Muqe
New member
Üç savaş, iki ordu ve sürekli olarak patlama tehlikesiyle karşı karşıya olan bir ordu, ayrıca daha küçük ama aynı derecede sinsi olmayan bir dizi anlaşmazlık, gezegenin deniz ticaretini kontrol altında tutuyor. Ukrayna'daki çatışma Avrupa ile Orta Asya arasındaki Karadeniz yolunu kapatıyor. Yemen'de İran tarafından silahlandırılan Husi gerillalarının saldırıları Kızıldeniz'in girişini tıkamakta ve Süveyş Kanalı'nı krize sürüklemektedir. Pekin'in Güney Çin Denizi üzerindeki iddiaları 2000'lere kadar uzanıyor. dokuz çizgili çizgi Onlarca yıl önce Çin tarafından sunulan ve yeniden dirildiği iddia edilen bu iddialar, Endonezya, Vietnam, Tayland ve Kamboçya'nın ısrar ettiği Batı Pasifik Okyanusu'nun geniş bir şeridine gerilim ipoteği koyuyor: hepsi, seyrüsefer özgürlüğünün tanındığını görmek için sistematik olarak ABD'ye dönüyor.
Savaş bölgeleri
Deniz ticaretindeki akışkanlığın enflasyon ve küresel kalkınma için belirleyici faktör olduğu, Çin'in Kovid'den gecikmeli çıkışının küresel tedarik zincirinde Dünya çapında fiyatların yükselmesine neden olacak darboğazlara neden olduğu 2021'de açıkça ortaya çıktı. Ukrayna'ya yapılan saldırının neden olduğu enerji krizi ancak daha sonra ortaya çıktı. Dünya ekonomisinin tamamı, DTÖ (Dünya Ticaret Örgütü) tarafından onaylandığı üzere, tüm dünya ticaretinin %80'ine eşit olan deniz ticaretine dayanmaktadır. İran'ın Husiler aracılığıyla neden olduğu Süveyş krizi sırasında deniz navlun oranlarında yaşananların da kanıtladığı gibi: Drewry analistlerine göre, Şanghay'dan Cenova'ya 40 metrelik (12,1 metre) bir konteynerin nakliyesi geçen Kasım ayında ortalama 1.400 dolara mal oldu: 25 Ocak'ta 6365 dolara ulaşan “biletin” fiyatı bugün 5042 dolar. «Kroniğe dönüştü-diye açıklıyor Matteo Villa, ISPI analisti – çok yüksek seviyelerde.” Genel Müdürü Francesco Isola, elektronik yedek parçalardan tekstil ürünlerine kadar çok çeşitli, taşınan ürünlerin nihai fiyatları açısından sonuçlarının “teslimatlardaki gecikmelerle birlikte kaçınılmaz olacağını” doğruluyor. lojistik şirketi RifLine. İtalya'nın da dahil olduğu Eisenhower uçak gemisi tarafından koordine edilen uluslararası filonun konuşlandırılması gerillaları durduramadı. Kızıldeniz yasak hale geldi: konteyner gemileri ve petrol tankerleri kadim devrialem yolunu tercih ediyor Afrika'nın Çin'den Akdeniz'e kadar olan süreyi 35-40 günden 55-60 güne çıkarması ve yakıt maliyetini en az bir milyon artırması pahasına.
Sigorta
Açıklıyor Giorgio Beretti, broker Marine Howden'ın uzman direktörü: «Kızıldeniz'e açılmaya yönelik poliçelerin uluslararası fiyatları altı-yedi kat arttı. Şirketleri en uzun ama en güvenli rotayı seçmeye iten faktör bu: Böylece maliyetler de normal seviyelere dönüyor”.
Darboğazlar
Süveyş Kanalı'nda trafik Kasım ayından bu yana küresel tüccar hareketinin %22'si çöktüEn son ISPI hesaplamalarına göre (geçen Cuma gününe güncellendi) %59,3, daha da keskin bir artışla. Şubat ayında Süveyş Otoritesi'nin internet sitesinde günde 23'ten fazla geminin bulunmadığını okuduk. Bu arada Panama Kanalı, kuraklık ve El Niño'nun bir araya gelmesi nedeniyle krize girdi: akış hızı, daha büyük gemilerin geçişini engelleyecek kadar azaldı. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı'na göre trafik, yoğun aktiviteye kıyasla %49 oranında azaldı. Karadeniz'e açılan Boğaziçi'ne gelince, Odessa limanı Port Watch'a (Oxford Üniversitesi ile Para Fonu ortaklığı) göre potansiyelinin %14'üyle “geziniyor”. Buğdayın kıta Avrupası'na trenle taşınması alternatifi, kendilerinin baltalandığını düşünen çiftçilerin protestolarına yol açıyor.
İtalya için sonuçları
Akdeniz'e uzanan iskele Süveyş krizinin ilk kurbanı oldu. Tiren Denizi'ne uğrayan konteyner gemileri, Afrika'nın çevresini dolaştıktan sonra artık Cebelitarık Boğazı'na dönmeyecek, bunun yerine nihai varış noktalarına yönelerek Rotterdam, Le Havre ve Hamburg'a inebilecek. “Tehlike ertelenmiş gibi görünüyor, ancak gerilimin devam etmesiyle kuzeye doğru 'sapmanın' gerçeğe dönüşeceği korkusu sürüyor”, diye cüret ediyor Civitavecchia Limanı Başkanı Pino Musolino. Nakliye komisyoncusu Lesam'ın satış müdürü Raffaele Sempieri, “İtalyan ekonomisine verilen zarar, karadaki lojistik kaybı ve kuzeydeki varış noktalarına kamyon veya trenle yapılan son taşıma nedeniyle katlanarak artacaktır”, diye itiraz ediyor. İhracat açısından sonuçları felakettir. Coldiretti'ye göre meyve ve sebzeler, Süveyş'ten geçen 500 milyon ihracatla en fazla riske maruz kalan sektör. Ama her şeyde Confagricoltura için 4 milyar tehlikede ihracat. Hindistan'ın en büyük pazarına sahip olan Trentino Melinda konsorsiyumu, “iki hafta süren bir yolculukta elmaların korunmasının garanti edilemeyeceğini” ekliyor.
