontrolör üzerinde bu kadar önemsiz bir yüzdelik yükün altına mı girmek zorunda kalır? Öte yandan, tıpkı sistemimizin her zamanki aydınlatıcı ışığı olan “rastgele” hukuk kurumuyla bölgesel katılım şirketlerinin kurtarılması gibi, denetim kurulu olmayan ve belki de önemli faydalar sağlayan LLC'lerin de kuraldan muaf tutulması gerekir. ve belediye. Açıklanamayan farklılıklar. Ancak endişe verici olan görevlerdir: tıpkı özel bir şirkette olduğu gibi. Mediocredito Centrale garantisi MEF temsilcilerinin “kamu maliyesi hedeflerine ulaşılmasını” garanti edip etmediğini kontrol ediyor musunuz? Daha da kötüsü: ünlü şirketin temelini oluşturan mantık ne olabilir? 200 milyon ciro ve 150.000 “2021, 2022 ve 2023 mali yıllarında aynı amaçlarla yapılan ortalama değerden daha yüksek miktarda mal ve hizmet alımı için harcama yapılması” yasağından sosyal güvenlik primi muafiyeti? Bu bir pastiş normu, bürokratik dilde Dadaist bir saçmalık, bir sonbahar ortası gecesi rüyasının kabusa dönüşmesi. Birkaç ay içinde onbinlerce kanun değiştirmek zorunda kalacak noterler ve imkânsız zorunluluklar uygulamaya çalışan şirket ve vakıfların faaliyetlerini engelleyecek kafası karışmış bürokratlar ordusu için bir şeyler üretmek istiyoruz. Bu, yeniden formüle edilecek bir teklif değil, sadece bütünüyle yürürlükten kaldırılmalıdır, zira birinin bunu nasıl düşünebildiği merak konusu.