Muqe
New member
“Stellantis'in diğer üreticilerle birleşmesine ilişkin herhangi bir plan değerlendirilmiyor. Şirketin, İtalya dahil bulunduğu her pazardaki faaliyetini güçlendirmek için “İleriye doğru cesaret et” stratejik planının uygulanmasına ve açıklanan projelerin zamanında uygulanmasına odaklandığını ifade etti. Stellantis'in başkanı John Elkann ile olası bir kombinasyon hakkında Renault. “Stellantis, Mimit tarafından teşvik edilen ve İtalyan hükümetini tedarik zincirindeki tüm oyuncularla birlikte elektriğe geçişi birlikte ele almaya yönelik önemli ortak hedeflere ulaşma konusunda bir araya getiren otomotiv yuvarlak masa toplantısına bağlı olduğunu” da sözlerine ekledi. Bunun yerine Renault'dan herhangi bir yorum gelmedi: “Renault söylentiler ve düşüncesizlikler hakkında yorum yapmıyor. Doğrusunu söylemek gerekirse bu konuda elimizde hiçbir bilgi yok.”
Termal araçlara yönelik teşvikler tükendi, elektrikli araçlara ise çok az talep var. Mart ayında yeni tur
03 Şubat 2024
Mirafiori 2260 için bir aylık işten çıkarmalar
Bu arada şirket sendikalara bir ay boyunca işten çıkarmaların beklendiğini bildirdi
Mirafiori'deki Stellantis fabrikasının Maserati ve 500 Bev hatlarında çalışan 2260 işçisi için. Maserati ve elektrikli 500 hatları tamamen durmayacak, tek vardiya halinde çalışacak. Torino Fismic Confsal'ın bölge sekreteri Sara Rinaudo'nun yorumuna göre bu haber, “Torino fabrikası için sıkıntılı dönemin devam ettiğinin bir işaretidir. Stellantis'in devam eden stratejik planının çok iyi farkındayız. Mirafiori'ye odaklanıyor, ancak sitenin şu anda, özellikle de kaporta atölyesinin karşı karşıya olduğu zorluk dönemini üzüntüyle not ediyoruz”.
.
Meloni: “Otomotiv alanında her zaman dikkatliyiz”. Salvini: “Zaten 18 kez katıldım”
Bu arada, yöneticinin son günlerde Stellantis'in başkentine girildiği yönündeki hipotezinin ardından, araba dosyası hükümet tarafından özel gözlem altında tutuluyor. Başbakan Giorgia Meloni Tokyo'da, “İstihdam yaratabilecek her türlü yatırımla ilgileniyoruz, otomotiv alanına çok dikkat ediyoruz, ilişkinin dengeli olması gerekiyor” dedi. Başbakan yardımcısı Matteo Salvini'nin kararı ise daha sert: “Eski Fiat'ın İtalyanlara mal olduğu her şeyle birlikte, mevcut Stellantis dayatabilecek, emir verebilecek veya tehdit edebilecek son kişi” dedi. “Diyelim ki devlet zaten 18 defa vatandaşın parasıyla bu işe girdi.” “Ben – diye devam etti – özel sektörden yanayım, bırakın özel olsun ama daha sonra merkezlerini ve fabrikalarını yurt dışına taşıyan bu beylerin yaptığı gibi özel olmak çok uygun”. “Yani,” diye tamamladı Salvini, İtalyan devletinin, İtalya ile pek ilgisi olmayan beylerin dayatmalarını kabul edebileceğini düşünmüyorum.”
Piyasalardaki tepkiler
Ancak Renault ile ilgili söylentiler piyasalardaki hisselerin hareketlenmesine katkıda bulundu. Stellantis, Piazza Affari'de siyah forma olduktan sonra kayıplarını azaltıyor ancak genel olarak olumlu yönelimli bir fiyat listesinde (Ftse Mib +%1) zorluk yaşamaya devam ediyor. Bunun yerine, Paris Menkul Kıymetler Borsası'nda %4,7'lik bir sıçramanın ardından %1,34 oranında değer kazanan Renault'ya olumlu tepki verildi.
