Muqe
New member
Daha iyi hizmet için kapsamlı bir reform yapacağız” dedi. Ulaştırma Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Matteo Salvini’nin bugün taksi kategorisindeki sendikaları dinleyen ve yarın şoförlü kiralamaların baş harflerini göreceği sözü. Ondan sonra sıra Bölgelere ve Belediyelere gelecek. Taksi ve şoförlü araç kiralama ruhsatlarının ulusal düzeyde doğrulanması dışında somut bir şey üretmeyen tablo, çünkü sayılar birbirini tutmuyor. Ve özellikle turistlerin kuşattığı büyük şehirlerde taksi sıkıntısı konusunda ufukta tampon çözümler bile görmüyoruz. Salvini de 30 ismin katıldığı toplantıda, “Daha fazla arabanın bir an önce yollara çıkması için yıllardır beklenen genel bir reform üzerinde çalışıyoruz” dedi. Zamanlar, yollar? Kuzey Ligi başbakan yardımcısı çoğunlukla kategori temsilcilerinin pozisyonlarını dinlediğinden, herhangi bir son tarih verilmedi.
Taksi sıkıntısı sorunu Turizm Bakanı Daniela Santanché ve İtalya’da İşletme ve Made in Bakanı Adolfo Urso tarafından gündeme getirildi. Üçüncüsü, Temmuz başında Salvini geldi ve meseleyi kendisine aldı, neredeyse Fdi meslektaşlarını bir kenara bırakmak istiyordu. Bu sabah Ulaştırma Bakanlığı’nda Bakan Yardımcıları Galeazzo Bignami ve Edoardo Rixi ile Müsteşar Tullio Ferrante’nin yanı sıra Porta Pia Departmanı ve İşletme Bakanlığı’ndan teknisyenler yer aldı.
Hükümet taksi şoförleri tarafından rehin tutuldu: “Yani Expo 2030 risk altında”
kaydeden Aldo Fontanarosa
15 Temmuz 2023
Tablolara rağmen, Roma’nın Termini istasyonunda yoğun saatlerde taksi bekleme süreleri önemli ölçüde uzamaya devam ediyor, tıpkı Milan’da Merkez istasyondan başlayarak beyaz bir araba bulmanın da sorun olması gibi. Turizmin Covid öncesi seviyelerine dönmesi ve pandemi sonrası toplu taşıma ve araç paylaşımının daha az kullanılmasının da etkisi. Ve genellikle 40 derecelik güneş altında kuyrukların fotoğrafları sosyal ağlarda dolaşıyor. 2030 Expo’yu kazanmak isteyen bir ülke için ve Milano’daki 2026 Kış Olimpiyatları göz önüne alındığında hiç de hoş bir kartvizit değil.
Salvini de termin tarihlerinden bahsetti: “Önyargım yok ama herkesin çıkarına hizmetin iyileştirilmesi için çözümler bulmak gerekiyor” dedi. Bakan, kısaltmaları korkutmayan genel bir manevra sözü veriyor. Bununla birlikte, sendikalar beklenti sorununu azaltıyor ve her şeyden önce, her türlü tartışmayı 2019’da sektörün yeniden düzenlenmesine ilişkin kanunun üç uygulama kararnamesinin gelmesine bağlıyor: taksiler ve şoförlü kiralama konusunda ulusal bir elektronik sicil oluşturulması, şoförlü kiralama ve teknolojik platformların düzenlemeleri, Uber ve diğer çok uluslu şirketler için hizmet sayfası. Ancak bazı kısaltmalar, yüz yüze görüşmeyi önemli bulsalar bile, Salvini’den yalnızca bir reforma varma vaadi değil, aynı zamanda sorunları ele alacak öneriler de beklerdi. Ve her şeyden önce belirli zamanlar.
Taksi sıkıntısı sorunu Turizm Bakanı Daniela Santanché ve İtalya’da İşletme ve Made in Bakanı Adolfo Urso tarafından gündeme getirildi. Üçüncüsü, Temmuz başında Salvini geldi ve meseleyi kendisine aldı, neredeyse Fdi meslektaşlarını bir kenara bırakmak istiyordu. Bu sabah Ulaştırma Bakanlığı’nda Bakan Yardımcıları Galeazzo Bignami ve Edoardo Rixi ile Müsteşar Tullio Ferrante’nin yanı sıra Porta Pia Departmanı ve İşletme Bakanlığı’ndan teknisyenler yer aldı.
Hükümet taksi şoförleri tarafından rehin tutuldu: “Yani Expo 2030 risk altında”
kaydeden Aldo Fontanarosa
15 Temmuz 2023
Tablolara rağmen, Roma’nın Termini istasyonunda yoğun saatlerde taksi bekleme süreleri önemli ölçüde uzamaya devam ediyor, tıpkı Milan’da Merkez istasyondan başlayarak beyaz bir araba bulmanın da sorun olması gibi. Turizmin Covid öncesi seviyelerine dönmesi ve pandemi sonrası toplu taşıma ve araç paylaşımının daha az kullanılmasının da etkisi. Ve genellikle 40 derecelik güneş altında kuyrukların fotoğrafları sosyal ağlarda dolaşıyor. 2030 Expo’yu kazanmak isteyen bir ülke için ve Milano’daki 2026 Kış Olimpiyatları göz önüne alındığında hiç de hoş bir kartvizit değil.
Salvini de termin tarihlerinden bahsetti: “Önyargım yok ama herkesin çıkarına hizmetin iyileştirilmesi için çözümler bulmak gerekiyor” dedi. Bakan, kısaltmaları korkutmayan genel bir manevra sözü veriyor. Bununla birlikte, sendikalar beklenti sorununu azaltıyor ve her şeyden önce, her türlü tartışmayı 2019’da sektörün yeniden düzenlenmesine ilişkin kanunun üç uygulama kararnamesinin gelmesine bağlıyor: taksiler ve şoförlü kiralama konusunda ulusal bir elektronik sicil oluşturulması, şoförlü kiralama ve teknolojik platformların düzenlemeleri, Uber ve diğer çok uluslu şirketler için hizmet sayfası. Ancak bazı kısaltmalar, yüz yüze görüşmeyi önemli bulsalar bile, Salvini’den yalnızca bir reforma varma vaadi değil, aynı zamanda sorunları ele alacak öneriler de beklerdi. Ve her şeyden önce belirli zamanlar.