Stellantis, Tavares'e veda. 2025 ortasına kadar yeni CEO

Muqe

New member
ROMA — Carlos Tavares Stellantis'ten ayrılıyor. 2021 yılında yeni grubu doğuran FCA ile PSA birleşmesinin direktörü, dün gece istifasını imzaladı. 66 yaşındaki CEO bu noktaya geldi Kendisi ile yönetim kurulu üyeleri arasında önümüzdeki aylarda ve alınacak kararlar konusunda farklı vizyonların ortaya çıktığı oldukça zorlu bir Yönetim Kurulunun ardından seçildi.. İstifa, meclis üyelerinin oybirliğiyle kabul edildi. Artık liderlik John Elkann'ın başkanlık ettiği bir yürütme komitesine geçiyor. Stellantis'in başkanı, 2025'in ilk altı ayında halefinin bulunmasını bekliyor.

Stellantis CEO'su Carlos Tavares istifa etti



kaydeden Diego Longhin

01 Aralık 2024



O zamanlar beklenmedik bir karardı ama zaten öngörülmüştü. Tavares'in görevinin belirlenmiş bir son tarihi vardı: 2026 baharı. 2021'in başında imzalanan sözleşmenin sonu. Ve grup başkanının koordine ettiği bir halef arayışı Eylül ayında başladı. “Sektörde küresel bir lider olma yolculuğumuzu başlatan PSA ve Opel'in daha önceki yeniden lansmanlarına ek olarak, yıllar boyunca gösterdiği sürekli bağlılık ve Stellantis'in yaratılmasında oynadığı rol için Carlos'a minnettarız”, diyor başkan. Ve ekliyor: «Yeni bir CEO atama sürecini tamamladığımızda, yeni geçici yönetim komitemizle hemen çalışmaya başlamayı planlıyorum” diye açıklıyor Elkann. Tavares'in istifasını hemen kişisel olarak bilgilendiren devlet başkanı Sergio Mattarella ve başbakan Giorgia Meloni. İtalya'da ise çeşitli şantiyelerde 40 binin üzerinde insan çalışıyor ve grubun kökleri de buradan geliyor. Altı adet montaj ve mekanik tesisi bulunmaktadır.




Ana hissedarı Exor olan İtalyan-Fransız-Amerikalı grup, 31 Ekim 2024'te finans camiasına sunulan ve önceki hedeflere göre aşağı yönlü revize edilen yıl sonu hedeflerini doğruluyor. Stellantis, ikinci yarıda 200.000'den fazla araçtan oluşan ağa yapılan teslimatlarda önceki tahminin iki katı kadar bir azalma olduğunu bildirmişti.


Stellantis'in başkanı John Elkann

[IMG alt="

<br><p>Stellantis'in başkanı John Elkann</p>
<br><p>“/></noscript></p>
<br><p> </source></source></source></picture><figcaption>
<br><p>Stellantis'in başkanı John Elkann</p>
<br><p> (halletmek)</figcaption></figure>
<br><p><!-- FINE FOTO --></p>
<br><p>Anlaşmalı boşanmanın temelinde önümüzdeki aylara yönelik farklı vizyonlar var. <strong>Bunu açıklamak için </strong><strong><em>kıdemli bağımsız direktör</em></strong><strong> Şirketin 2021 doğumlu Henri de Castries'i şöyle yorumluyor:</strong>: «Stellantis'in kuruluşundan bu yana elde ettiği başarı, kilit hissedarlar, yönetim kurulu ve CEO arasındaki mükemmel uyumdan kaynaklanmaktadır. Ancak son haftalarda yönetim kurulunu ve CEO'yu bugünkü karara yönlendiren farklı görüşler ortaya çıktı.” </p><br>
<section class="]https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2024/12/02/002537421-77b5738b-5e63-4822-a755-eda18ab2f786.jpg[/IMG]
Sendikalar ve siyaset: “Şimdi Stellantis'te bir tempo değişikliği var”



kaydeden Diego Longhin

01 Aralık 2024



Geleceğe ve geride bıraktığımız zorlu aylara dair farklılıklar, 2024 hedeflerinin revize edilmesi ve pazar paylarındaki düşüş, Stellantis'in her zaman rekor sonuçlar elde ettiği ABD ve Kuzey Amerika'daki zorluklar ve hükümetlerle zor ilişkiler arasında. Avrupa'da, önce Fransa'da, sonra İtalya'da. Zaten Haziran ayında Tavares, Detroit'teki Sermaye Piyasası Günü sırasında Amerika ve Avrupa'da yapılan hataları telafi etmişti.. Yeterli değildi. İlk orada sınıf eylemi Küçük ABD'li yatırımcılar, ardından savaş halindeki sendikalar ve ayrıca grubun seçimlerini eleştiren açık bir mektup yazan ABD bayileri. Pazar paylarının yanı sıra, Stellantis hisselerinin değeri de düştü: son 12 ayda %38 kayıp Bloomberg. Geçtiğimiz bir buçuk yıldaki operasyonlar arasında dikkat çeken bir husus, Çinli Leapmotor ile anlaşma ve ortak girişimin doğuşu Avrupa'da elektrikli araçların üretimi ve pazarlanması için. buna katılıyorum Tavares'te, özellikle İtalya'da pek sempati uyandırmadı.

Stellantis, Carlos Tavares'in vedası Torino'yu sarstı: “Şimdi Mirafiori için yeni bir sanayi planı”



kaydeden Stefano Parola

01 Aralık 2024



Stellantis'i kurmadan önce Renault, Nissan ve Peugeot arasındaki otomobillerde kariyeri olan Portekizli yönetici, yönetim kuruluyla anlaşmazlıklar nedeniyle pes etmeye karar verdi. Tavares, iki ay önce mali direktör olarak Doug Ostermann'ı ve Kuzey Amerika ve ABD'nin başkanları gibi bazı kilit rolleri değiştirmesinin yanı sıra, gaz pedalına basmıştı. Takımdaki ve bazı grup yöneticileri arasındaki hoşnutsuzluğu hesaba katmamıştı. Ve ardından Avrupalı ve İtalyan politikacıların birçok cephedeki tartışmaları, sendikalara kadar. Özellikle son aylarda iktidar ve muhalefetle yaşanan çatışmalar kızıştı: Tavares bir ay önce çatışmanın sert yaşandığı Montecitorio'daki duruşmadaydı.