Tavares'in sözleri ve ilk inkar
Gerçekte Stellantis'in Renault'yu kurtarmak için müdahale edeceği hipotezi doğrudan çıkara dayanıyor Fransız hükümetinin her iki grubun hissedarları toparlandı hafta sonu boyunca bunlar yalnızca İtalyan gazetelerinde yer aldı ve bir şirket sözcüsü tarafından “temelsiz spekülasyon” olarak reddedildi. CEO Tavares'in bir röportajdaki sözlerine rağmen transalpin cephesinde bile hiçbir bulgu ortaya çıkmamıştı. Bloomberg Burada Çinli elektrikli araçların rekabetiyle yüzleşmek için Avrupalı üreticiler arasında bir sonraki konsolidasyon dalgasından bahsetti.
Termal araçlara yönelik teşvikler tükendi, elektrikli araçlara ise çok az talep var. Mart ayında yeni tur
03 Şubat 2024
Mirafiori 2260 için bir aylık işten çıkarmalar
Bu arada şirket sendikalara bir ay boyunca işten çıkarmaların beklendiğini bildirdi
Mirafiori'deki Stellantis fabrikasının Maserati ve 500 Bev hatlarında çalışan 2260 işçisi için. Maserati ve elektrikli 500 hatları tamamen durmayacak, tek vardiya halinde çalışacak. Torino Fismic Confsal'ın bölge sekreteri Sara Rinaudo'nun yorumuna göre bu haber, “Torino fabrikası için sıkıntılı dönemin devam ettiğinin bir işaretidir. Stellantis'in devam eden stratejik planının çok iyi farkındayız. Mirafiori'ye odaklanıyor, ancak sitenin şu anda, özellikle de kaporta atölyesinin karşı karşıya olduğu zorluk dönemini üzüntüyle not ediyoruz”.
.
Meloni: “Otomotiv alanında her zaman dikkatliyiz”. Salvini: “Zaten 18 kez katıldım”
Bu arada, yöneticinin son günlerde Stellantis'in başkentine girildiği yönündeki hipotezinin ardından, araba dosyası hükümet tarafından özel gözlem altında tutuluyor. Başbakan Giorgia Meloni Tokyo'da, “İstihdam yaratabilecek her türlü yatırımla ilgileniyoruz, otomotiv alanına çok dikkat ediyoruz, ilişkinin dengeli olması gerekiyor” dedi. Başbakan yardımcısı Matteo Salvini'nin kararı ise daha sert: “Eski Fiat'ın İtalyanlara mal olduğu her şeyle birlikte, mevcut Stellantis dayatabilecek, emir verebilecek veya tehdit edebilecek son kişi” dedi. “Diyelim ki devlet zaten 18 defa vatandaşın parasıyla bu işe girdi.” “Ben – diye devam etti – özel sektörden yanayım, bırakın özel olsun ama daha sonra merkezlerini ve fabrikalarını yurt dışına taşıyan bu beylerin yaptığı gibi özel olmak çok uygun”. “Yani,” diye tamamladı Salvini, İtalyan devletinin, İtalya ile pek ilgisi olmayan beylerin dayatmalarını kabul edebileceğini düşünmüyorum.”
Piyasalardaki tepkiler
Ancak Renault ile ilgili söylentiler piyasalardaki hisselerin hareketlenmesine katkıda bulundu. Stellantis, Piazza Affari'de siyah forma olduktan sonra kayıplarını azaltıyor ancak genel olarak olumlu yönelimli bir fiyat listesinde (Ftse Mib +%1) zorluk yaşamaya devam ediyor. Bunun yerine, Paris Menkul Kıymetler Borsası'nda %4,7'lik bir sıçramanın ardından %1,34 oranında değer kazanan Renault'ya olumlu tepki verildi.
Tavares'in sözleri ve ilk inkar
Gerçekte Stellantis'in Renault'yu kurtarmak için müdahale edeceği hipotezi doğrudan çıkara dayanıyor Fransız hükümetinin her iki grubun hissedarları toparlandı hafta sonu boyunca bunlar yalnızca İtalyan gazetelerinde yer aldı ve bir şirket sözcüsü tarafından “temelsiz spekülasyon” olarak reddedildi. CEO Tavares'in bir röportajdaki sözlerine rağmen transalpin cephesinde bile hiçbir bulgu ortaya çıkmamıştı. Bloomberg Burada Çinli elektrikli araçların rekabetiyle yüzleşmek için Avrupalı üreticiler arasında bir sonraki konsolidasyon dalgasından bahsetti.