Savaş bölgeleri
Deniz ticaretindeki akışkanlığın enflasyon ve küresel kalkınma için belirleyici faktör olduğu, Çin'in Kovid'den gecikmeli çıkışının küresel tedarik zincirinde Dünya çapında fiyatların yükselmesine neden olacak darboğazlara neden olduğu 2021'de açıkça ortaya çıktı. Ukrayna'ya yapılan saldırının neden olduğu enerji krizi ancak daha sonra ortaya çıktı. Dünya ekonomisinin tamamı, DTÖ (Dünya Ticaret Örgütü) tarafından onaylandığı üzere, tüm dünya ticaretinin %80'ine eşit olan deniz ticaretine dayanmaktadır. İran'ın Husiler aracılığıyla neden olduğu Süveyş krizi sırasında deniz navlun oranlarında yaşananların da kanıtladığı gibi: Drewry analistlerine göre, Şanghay'dan Cenova'ya 40 metrelik (12,1 metre) bir konteynerin nakliyesi geçen Kasım ayında ortalama 1.400 dolara mal oldu: 25 Ocak'ta 6365 dolara ulaşan “biletin” fiyatı bugün 5042 dolar. «Kroniğe dönüştü-diye açıklıyor Matteo Villa, ISPI analisti – çok yüksek seviyelerde.” Genel Müdürü Francesco Isola, elektronik yedek parçalardan tekstil ürünlerine kadar çok çeşitli, taşınan ürünlerin nihai fiyatları açısından sonuçlarının “teslimatlardaki gecikmelerle birlikte kaçınılmaz olacağını” doğruluyor. lojistik şirketi RifLine. İtalya'nın da dahil olduğu Eisenhower uçak gemisi tarafından koordine edilen uluslararası filonun konuşlandırılması gerillaları durduramadı. Kızıldeniz yasak hale geldi: konteyner gemileri ve petrol tankerleri kadim devrialem yolunu tercih ediyor Afrika'nın Çin'den Akdeniz'e kadar olan süreyi 35-40 günden 55-60 güne çıkarması ve yakıt maliyetini en az bir milyon artırması pahasına.
Sigorta
Açıklıyor Giorgio Beretti, broker Marine Howden'ın uzman direktörü: «Kızıldeniz'e açılmaya yönelik poliçelerin uluslararası fiyatları altı-yedi kat arttı. Şirketleri en uzun ama en güvenli rotayı seçmeye iten faktör bu: Böylece maliyetler de normal seviyelere dönüyor”.
Darboğazlar
Süveyş Kanalı'nda trafik Kasım ayından bu yana küresel tüccar hareketinin %22'si çöktüEn son ISPI hesaplamalarına göre (geçen Cuma gününe güncellendi) %59,3, daha da keskin bir artışla. Şubat ayında Süveyş Otoritesi'nin internet sitesinde günde 23'ten fazla geminin bulunmadığını okuduk. Bu arada Panama Kanalı, kuraklık ve El Niño'nun bir araya gelmesi nedeniyle krize girdi: akış hızı, daha büyük gemilerin geçişini engelleyecek kadar azaldı. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı'na göre trafik, yoğun aktiviteye kıyasla %49 oranında azaldı. Karadeniz'e açılan Boğaziçi'ne gelince, Odessa limanı Port Watch'a (Oxford Üniversitesi ile Para Fonu ortaklığı) göre potansiyelinin %14'üyle “geziniyor”. Buğdayın kıta Avrupası'na trenle taşınması alternatifi, kendilerinin baltalandığını düşünen çiftçilerin protestolarına yol açıyor.
İtalya için sonuçları
Akdeniz'e uzanan iskele Süveyş krizinin ilk kurbanı oldu. Tiren Denizi'ne uğrayan konteyner gemileri, Afrika'nın çevresini dolaştıktan sonra artık Cebelitarık Boğazı'na dönmeyecek, bunun yerine nihai varış noktalarına yönelerek Rotterdam, Le Havre ve Hamburg'a inebilecek. “Tehlike ertelenmiş gibi görünüyor, ancak gerilimin devam etmesiyle kuzeye doğru 'sapmanın' gerçeğe dönüşeceği korkusu sürüyor”, diye cüret ediyor Civitavecchia Limanı Başkanı Pino Musolino. Nakliye komisyoncusu Lesam'ın satış müdürü Raffaele Sempieri, “İtalyan ekonomisine verilen zarar, karadaki lojistik kaybı ve kuzeydeki varış noktalarına kamyon veya trenle yapılan son taşıma nedeniyle katlanarak artacaktır”, diye itiraz ediyor. İhracat açısından sonuçları felakettir. Coldiretti'ye göre meyve ve sebzeler, Süveyş'ten geçen 500 milyon ihracatla en fazla riske maruz kalan sektör. Ama her şeyde Confagricoltura için 4 milyar tehlikede ihracat. Hindistan'ın en büyük pazarına sahip olan Trentino Melinda konsorsiyumu, “iki hafta süren bir yolculukta elmaların korunmasının garanti edilemeyeceğini” ekliyor.